Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: باید برنامه های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی،  احمد موقری در نشست بررسی مشکلات و معضلات موتورسواران با بیان اینکه علیرغم اقدامات پیشگیرانه در مقابل موتورسیکلت سواران متخلف، آمار تصادفات جرحی و فوتی افزایش داشته است، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامی از سال 85 تا 95 یک هزار و 897 نفر از متوفیان تصادفات مربوط به موتورسواران بوده و همچنین درصد بسیار بالایی از موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه مجاز رانندگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث برخورد با موتورسیکلت سواران فاقد گواهی نامه به صورت جدی برخورد نشده است، البته در این زمینه می توان در کنار بحث جریمه از مجازات های تکمیلی مثل الزام به آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه استفاده کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی ادامه داد: در خصوص بحث الزام به اخذ گواهینامه به عنوان مجازات جایگزین به مراجع قضایی مرتبط ابلاغ شده که از بحث جزایی از مجازات های جایگزین و الزام به اخذ گواهینامه استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع توقیف موتورسیکلت ها توسط نیروی انتظامی و هزینه بالای نگهداری آن، گفت: باید برنامه های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت و روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 400 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گزاری شده در استان وجود داشته و 363 هزار و631 دستگاه موتور سیکلت ساماندهی شده دارای پلاک انتظامی وجود دارد.

موقری ادامه داد: طی سال گذشته نزدیک به 31 هزار دستگاه موتورسیکلت و در سال جاری تا به امروز نزدیک به 8 هزار و820 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات رانندگی توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 18 هزار دستگاه موتورسیکلت به علل مختلف مورد اعمال قانون قرار گرفته اند گفت: در خصوص موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه سخت گیری های جدی به عمل نمی آید، باید مجازات های بازدارنده ای در این خصوص در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی تأکید کرد: فردی که می خواهد موتورسیکلت خریداری کند علی القاعده باید دارای گواهینامه باشد تا افراد، با شرایط خاص بتوانند موتورسیکلت خریداری کنند.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی موتورسیکلت های حمل بار و پیک موتوری ها، بیان کرد: موتورسیکلت های حمل بار باید با پلاک های اختصاصی مشخص شده و وضعیتشان ساماندهی و استانداردهایی برای این شغل تعریف شود.

موقری با اشاره به نحوه خرید و فروش موتور سیکلت و بررسی کیفیت و ضرورت استاندارد بودن آن و با تأکید بر رعایت استانداردهای لازم در کلاه های ایمنی موتورسواران گفت: الزام واحدهای تولیدی به تحویل موتورسیکلت به همراه کلاه ایمنی ضرورتی است که باید توسط مراجع زیربط پیگیری و اجرایی گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز دستگاه موتورسیکلت موتورسیکلت سواران آذربایجان شرقی اخذ گواهینامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران

معاون پژوهش فنی و حرفه ای گفت:پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یادداشتی به مناسبت هفته کارگران با عنوان گرامیداشت دستاورد کارگران نوشت:

روز کارگر روزی است که در آن مشارکت کارگران و جنبش کارگری جشن گرفته می شود. در این روز، دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران گرامی داشته می شود و به کمک هایی که آنها در قدرت و رفاه کشور انجام داده اند، ادای احترام می شود.

روز کارگر به عنوان زمانی برای تأمل در تاریخ جنبش کارگری و مبارزات جاری برای حقوق کارگران و رفتار عادلانه در محل کار عمل می کند.
روز کارگر روزی است برای شناسایی و قدردانی از کمک‌های ارزشمند کارگران به جامعه و ارج نهادن به فداکاری و تعهد آنها به شغلشان.
برای حمایت از کارگران و بهبود شرایط کاری آنها، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد، از جمله:

1. پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و به موقع به کارگران.2. ارائه شرایط کاری ایمن و سالم برای کارگران، از جمله ارائه تجهیزات و لوازم حفاظتی.3. ارائه فرصت‌های آموزش و رشد حرفه‌ای برای کارگران به منظور بهبود مهارت‌های آنها.4. ایجاد فضای کاری دوستانه و پذیرایی برای کارگران.5. ارائه بیمه‌های بهداشتی و پزشکی مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنها.6. حفظ حقوق کارگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی یا جنسیتی.7. حمایت از حقوق کنونی و تلاش برای بهبود قوانین کاری و حقوق کارگران در سطح ملی و بین‌المللی.

پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند