Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان بسیجی لرستان در ایام کرونا نیز همانند دفاع مقدس، در میدان نبرد با این ویروس همه تلاش خود را به کار گرفتند و با دستان مهربانشان یاریگر مردم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، این روزها شباهت زیادی به دوران دفاع مقدس دارد، همان سال هایی که ملت ایران یکپارچه بسیج شدند و هر کدام با همه توان در برابر دشمن بعثی ایستادند و به پیروزی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیروزی دوران دفاع مقدس جوانان زیادی جان های خود را تقدیم کردند اما اجازه ندادند وجبی از کشور به دست بیگانگان بیفتد، ایستادگی تا پای جان را معنا کردند و نشان دادند برای سربلندی ایران تا آخرین نفس ایستاده اند.

حالا اگرچه سالها از آن دوران می گذرد اما با شیوع کرونا همان صحنه های یکدلی و همدلی برای شکست این ویروس مشاهده می شود، هر کسی این روزها به نوعی در راه مقابله با کرونا قدم برمی دارد و همه دست به دست هم داده اند تا علاوه بر شکست کرونا، از اقشار آسیب پذیر نیز حمایت نمایند.

صحنه های ناب همدلی در دوران کرونا

درست همان جلوه هایی که در پشت جبهه های جنگ بود، همان بانوانی که در کنار وظایفی که بر عهده داشتند، در مساجد و حسینیه ها اقداماتی مانند تهیه مواد غذایی، پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز رزمندگان که نقش این بانوان در دوران دفاع مقدس بسیار بی نظیر بود.

در این روزهای کرونایی بانوان بسیجی همچنان در صحنه هستند، صحنه هایی از خدمت رسانی که اوج ایثار و فداکاری را به نمایش می گذارند و این بار در سنگر تولید ماسک و یا تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی تلاش می کنند.

با شیوع کرونا بانوان بسیجی وارد میدان شدند، چرخ های خیاطی به وسط آمد و ماسک های زیادی برای نیاز مردم تهیه و توزیع شد، در کنار این اقدام بانوان زیادی با کمک خیرین بسته های مواد غذایی و بهداشتی را برای نیازمندانی که با شیوع کرونا دچار آسیب شده بودند، تهیه کردند و همچنان در این روزها سخت مشغول خدمت رسانی هستند.

توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: بسیج جامعه زنان از ابتدای شیوع کرونا برای خدمت رسانی در میدان حضور داشته و در بخش های مختلف مانند کمک مومنانه بسته معیشتی، جهیزیه، لوازم التحریر اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی توسط بانوان بسیجی در استان تهیه و در بین خانواده های آسیب پذیر از کرونا توزیع شده است که ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۳۰۰ هزار تومان است.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی، ۱۸۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

سپهوند عنوان کرد: با شیوع کرونا ۶۸ کارگاه توسط بانوان بسیجی برای تولید ماسک اقدام کردند و تاکنون بالغ بر ۱۰۶ هزار ماسک توسط این کارگاه ها تولید شده است.

وی بیان کرد: بعد از این که عرضه ماسک افزایش یافت و کمبودی وجود نداشت، برخی از کارگاه ها فعالیت خود را نیمه فعال کردند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های بسیج جامعه زنان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بوده که امسال ۴۳ جهیزیه در این راستا تهیه و اهدا شده است.

۱۸ میلیارد کمک مومنانه توسط بسیج جامعه زنان کشور توزیع شد

مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: خواهران بسیجی با شیوع کرونا در راستای خدمت رسانی اقدامات قابل توجهی ارائه داده اند که تهیه و توزیع ماسک، لباس حفاظتی، بسته معیشتی و بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به این که بیش از ۱۰۳ هزار نفر در طرح غربالگری شرکت کردند افزود: در این طرح بانوان بسیجی اقداماتی برای مقابله با کرونا انجام دادند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: در نیمه اول امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و پنج میلیون بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و سایر مواد بهداشتی در بین نیازمندان کشور توسط بسیج جامعه زنان تهیه و توزیع شده  است.

تولید ۶۵ میلیون ماسک توسط بانوان بسیجی

بیابانی عنوان کرد: با شیوع کرونا در سراسر کشور دو هزار کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد که در مجموع ۶۵ میلیون ماسک توسط بانوان بسیجی تولید شد.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۸ میلیارد تومان کمک نقدی در قالب کمک مومنانه هزینه شده که با این مبلغ بسته های معیشتی و بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: در مرحله جدید کمک مومنانه تلاش داریم تا در قالب کمک مومنانه، هزینه هایی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در نظر گرفته شود.

اما اینها همه تنها گوشه ای خدمات بسیج است که در کشور برای خدمت رسانی به نیازمندان صورت گرفته است، بسیجیان در هر عرصه و جایی برای خدمت به همنوع تلاش می کنند و اوج این خدمت رسانی در روزهای کرونایی بسیار پر رنگ است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول بسیج جامعه زنان بسیج جامعه زنان کشور توسط بانوان بسیجی شیوع کرونا تهیه و توزیع بسته معیشتی کمک مومنانه خدمت رسانی توزیع شده دفاع مقدس توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟

بدون شک در عصر ما که افراد غرب زده، بی‌حجابی را جزئی از آزادی زنان می‌دانند، سخن گفتن از حجاب برای این دسته افراد، ناخوشایند و گاهی افسانه‌ای است متعلق به زمان‌های گذشته.

این گروه از افراد که توسط بیگانگان و دشمنان داخلی وخارجی حمایت می‌شوند، مدام دررسانه‌های مجازی در اذهان عمومی چنان وانمود می‌کنند که حجاب، حکم قرآن نیست ودرهیچ جای این کتاب، الزام و اجباری به رعایت حجاب نشده است، اما فلسفه حجاب از کجا آمده و چرا حاکم جامعه اسلامی، حجاب را لازم‌الاجرا و واجب اطاعت می‌داند وحتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، نظر قاطع ایشان مبنی بر شرعی و قانونی بودن حجاب است و باید توسط همه افراد، چه کسانی که به شرع معتقدند و چه آنهایی که اعتقادی ندارند، رعایت شود و قابل صرف نظر کردن نیست؟ شیخ مهدی عسکرآبادی، کارشناس معارف و استاد حوزه علمیه و خادم تشکل‌های مردمی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر امام خامنه‌ای  به تمام ابهامات ما پاسخ می‌دهد و می‌گوید: تمام احکامی که ما در جامعه اسلامی به آن عمل می‌کنیم بر مبنای قرآن کریم وروایات اهل بیت (ع) است. قرآن، این احکام را تدبیر و ابلاغ کرده وحاکم جامعه اسلامی در هرعصر و زمانی فقط موظف به حفظ و اجرای آن است و هیچ حکمی، مصلحتی عمل نمی‌شود. اسلام، حکم قطعی برای رعایت حجاب درمحیط اجتماعی صادرکرده و این موارد را باید حاکم جامعه اسلامی الزام و اجرا کند.

حاکم شرع جامعه اسلامی ما نیز در تلاش است که بتواند احکام را به‌خوبی اجرا کند و مسئولیت ضمانت اجرایی حجاب که یکی از مسلمات دین مبین اسلام بوده و در مرحله اول برای حفظ حریم زنان و در مرحله دوم برای حفظ جامعه‌ای اجتماعی اعم از زن و مرد است با حکومت اسلامی گذاشته شده است. 
 
آیات حجاب کدامند؟ 
وی به آیات متعددی که در قرآن کریم به حجاب و مصادیق این پوشش اشاره کرده، می‌گوید: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب به‌صراحت، جلباب (روسری بلند و چادر) را مطرح می‌کند و در آیات۳۰و۳۱سوره مبارکه نور به بحث رعایت نگاه، حجاب و مصادیق پوشش در برابر محارم و نامحرمان اشاره می‌کند. سوره احزاب یکی از پربارترین سوره‌های قرآن است که در آیه ۵۹ در مورد حجاب سخن می‌گوید و همه زنان باایمان را به رعایت این دستور اسلامی توصیه می‌کند. در این آیه آمده است: «ای پیامبر، به همسران، دخترانت و زنان مومنین بگو: جلباب‌ها را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این است که شناخته شوند و مورد آزار قرارنگیرند.» این آیه به برخی زنان باپوشش نامناسب هم که در عین داشتن حجاب، آن چنان بی‌پروا هستند که قسمت‌هایی از بدن‌شان نمایان و همین سبب جلب توجه افراد بیمار و نگاه‌های آلوده می‌شود نیز اشاره دارد.

سوره مبارکه نور، سوره دیگری است که به پاکدامنی، عفت و مبارزه بانگاه‌های آلوده اشاره دارد. درآیاتی ازاین سوره، مسأله نهی از چشم‌چرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب زنان مسلمان را پیش کشیده، چراکه تا چشم چرانی و بی‌حجابی ریشه کن نشود، آلودگی‌ها برطرف نخواهد شد. در آیه ۳۱نور آمده است: به زنان با ایمان بگو، چشمان خود را فروگیرند و دامان خود را حفظ کنند. آنها نباید زینت خود را آشکارسازند، جز آن مقدار که طبیعتا ظاهر است و روسری‌های خود را برسینه خود افکنند تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و در ادامه این آیه به مصادیق پوشش دربرابر محارم و نامحرمان به تفکیک اشاره می‌کند و در آخر بیان می‌کند زنان هنگام راه رفتن پا‌های خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی‌شان به گوش مردان بیگانه نرسد و سرانجام با دعوت عمومی همه مومنان به توبه و بازگشت به سوی خدا این آیه را پایان داده است؛ بنابراین با مروری در آیات قرآنی، متوجه لزوم رعایت حجاب می‌شویم و تمام احکامی که تاکنون در مورد حجاب به آن عمل شده بر مبنای قرآن کریم و سخن خداوند بوده است. 
 
انتظار جامعه‌ای رها شده از زنان بدحجاب 
دربرگزیده تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی آمده است بدحجابی طبعا پیامد‌هایی همچون آرایش، عشوه‌گری وامثال آن رابه همراه داردکه مردان به‌خصوص جوانان رادرحالتی قرارمی‌دهدکه سبب ایجادالتهابات جنسی وهیجانات بیمارگونه عصبی وگاهی سرچشمه بیماری‌های درونی می‌شود. غریزه جنسی نیرومندترین وریشه‌دارترین غریزه آدمی است که درطول تاریخ سرچشمه حوادث زیادی بوده است. جامعه‌ای که زن را با اندام برهنه و بی‌حجاب بخواهد، طبیعی است که روز به‌روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزون‌تر از اودارند وهنگامی که زن ازطریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها، دکور اتاق‌های انتظار، مسبب افزایش دنبال‌کنندگان صفحات مجازی و عاملی برای جلب توجه جهانگردان، سیاحان ومبلغان رسانه‌ای قرارگیرد درچنین جامعه‌ای شخصیت زن تا سرحد یک عروسک یا یک کالای بی‌ارزش سقوط می‌کند و ارزش‌های والای او به کلی به دست فراموشی سپرده می‌شود و تنها افتخار او جوانی، زیبایی و خودنمایی اش است و تبدیل به وسیله‌ای می‌شود برای اشباع هوس‌های سرکش یک گروه آلوده فریبکار و انسان نما‌های دیو صفت. 

چالش حجاب و نقشه شوم دشمن 
به گفته عسکر آبادی، حجاب یک مسأله کاملا دینی است و دین اسلام برای سعادت بانوان، آن را واجب کرده که دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانه‌های اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند و از هیچ تلاشی هم فروگذار نیستند. به فرمایش مقام معظم رهبری، حجاب درکشور ما به یک چالش تبدیل شده و دشمنان در حال تحمیل بی‌حجابی هستند که دخالت ومسأله‌سازی بیگانگان دراین خصوص آشکار وواضح است. دشمن ازبیرون وداخل درحال هنجارشکنی و تلاش برای برداشتن حجاب بانوان ماست که دراین خصوص زنان وبانوان عاقل وفهیم ما باید آگاه باشند و مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه به نحو مطلوبی مسئولیت خود رااجرا کنند.

به گفته رهبری، مهم‌ترین هدف دشمن ازتحمیل بی‌حجابی و بدپوشی، تغییر تدریجی کشور به وضعیت فضاحت‌بار دوران طاغوت است. عسکرآبادی می‌گوید: وظیفه اصلی مسئولان این است که همگام بافرهنگ آفرینی وترویج رسانه‌ای وفرهنگی، رعایت حجاب وعفاف راازطریق اداره‌ها الزامی وبابی‌حیایی و بی‌بندوباری، طبق قانون حکومت اسلامی برخورد کنند. علاوه براین، بانوان محجبه ما ضمن رعایت پوشش اسلامی، دیگران را نیز به این پوشش تشویق کنند و درجا‌هایی که می‌بینند جامعه اسلامی مورد توهین واقع می‌شود، وظیفه دارند با برخوردی محبت‌آمیز در قالب نهی از منکر انجام وظیفه کنند. آن دسته ازبانوانی هم که متأسفانه گرفتار نقشه شوم دشمنان شده‌اند و در حال ترویج بی‌حجابی در کشور هستند، بدانند و آگاه باشند اولین گروهی که موردتعرض افرادهوس بازقرارگرفته ودچار آسیب ومشکل می‌شوند خود همین افراد هستند. به امید روزی که تمام بانوان ارزشمند کشورمان بدانند که آزادی یک زن مسلمان در پناه رعایت حجاب و عفاف اسلامی محقق می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است