Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به این مطلب که نظام اداری کشور با تورم پیچیده قوانین و مسیرهای پرپیچ و خم بروکراتیک روبرواست که گرفتار شدن مدیران در این موارد موجب ناتمام باقی ماندن کار مردم می شود،گفت: راه میانبر غلبه بر نظام بروکراتیک اداری استفاده از مدیران با دانش، با انگیزه و پرتحرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیرانی که در راس دستگاه های اجرایی قرار می گیرند، در مرحله نخست باید دانش خود را به روز کنند تا بتوانند مبتنی بر شرایط روز کشور و دنیا تصمیم گیری کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: مدیر باید قدر میزی که در اختیار وی قرار گرفته است را بداند و حتی اگر از فرصت های خود برای خدمت بهتر به مردم و کسب مراتب بالاتر استفاده کند نیز ایرادی ندارد

وی با بیان این مطلب که استاندار یک مدیر راهبردی است و باید همه دستگاهها را در مسیر راهبردهای مطالعه شده بسیج کند ، عنوان کرد: اگر مدیری نتواند خود را به سطح تیم کاری استان برساند از او می خواهیم که محترمانه استعفا داده و جای خود را به افراد توانمندتر و باانگیزه تر دهد.

زینی وند تاکید کرد: معتقدیم که بیش از ۷۰ درصد موضوعات با وقت گذاشتن و پیگیری میدانی مدیران قابل رفع است.

تشریح راهبردهای مدیریتی استان کرمان

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح راهبردهای مدیریت اجرایی استان در دوره جدید گفت: بنای ما این است که بر مبنای تعامل از تمامی ظرفیت های موجود و اجماع همه بزرگان استان در سطح استانی و ملی در مسیر توسعه استان استفاده کنیم.

زینی وند با اشاره به این مطلب که فعالیت گروه ها و گرایش های سیاسی زیر چتر نظام و رهبری و در چارچوب قوانین موجود کشور را در جای خود مغتنم می دانم، اظهارداشت: بنا نداریم که گرایش های سیاسی را در تصمیم گیری های استان وارد کنیم و همواره بر استفاده از تمامی ظرفیت های موجود از جمله همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نمایندگان مجلس و دیگر بزرگان و نخبگان تاکید داریم.

وی ضمن بیان این مطلب که به دنبال آن هستیم که تمام ظرفیت های استان را یکی کرده و برای خدمت به مردم به کار گیریم، تصریح کرد: توسعه متوازن یک کلید واژه در ادبیات توسعه است و در این راستا وقتی فرایند توسعه برای یک منطقه تعریف می شود باید به شکلی باشد که به روند توسعه در سایر نقاط آسیبی وارد نکند.

وی از استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور یاد کرد و گفت: در این دوره تمرکز توجه در تصمیم گیری ها براساس سوق دادن منابع دولتی و ظرفیت های موجود به سمت مناطق کمتر توسعه یافته بر مبنای تبعیض مثبت است تا بخشی از امکانات مناطق  توسعه یافته به سوی مناطق کمتر توسعه یافته سوق یابد و در این دوره توجه بیشتری به مناطق محروم خواهیم داشت.

 زمینه اشتغال تحصیلکردگان استان در معادن فراهم شود

استاندار کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که بومی گرایی و قطب بندی مناطق را به نفع استان نمی دانیم، گفت: تعریف بومی یک منطقه را مربوط به بومی استان بودن می دانیم و در این راستا باید زمینه اشتغال تمام تحصیلکردگان استان در حوزه صنایع و معادن فراهم شود و همه بتوانند از ظرفیت های بومی استان بهره مند باشند.

زینی وند ضمن بیان این مطلب که در استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معادن وجود دارد، تاکید کرد: این استان در حوزه فرآوری و ایجاد صنایع پائین دستی از جمله در مس و فولاد از استان های پیشرو کشور به شمار می رود و در برخی صنایع در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در راستای توسعه صنعت و معدن در استان کرمان به موضوعات محیط زیست، بهداشت و سلامت مردم توجه ویژه ای خواهیم داشت، گفت: معادن باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند و درآمدهای سرشار آنها علاوه بر آنکه متعلق به همه مردم کشور است اما باید به تناسب ظرفیت های استان به استان آمده و بانک های استان را تجهیز کند.

 لزوم توسعه تعاونی های فروش و برندینگ محصولات کشاورزی 

استاندار کرمان همچنین به ظرفیت های بالای استان کرمان در حوزه کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: ظرفیت های بالای کشاورزی در استان کرمان به صورت سنتی مدیریت می شوند که این روال باید اصلاح شود و خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و با توجه به کاهش سطح زیرکشت زراعی و باغی در استان و به دلیل حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه، شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده ایم.

زینی وند با اشاره به این مطلب که یکی از معضلات پیش روی کشاورزان به ویژه در جنوب استان کرمان مربوط به فروش محصولات است، خاطرنشان کرد: ساماندهی فروش محصولات کشاورزی باید توسط سازمان های مربوطه انجام شود.

وی با تاکید بر این مطلب که فروش محصولات تولیدی استان در بازارهای بین المللی و خارجی کار کشاورز نیست و نیاز به تخصص دارد، ادامه داد: در این رابطه باید ضمن استفاده از حضور و همراهی جوانان به منظور ایجاد پیوند هدفمند با مرزهای شرقی به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورزی، تعاونی های فروش و تعاونی های برندینگ وارد عرصه شده و کار کنند.

 باید استان کرمان را برای گردشگری پررونق در دوران پساکرونا آماده کرد

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به ظرفیت های بالای این استان در حوزه گردشگری، گفت: بخشی از ظرفیت های گردشگری این استان نادیده گرفته شده و مثلث گردشگری کشور در بین استان های اصفهان، شیراز و یزد شکل گرفته است که در گام نخست باید استان کرمان به دلیل دارا بودن ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد و ثبت شده ملی و جهانی، به این حلقه گردشگری اضافه شود.

زینی وند ادامه داد: در استان کرمان زمینه های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد اما زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران فراهم نشده است و در این حوزه باتوسعه ظرفیت های بوم گردی می توان گام های بلندی را برداشت.

وی با اشاره به این مطلب که استان کرمان در مسیر توسعه زیرساخت های گردشگری نیاز به ایجاد هتل های بزرگ و مواردی از این دست ندارد، گفت: باید جاذبه های بی نظیری که در جاهای دیگر وجود ندارد را در استان ایجاد کنیم زیرا گردشگران خارجی به دنبال جاذبه های خاص گردشگری هستند و تجارب موفقی هم در این زمینه در برخی استان ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید استان کرمان را برای گردشگری پررونق در دوران پساکرونا آماده کرد.

 شرکت های دانش بنیان موتور محرکه رشد و توسعه هدفمند آینده کشور خواهند بود

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، گفت: دولت اقدامات بسیار خوبی را برای توسعه پارک های علم و فناوری برداشته و این پارک ها در آینده موتور محرکه رشد و توسعه هدفمند کشور خواهند بود و از این رو یکی از برنامه های اصلی استان کرمان توسعه و حمایت از این شرکت ها است.

زینی وند بر ایجاد پیوند بین پول، صنعت و بازار از طریق شرکت های دانش بنیان یا شتاب دهنده و فن بازار تاکید کرد و گفت: در آینده بسیاری از مشاغل سنتی کار خود را از دست می دهند و اگر صاحبان این حرفه ها به سمت دانش بنیان حرکت نکنند با مشکل مواجه خواهند شد که نمونه آن را در جایگزینی بین آژانس های درون شهری و تاکسی های اینترنتی مشاهده می کنیم.

وی گفت: در استان کرمان از توسعه شرکت های دانش بنیان حمایت کرده و مدیران را برای کمک به توسعه این شرکت ها ترغیب خواهیم کرد.

آب بحران جدی و چالش آینده ماست

استاندار کرمان همچنین گفت: آب بحران و چالش جدی آینده ماست و برداشت بی رویه از منابع آبی طبیعی و حیات آینده ما را به خطر می اندازد و از این رو باید به سمت مدیریت منابع آبی حرکت کنیم.

زینی وند با اشاره به این مطلب که خوشبختانه کارگروه سازگاری با کم آبی در استان کرمان تشکیل شده است، افزود: به صورت جدی به مدیریت منابع آبی و تامین منابع آبی جدید برای استان با همکاری استان های مجاور توجه داریم.

تصمیمات استان را بر مبنای مصالح مردم و نظام اتخاذ می کنیم

استاندار کرمان در ادامه همچنین گفت: تا زمانی که در مسئولیت استاندار کرمان مشغول به خدمت هستم، هیچ گرایش سیاسی را در عملکردم لحاظ نمی کنم و به همه مدیران می گویم از همه نیروهایی که زیر چتر ولایت فقیه و نظام می خواهند کار کنند، استفاده می کنم و ملاک ما کارآمدی افراد است.

زینی وند تاکید کرد: در  تصمیم گیری ها براساس منافع مردم و مصالح نظام تلاش می کنیم که تصمیم درست و مستقل را بگیریم، هر چند هزینه داشته باشد.

 فرش قرمز استاندار کرمان برای سرمایه گذاران

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به این مطلب که برای کسی که در حوزه توسعه اشتغال در استان کرمان وارد و سرمایه گذاری کند، فرش قرمز پهن خواهیم کرد، گفت: دراستان  به دنبال توسعه استفاده از ظرفیت های جوانان، نخبگان و بانوان هستیم و در همین راستا از توسعه مشاغل خرد بر مبنای تجربیات موفق سایر کشورها حرکت می کنیم.

زینی وند خاطرنشان کرد: در طول دولت های مختلف تصور بر این بوده که با تزریق پول، شغل ایجاد می شود اما اگر چه پول تزریق شده اما فقط شاهد ایجاد برخی مشاغل کاغذی بوده ایم که برای اصلاح این روند بر مبنای توانمندسازی افراد و ایجاد زنجیره های تعاونی به سمت توسعه مشاغل خرد حرکت کرده و از ایده های افراد در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

برچسب‌ها کرمان دولت استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان دولت استانداری کرمان کرمان دولت استانداری کرمان اخبار کنکور استاندار کرمان در ادامه اشاره به این مطلب شرکت های دانش بنیان محصولات کشاورزی استان کرمان استان کرمان تصمیم گیری منابع آبی زینی وند استان ها ظرفیت ها بر مبنای شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ‌وخم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تأمین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت‌گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

استاندار لرستان، افزود: برای تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تأکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تأمین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 6088478

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد