Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از‌ حل مشکل آزادسازی اوراق مشارکت مترو خبرداد.

مصطفی سالاری درباره علت اجرایی نشدن اوراق مشارکت مترو و عدم واریز پول اوراق مشارکت به حساب شهرداری از سوی بانک رفاه توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: مشکل حل شده است.

وی افزود: ماجرا به این قرار است که شهرداری باید املاکی را نزد دفترخانه به نفع بانک رفاه به وثیقه می گذاشت تا در واقع وثیقه آن پولی باشد که بانک رفاه می پردازد چون بانک اوراق را می گیرد ولی پول نقد می دهد و بعدا در بلندمدت شهرداری باید بازپس دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بابت این تضمین، طبق عرف بانکداری و قوانین و مقررات کشور، بانک رفاه باید وثیقه ای بابت تضمین بگیرد و آن وجوه نقد را به آن دستگاه بدهد گفت: بابت وثیقه گرفتن معمولا ملک وثیقه می گیرند. ملک را که به دفترخانه می برند گواهی هایی برای توثیق ملک نیاز است که یک مورد استعلام از تامین اجتماعی است مبنی بر آنکه دستگاه یا مالک زمین به تامین اجتماعی بدهکار نیست.

سالاری ادامه داد: شهرداری با گستردگی کاری که دارد از سنوات گذشته (بیش از 10 سال گذشته) تا کنون یک بدهکاری قابل توجه چندهزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی دارد. اینکه می گفتیم صد درصد تسویه کند و بعد گواهی بدهیم غیرممکن بود؛ ولی حداقل باید سازوکار پرداختش تعریف می شد.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته با شهردار تفاهم نامه ای امضا کرده بودیم که چندماهی هم به اجرا در آمد ولی بعد از چندماه امکان اجرا برایشان نبود و متوقف شد. بنابراین نیاز بود به روز رسانی کنیم که به روز رسانی شد و مفاصا حساب هم در پاسخ به استعلام دفترخانه ذیربط برای سپردن توثیق، صادر و کارشان انجام شده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تامین اجتماعی اوراق مشارکت بانک رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر،، جواد اوجی، وزیر نفت و سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) برای بررسی حوزه‌های مشترک و رفع چالش‌ها و مشکلات بین دو وزارتخانه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

همکاری دوجانبه درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور توسعه میدان‌های نفتی و گازی، پایداری و استمرار تأمین خوراک، تکمیل زنجیره ارزش، تعیین و تکلیف مطالبات بین دو وزارتخانه و حل چالش‌ها و مشکلات مواردی بود که در این دیدار بررسی شد.

معاونان دو وزیر در این دیدار به بیان نقطه نظرات خود درباره چالش‌ها و فرصت‌های همکاری دوجانبه دو وزارتخانه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

وزیر نفت در این دیدار با اشاره به جزئیات سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها، گفت: پروژه‌های متعددی برای اجرا در بخش بالادستی و پایین‌دستی در صنعت نفت مدنظر است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با قدردانی از وزارت نفت و نقش فعال آن در بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی، گفت: وزارت نفت توانست بخشی قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کند و صادرات نفت را از ۵۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۱.۵ میلیون بشکه برساند.

وی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: اگر صنعت نفت در این طرح‌ها و پروژه‌ها ورود نکند، بسیاری از مصوبه‌های کشور در این زمینه اجرایی نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ورزارت نفت در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح فجرانه کالابرگ نقش مهمی داشته است.

در جریان خصوصی‌سازی شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی در دهه ۸۰ شمسی، بخشی از این شرکت‌ها به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شد. با توجه به این موضوع، همکاری بین وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از گذشته شد.

کد خبر 6099896

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان