Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته نزدیک به ۳۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و در سال جاری تا به امروز نزدیک به ۸ هزار و ۸۲۰ دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات رانندگی توقیف شده است.

خبرگزاری میزان- احمد موقری در نشست بررسی مشکلات و معضلات موتورسواران با بیان اینکه علیرغم اقدامات پیشگیرانه در مقابل موتورسیکلت سواران متخلف، آمار تصادفات جرحی و فوتی افزایش داشته است، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامی از سال ۸۵ تا ۹۵ یک هزار و ۸۹۷ نفر از متوفیان تصادفات مربوط به موتورسواران بوده و همچنین درصد بسیار بالایی از موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه مجاز رانندگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با موتورسیکلت سواران فاقد گواهی نامه به صورت جدی برخورد نشده است، البته در این زمینه می‌توان در کنار بحث جریمه از مجازات‌های تکمیلی مثل الزام به آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه استفاده کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی ادامه داد: در خصوص بحث الزام به اخذ گواهینامه به عنوان مجازات جایگزین به مراجع قضایی مرتبط ابلاغ شده که از بحث جزایی از مجازات‌های جایگزین و الزام به اخذ گواهینامه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: تحویل ۵۵۲ دستگاه موتورسیکلت توقیفی به مالکین با دستور دادستان تاکستان

وی با اشاره به موضوع توقیف موتورسیکلت‌ها توسط نیروی انتظامی و هزینه بالای نگهداری آن، گفت: باید برنامه‌های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت و روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده در استان وجود داشته و ۳۶۳ هزار و ۶۳۱ دستگاه موتور سیکلت ساماندهی شده دارای پلاک انتظامی وجود دارد.

موقری ادامه داد: طی سال گذشته نزدیک به ۳۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و در سال جاری تا به امروز نزدیک به ۸ هزار و ۸۲۰ دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات رانندگی توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت به علل مختلف مورد اعمال قانون قرار گرفته اند گفت: در خصوص موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه سخت گیری‌های جدی به عمل نمی‌آید، باید مجازات‌های بازدارنده‌ای در این خصوص در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی تأکید کرد: فردی که می‌خواهد موتورسیکلت خریداری کند علی القاعده باید دارای گواهینامه باشد تا افراد، با شرایط خاص بتوانند موتورسیکلت خریداری کنند.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و پیک موتوری ها، بیان کرد: موتورسیکلت‌های حمل بار باید با پلاک‌های اختصاصی مشخص شده و وضعیتشان ساماندهی و استاندارد‌هایی برای این شغل تعریف شود.

موقری با اشاره به نحوه خرید و فروش موتور سیکلت و بررسی کیفیت و ضرورت استاندارد بودن آن و با تأکید بر رعایت استاندارد‌های لازم در کلاه‌های ایمنی موتورسواران گفت: الزام واحد‌های تولیدی به تحویل موتورسیکلت به همراه کلاه ایمنی ضرورتی است که باید توسط مراجع زیربط پیگیری و اجرایی گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری آذربایجان شرقی تخلفات رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی تخلفات رانندگی هزار دستگاه موتورسیکلت موتورسیکلت سواران آذربایجان شرقی تخلفات رانندگی اخذ گواهینامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی