Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان، در نظر گرفتن مردم در طرح‌های مرتبط با آب را یادآورشد و گفت: راهی غیر از مدیریت آب و استفاده هوشمند، همه جانبه و دانش محور از منابع آبی نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان تصویب سند سازگاری با کم‌‌آبی را لازمه پیشبرد برنامه‌های استان عنوان کرد و از رسانه‌ها و مدیران خواست تا از این سند دفاع و همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: هیچ سند و مذاکره‌ای که طرفین داشته باشد، امکان اجماع کامل در آن نیست و حتما تمام نظرات را لحاظ نمی‌کند، اما اینکه با کارهای کارشناسی متعدد تدوین شده، باید مورد دفاع همه قرار گیرد.

استاندار کرمان افزود: سند سازگاری با کم‌آبی استان در برنامه‌ پنج ساله دیده شده و ایرادات آن را در حین اجرا می‌توان تعدیل و برطرف کرد.

زینی‌وند آب را مسئله حساس کشور و به ویژه مناطق کویری عنوان کرد و گفت: اگر برای آب چاره‌ای نبینیم به ویژه در مناطق کویری با تنش‌های عجیب مواجه می‌شویم، حتی اگر ترسالی 10 و 20 ساله داشته باشیم.

وی تاکید کرد: راهی غیر از مدیریت آب و استفاده هوشمند و همه جانبه و دانش محور از منابع آبی نداریم، حجم آب مصرفی ایران اصلا قابل بیان نیست و وضعیت خوبی را نداریم.

استاندار کرمان، دشت‌های گسترده استان و اقدام موثر دولت را در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و گلخانه‌ها مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تا زمانی مردم، آب رایگان را بدون کنترل مصرف می‌کنند کسی به فکر مکانیزاسیون نمی‌رود و همکاری نمی‌کند.

زینی‌وند عنوان کرد: در موارد این چنینی ناگزیر بر اعمال محدودیت‌ها هستیم، همان طور که در مقابله با بیماری کرونا و تنها برای حفظ جان مردم، محدودیت‌ها اعمال شد.

وی تصریح کرد: آب مسئله عمیقی است و نمی‌شود به آن بخشی، نگاه کرد و از رسانه‌ها و نخبگان درخواست داریم به مسئله آب نگاه علمی و آینده‌نگری داشته باشند و در اجرای سند سازگاری با کم‌آبی ما را همراهی کنند.

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات جیره‌بندی آب در ایام تابستان گفت: در این جیره‌بندی‌ها مردم و مسئولان در یک سطح باید دیده شوند.

زینی‌وند عنوان کرد: طبق سند در طرح سازگاری با کم‌آبی، استان کرمان طی 5 سال باید یک میلیارد مترمکعب آب را صرفه‌جویی کند و این تعهدات برای همه استان‌های کشور با کار کارشناسی دیده شده است.

وی سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان را برنامه واقعی و قابل اجرا عنوان کرد و گفت: لزوم اجرای این طرح را باید برای عموم اعلام کنیم و همه نیز از آن دفاع کنند.

استاندار کرمان ابراز داشت: در جریان اجرای طرح‌های سازگاری با کم‌آبی باید به چندوجهی بودن مسئله و معیشت مردم نیز توجه داشت و در کنار مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، طر‌ح‌های جایگزین معیشت هم تعریف کرد.

زینی‌وند بیان داشت: در مدیریت آب راهی غیر از اجرای برنامه‌های سازگاری نداریم، هرچند در این میان سختی‌ها و مضیقه‌هایی نیز به وجود می‌آید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کرمان علی زینی وند زینی وند کارگروه سازگاری با کم آبی استان سازگاری با کم آبی سند سازگاری با کم استاندار کرمان راهی غیر زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی