Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:14:21 GMT

تقویت قوای دفاعی کشور محصول عمل به آیات قرآن است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۸۸۵

تقویت قوای دفاعی کشور محصول عمل به آیات قرآن است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار جمعی از مدیران حوزه علمیه خواهران قزوین اظهار داشت: پیامبران سه کار مهم در باب حکومت‌داری، ارتباط با مردم و پاسخگویی به نیاز جامعه داشتند که عیناً به ولی فقیه موکول شده که شامل آموزش، اجرا و صدور دین است و ما نیز اگر می‌خواهیم در راستای منویات ولی فقیه حرکت کنیم باید این سه موضوع را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اقتدار نظامی و دفاعی میهن اسلامی،گفت: امروز به برکت اجرای دین و آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» به توان بسیار بالایی در عرصه‌های نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم و باید تلاش کنیم این مهم را به سایر عرصه‌ها نیز توسعه دهیم.

امام جمعه قزوین افزود: در مواسات نیز اگر اجرای دین را با جدیت دنبال کنیم، فقرا تلخی فقر را احساس نخواهند کرد و اگر در عدالت اجرای دین را جدی بگیریم شاهد فاصله طبقاتی نخواهیم بود.

آیت الله عابدینی اضافه کرد:  اگر در عرصه توجه و اجرا به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» موفق عمل کردیم باید در تمام عرصه های دینی نیز موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش، اجرا و صدور دین از رسالت های مهم حوزویان است، اظهار داشت: امیدوار هستیم حوزه علمیه بسیجی‌وار، پرچم‌دار آموزش، عمل و صدور دین باشد و در این عرصه‌های مهم و کلیدی نقش‌آفرین باشد.

 رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین تصریح کرد: برخی نهادها از جمله ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی هستند که رزومه کاری‌شان نباید بر روی کاغذ دیده شود بلکه باید آنقدر کار کرده باشیم که از خروجی کارهای ما در عرصه میدانی به وضوح دیده و مشخص باشد.

برچسب‌ها حوزه علميه دفاعی عبدالکریم عابدینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه دفاعی حوزه علميه دفاعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مریم جلالی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو افزود: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان را به وجود آوریم.
او تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

کد خبر 6096949

دیگر خبرها

  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند