Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز توسعه حل اختلاف با تشریح وضعیت لایحه جدید شوراهای حل اختلاف گفت: این لایحه در هیأت دولت تایید شده است و به زودی در صحن کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و در نهایت، در صحن عمومی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف در گفت‌‌گو با میزان با تشریح آخرین وضعیت لایحه جدید شوراهای حل اختلاف گفت: این لایحه در هیأت دولت تایید شده است و به زودی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و در نهایت، در صحن چمجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تغییرات صورت گرفته در لایحه جدید شوراهای حل اختلاف نسبت به لایحه قبل از آن، اظهار داشت: یکی از تغییرات انجام شده، در حوزه صلاحیت های شوراها و نحوه‌ی رسیدگی به آن است که شوراها راساً به امور حقوقی مهم و امورکیفری که قابل گذشت است، رسیدگی می‌کنند و در بعضی از امور آراء صادر شده از سوی شوراها، مورد قبول واقع شده و قابلیت اجرایی دارد و در بعضی موارد، مصالحه باید انجام شود.

این مقام قضایی به تفاوت اصلی در این لایحه با ایحه قبل از آن اشاره کرد و گفت: در این لایحه قاضی وجود ندارد و شوراها تصمیم‌گیری می‌کنند و تصمیم گیری شوراها در بعضی مواقع قطعی و قابل اجرا است و در بعضی موارد هم، قابلیت اعتراض خواهد داشت و در مواردی که گزارش اصلاحی، صادرشده باشد، قابلیت تقاضای ابطال گزارش اصلاحی نیز وجود دارد و تقدیم آن به دادگاه هم میسر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی به تعیین تکلیف وضعیت کارکنان در شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و بیان داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف همانند گذشته بصورت افتخاری همکاری می‌کنند ولی کارمندان شورا به استخدام مرکز توسعه حل اختلاف در می‌آیند و در سراسر کشور به کار گرفته می‌شوند.

 رییس مرکز توسعه حل اختلاف در ادامه افزود: اعضای شوراها، کارکنان اداری در داخل شعب، در صف، در ستاد و یا در اجرای احکام همگی می‌توانند در آزمون‌های استخدامی مربوطه شرکت کنند و پس از احراز شرایط و صلاحیت‌های لازم و کسب نمرات قبولی در آزمون، از اولویت استخدام و جذب برخوردار شوند.

وی اشاره کرد: یکی دیگر از امتیازات مهمی که در لایحه جدید مورد توجه و مورد تصویب قوه قضاییه و دولت قرار گرفته است، احتساب سوابق کاری همکاران و کارکنان در شوراهای حل اختلاف است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ضمن امیدواری به تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی با قدرت و سرعت هرچه بیشتر، این لایحه را تصویب کند تا در بهمن ماه سال جاری، قانون جدید را اجرایی کنیم و زمینه جذب همکاران و احتساب سوابق آنها فراهم شود.

وی در ادامه به یکی از امتیازات دیگر این لایحه مبنی بر خروج از حالت موقتی و بلاتکلیفی کارکنان به یک کار تثبیت شده که هم جنبه حاکمیتی و هم جنبه فردی آن روشن و واضح است اشاره کرد و بیان داشت: شوراهای حل اختلاف یک نهاد مردمی است که اعضا به شکل افتخاری در آن مشارکت و همکاری دارند و این اعضا از معتمدین و ریش سفیدان و افراد قابل اعتمادی هستند که می‌توان در این راستا از ظرفیت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی استفاده کرد و در کنار آن، نهاد حاکمیتی شوراهای حل اختلاف است که کارمندان، کار حاکمیتی اعم از تنظیم توافقنامه، صورتجلسه‌های سازش و اجراء آراء صادرشده را برعهده دارند که همگی این اعضا، می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کرده و به فعالیت خود با احتساب سوابقشان، ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به سیر تدوین و تکمیل لایحه شورا‌های حل اختلاف/ قانونی برای گسترش صلح و سازش در دعاوی حقوقی و کیفری

انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر صادقی لایحه شوراهای حل اختلاف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دکتر صادقی لایحه شوراهای حل اختلاف مرکز توسعه حل اختلاف مجلس شورای اسلامی شوراهای حل اختلاف حل اختلاف حل اختلاف لایحه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس

‌کادر فنی و فدراسیون کشتی تصمیم نهایی خود را در خصوص حسن یزدانی به‌عنوان منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم خود را در مورد انتخاب ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد. نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

۱- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که ۵۰ روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، حسن یزدانی که ۹ ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و در صورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، او ملی‌پوش ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک پاریس خواهد بود.

۲- در صورتی که شرایط درج شده در بند یک حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی‌پوش این وزن اتخاذ خواهد کرد.

رقابت‌های رنکینگ‌دار بوداپست مجارستان روزهای ۱۷ تا ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.


کد خبر 748799

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود