Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@04:16:57 GMT

علائم سرطان روده چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۴۱۵۲

علائم سرطان روده چیست؟

علائم سرطان روده می‌تواند پنهان و نامحسوس باشد و لزوماً شما احساس بیماری نکنید با این حال، در برخی موارد، سرطان روده می‌تواند مانع عبور مواد زائد گوارشی از روده شود که به عنوان انسداد روده شناخته می‌شود.

مرکز تحقیقات سرطان در انگلیس در گزارشی تاکید کرده است که این یک عارضه جدی است که نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم مرتبط با انسداد روده معمولاً شدیدتر از علائم اصلی است. مرکز تحقیقات سرطان می‌گوید که یکی از علائم آشکار آن، معمولاً درد و دل پیچه است.

مشخصه دل پیچه (قولنج روده)، دردی است که می‌آید و می‌رود، شدت می‌یابد و سپس به تدریج فروکش می‌کند.این درد در بزرگسالان می‌تواند یک بار اتفاق بیفتد یا هفته ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد از دور نخست عود کند.

طبق تحقیقات این مرکز، سایر علائم انسداد روده عبارتند از احساس نفخ و سیری، احساس بیماری، استفراغ با مقادیر زیاد (از جمله بالا آوردن غذای هضم نشده یا مایعات روده) و یبوست (که در عدم خروج گاز و صدای روده خود را نشان می‌شود).

اداره ملی بهداشت انگلیس گزارش داده است که بیش از ۹۰ درصد افراد مبتلا به سرطان روده از یکی از علائم زیر رنج می‌برند:

- تغییر مداوم در عادات روده - حرکات بیشتر روده همراه با مدفوع شل‌تر و گاهی اوقات همراه با درد شکم.

- وجود خون در مدفوع بدون علائم دیگر بواسیر.

درد، ناراحتی یا نفخ شکم همیشه ناشی از خوردن است که گاهی اوقات منجر به کاهش حجم غذا و کاهش وزن می‌شود. چندین مطالعه نشان داده است که خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز و فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان روده انسداد روده سرطان روده انسداد روده سبک زندگی پارسی خبر سرطان روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: در نخستین روز‌های فروردین ماه سال جاری، گزارشی از وقوع قتل جوانی ۲۲ ساله در یکی از روستا‌های شهرستان محلات به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.

سرهنگ چهری افزود: بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان محلات به همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در روند بررسی‌های اولیه مشخص شد که جوان ۲۲ ساله بر اثر جراحات ناشی از ضربات شی سخت به قتل رسیده است.
او با اشاره به اینکه در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که فرد ضارب یکی از دوستان مقتول بوده است که بلافاصله بعد از ارتکاب قتل از محل متواری می‌شود، گفت: با شناسایی قاتل، بلافاصله تحقیقات تخصصی برای مشخص شدن مخفیگاه او آغاز شد.
 رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی  افزود: قاتل پس از گذشت چند روز و چندین بار جابجایی در مخفیگاه‌های مختلف توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ چهری با اشاره به تحقیقات تخصصی انجام شده توسط کارآگاهان گفت: متهم که مردی ۴۴ ساله است با اعتراف به قتل انگیزه خود را اختلافات شخصی عنوان کرد.
او افزود: با تکمیل تحقیقات پلیس، قاتل برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا