Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی به کشور‌های منطقه هشدار داده است که اگر بخواهند همکاری‌های نظامی با رژیم صهیونیستی داشته باشند عواقب سنگینی دارد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب در نشست اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین مسئله فلسطین، اظهار کرد: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگرانی را در جهان اسلام ایجاد کرده است، این در حالی است که مسئله اول جهان اسلام فلسطین بوده و هست و همواره مسلمانان دغدغه آزادی فلسطین و حق ستانده شده از آنان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان اینکه توافق عادی‌سازی و صلح اصلاً قابل قبول نیست، ادامه داد:، زیرا جنگ و درگیری بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نبوده و آن‌ها نزاع و نبردی نداشته‌اند که حالا بخواهند با اسرائیل صلح کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: بیش از ۱۰ سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی و غیررسمی داشته‌اند که هم‌اکنون نقاب از چهره آنان برداشته شده و روابطشان علنی و رسمی شده است.

حسینی تصریح کرد: ترامپ تلاش کرده که در سیاست خارجی خود را موفق نشان دهد، اما هیچ‌گاه اینگونه نبوده است. حتی نخست‌وزیر ژاپن را واسط قرار داده که با ایران مذاکره کند، اما تهران به او روی خوش نشان داد، این در حالی است که پهپاد آن‌ها به کشور ما تجاوز کرد و سرنگون شد؛ درنهایت هم آن‌ها حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند و ترامپ شماره تلفن برای تماس با ایران داده بود و فکر می‌کرد با استفاده از مسیحیان و یهودیان در آمریکا می‌تواند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور موفق شود.

وی افزود: ترامپ رسماً اعلام کرد که ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی تعلق دارد و حتی سفارت آمریکا را به قدس شریف برد و فکر می‌کرد می‌تواند نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.

وی گفت: وزیر خارجه آمریکا تصور می‌کرد با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و ایجاد جبهه واحد علیه ایران می‌تواند دستاوردی برای خود ایجاد کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی روابط اعلام کرده بود که معضل هفتاد ساله حل شده است، این در حالی است که این رژیم مدیریت ضعیفی در بحث کرونا داشته و مردم نسبت به آن معترض بودند.

حسینی بابیان اینکه جمهوری اسلامی به کشور‌های منطقه هشدار داده است که اگر بخواهند همکاری‌های نظامی با رژیم صهیونیستی داشته باشند عواقب سنگینی دارد، گفت:بعد از مصر و اردن که چهل سال قبل رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند، امارات و بحرین سومین و چهارمین کشور عربی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است.

وی تصریح کرد: اعراب، عزت و اعتبار یک کشور اسلامی را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروختند.

رئیس دانشگاه مذاهب گفت: بن سلمان بین اعراب نقش ویژه‌ای در عادی‌سازی در روابط با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، دیگران می‌دانند بحرین عددی نیست، ولی امارات با ثروت فراوان به دنبال ارتقابخشی به حاکمیتش با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.

حسینی تاکید کرد: امارات از حمله عربستان به یمن حمایت کرده و تلاش کرد در منطقه نقش‌آفرینی داشته باشد که الحمدلله شکست خورد، البته با عادی‌سازی روابط با اسرائیل هم دستاوردی به دست نخواهد آورد.

وی تصریح کرد: اتفاقات رخ‌داده در منطقه مانند تونس و آزاد شدن عراق و سوریه موج مردمی خوبی ایجاد کرده است، این در حالی است که در عربستان حتی انتخابات معنا ندارد، ولی یک خاندان می‌کوشد در منطقه نقش‌آفرینی کند.

حسینی تصریح کرد: بن سلمان دنبال قبح‌زدایی روابط با رژیم صهیونیستی با فرستادن نوچه‌های خود برای برقراری روابط با اسرائیل است.

وی با انتقاد از عدم محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه عرب گفت: چرایی عدم این کار جای سؤال دارد.

حسینی افزود: در زندان‌های اسرائیل تعدادی از زندانیان فلسطینی و نیرو‌های حماس به کرونا مبتلا شده‌اند، ولی صهیونیست‌ها کاری برای آن‌ها نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: اسماعیل هنیه در روز قدس، حاج قاسم سلیمانی را شهید آزادسازی قدس نامید که با این اظهارنظر مشخص شد چه کسانی در عمل از فلسطین حمایت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: افکارعمومی جهان اسلام، برقراری روابط با اسرائیل و عادی‌سازی روابط با این رژیم را نمی‌پذیرد و اگر در مسئله سوریه اختلافی بین مسلمانان وجود داشت، اما در قضیه فلسطین و عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی یک‌دل و یک صدا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیدمحمد حسینی رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی روابط با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط امارات و بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی

در تمام درگیری‌هایی میان گروه‌های مبارز فلسطینی شامل جهاد اسلامی، حماس و ... با رژیم صهیونیستی در طول ۲۰ سال گذشته عمده عملیات آفندی بود. به این معنا که اسرائیل بنا به دلایل واهی غزه را بمباران می‌کرد و گروه‌های فلسطینی از خاک غزه اقدام به شلیک راکت یا موشک می‌کردند، اما در ماجرای هفتم اکتبر شرایط بطور کلی عوض شد.

این بار حماس و جهاد اسلامی بعد از ۲ سال تمرین پنهانی اقدام به انجام عملیات از داخل و خارج از غزه و حتی در سرزمین‌های اشغالی ۱۳۴۸ کردند و به تمام اهداف خود دست پیدا کردند و توانستند ۱۳۶ صهیونیست را که در بین آن‌ها تعدادی از ژنرال‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس هستند به اسارت در بیاورند.

طبیعی است که با این ضربه حیثیتی، راهبردی، روانی و امنیتی که اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی و تدوام مقاومت مردم غزه متحمل شده در درون ساختار سیاسی و نظامی این رژیم تنش بوجود آید و اولین آثار آن نصیب «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» شد که پس از ۳۸ سال حضور در ارتش به دلیل هفتم اکتبر مجبور به استعفا شد. 

تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است اکنون که رویارویی ارتش اشغالگر قدس با نیرو‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی به نیم سال رسیده و هیچکدام از اهداف تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی محقق نشده همچنان باید منتظر زلزله در ساختار نظامی و سیاسی اسرائیل باشیم.

رژیم اشغالگر قدس اکنون در وضعیتی قرار داد که نه توانسته است که به یک دستاورد راهبردی در غزه دست پیدا کند و نه درگیری‌ها پایان یافته است. از این رو به خوبی می‌توان دریافت که زمین پای صهیونیست‌ها لغزنده است و تمام بهانه‌های آن‌ها برای دستیابی به فرماندهان فلسطینی و از بین بردن آن‌ها در بیمارستان الشفا در غزه و خان یونس ناکام مانده، چون امکان ندارد در یک مساحت ۳۲۰ کیلومتری در مقیاس غزه، اسرائیل به پیروزی راهبردی برسد. این روز‌ها که بحث انجام عملیات نظامی در رفح مطرح است ناشی از آشفتگی بنیامین نتانیاهو در عرصه تصمیم گیری است، چون نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاملا مطمئن است که حتی در صورت انجام عملیات نظامی در رفح به هیچ کدام از اهداف خود بجز کشتار مردم عادی و بی سلاح دست پیدا نخواهد کرد. به نظر می‌رسد هدف اصلی نتانیاهو در چنین شرایطی ادامه جنگ با امید است که پای ایران و آمریکا به میدان نبرد کشیده شود. 


در کنار این موضوع مقامات رژیم صهیونیستی که از دستیابی به نتیجه ناامید شدند این بار به فکر محاسبه از درون و انداختن تقصیر ناکامی‌ها به گردن رقبای خود شدند. از این رو می‌توان پیشبینی کرد که از این پس موضوع چالش و درگیری متقابل میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مخالفان خود به اوج خود خواهد رسید، اما آنچه که مسلم است اذعان به شکست و ناکامی است که در نهایت نتانیاهو مجبور به اعتراف به آن است.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!