Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری صبح امروز در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: استان بوشهر با وجود برخورداری از طولانی‌ترین ساحل با خلیج فارس بهره کمی از مزیت شیلات برده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت سازمان شیلات از صیادان و پرورش دهندگان آبزیان تاکید کرد و اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب تولید و صادرات آبزیان در کشور محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از مردم استان با صیادی و پرورش میگو ارتزاق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازدید خود و مدیرکل شیلات استان بوشهر از برخی بنادر و اسکله‌های صیادی استان گفت: متاسفانه اسکله‌های صیادی استان علیرغم پیگیری‌های مکرر و داشتن مصوبات لازم دارای مشکلات عدیده و فراوانی هستند که تاکنون لاینحل مانده است.

جمیری تامین اعتبار لازم برای تکمیل اسکله صیادی جفره را یکی از دغدغه‌های اصلی صیادان بوشهری ذکر کرد و افزود: علیرغم قرار گرفتن بندر صیادی هلیله در ردیف پروژه‌های ملی در دهه 70 این پروژه بعد از سال‌ها همچنان بلاتکلیف مانده و مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزایش هزینه‌های پرورش و صادرات آبزیان از معضلات عمده پیش روی فعالان این صنعت دانست و اذعان کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات پرورش دهندگان میگو و آبزیان به کشورهای منطقه صادر می‌شود و افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل منجر به کاهش درآمد و عدم اقبال مشتریان خارجی این صنعت شده است.

وی ادامه داد: سازمان شیلات و وزارت جهاد کشاورزی برای رفع پاره‌ای از مشکلات فعالان این صنعت در استان بوشهر تسهیلات کم بهره در اختیار آنها قرار دهد.

تامین نیروی انسانی مورد نیاز در شیلات استان، احداث اسکله صیادی بندرگناوه با توجه به فرسودگی اسکله چوبی، تأمین اعتبار لازم جهت تجهیز سیستم پیشرفته اطفای حریق در سواحل شمالی استان و رفع مشکلات بیمه‌ای صیادان از دیگر مواردی بود که نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در این نشست به آنها اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این نشست با اذعان به وجود معضلات و کمبودها در این عرصه، متعهد شد برای رفع آنها پیگیری و اقدام لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بوشهر خلیج فارس کشاورزی سازمان شیلات استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور ناجی عملیات امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر با موفقیت پایان یافت.

مصطفی حاجی رضایی روز چهارشنبه در توضیح این خبر اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی با رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم به پایگاهش بازگشت و خدمه مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلامی اعزام شد.

حاجی رضایی ادامه داد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم از شناور ویژه حمل مواد شیمیایی به اسکله مروارید خارگ بازگشت و فرد مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

وی درخواست کردن دریانوردان به محض مواجهه با شرایط اضطرار در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)