Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صائینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سلامتی محصول سه بعد انسان یعنی"سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اجتماعی " است این ابعاد در کنار هم سلامتی و سالم زیستن را ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این میان تامین سلامت روانی، جسمی و اجتماعی یکی از اساسی ترین اهداف نظام سلامت است چرا که سالم زیستن با کارآیی فردی و اجتماعی افراد و در کنار آن با بخش های مختلف توسعه و پیشرفت های علمی و صنعتی جامعه گره خورده و جوامع برای پیشرفت، بهتر است که منابع زیادی را برای بهبود سلامت روان جامعه مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: طبق تعریف، احساس رضایتمندی از خویش و با ارزش بودن و توانایی ارتباط مناسب و همدلی کردن با دیگران و حرکت بسوی رشد و تعالی، از نشانه های سلامت روان است.

به گفته صائینی، این جشنواره با ایجاد بستری جهت هم افزایی و هم فکری از منظر دیدگاه های متنوع فرهنگی قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه موجب ارتقای سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص های سلامت روان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان ادامه داد: به رسمیت در آوردن سلامت روان در گرو افزایش سواد سلامت روان است تا از این طریق بر انگ اختلالات و بیماری‌های روانپزشکی فائق آمده و راه را بر درمان به موقع بیماران باز و اقدامات پیشگیرانه نیز تقویت شود.

وی اظهار داشت: از این رو هنر عکاسی از جمله ابزارهایی است که با بهره گیری از اشکال متنوع، می تواند کارکردی ۲ گانه از حیث نمایش هنری و بسترسازی فرهنگی پیرامون موضوعات مرتبط با سلامت روان داشته باشد و این نگاه جدید قادر است با آمیختن تکنیک های هنر عکاسی و مضامین روانشناختی از راه ایجاد همدلی و هم حسی باعث شکل گیری ارتباط بین اثر هنری و مخاطب شده و پالایش روانی جامعه را فراهم کند.

این مسؤول ادامه داد: از طرفی سرعت عالم گیری ویروس کرونا و کشندگی آن به گونه ای است که تک تک افراد جامعه باید به روشهای پیشگیری از انتقال ویروس توجه داشته و در توقف چرخه انتقال، نقش ایفا کنند و بدلیل اهمیت موضوع و ارتباط سلامت روان در شرایط بحران و بحران پاندمی کرونا، بخش کوید-۱۹ نیز به بخش های جشنواره اضافه شد.  

صائینی افزود: بر این اساس این جشنواره در سه بخش موضوع آزاد، موضوع سلامت روان و کوید-۱۹ برگزار می شود که در هر بخش می توان چهار عکس (درمجموع ۱۲ عکس برای سه بخش) ارسال کرد.  

وی یادآوری کرد: هر عکس را تنها در یک بخش می توان شرکت داد و نسخه های رنگی و تک رنگ از یک عکس باید یک عنوان یکسان داشته باشند و نمی توانند همزمان در بخش های مختلف این جشنواره شرکت داده شوند و از طرفی عکس ها باید طبق تعاریف تعاریف فیاپ و جشنواره، که در انتهای فراخوان آمده، لحاظ شود.

 دبیر جشنواره پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: ثبت نام و دریافت عکس ها از ۱۱ مهر امسال، همزمان با روز جهانی بهداشت روان آغاز شده تا ۹ آذر ادامه دارد که احتمال تمدید دریافت آثار وجود دارد و از طرفی پایان داوری، ۲۰ دی، اعلام پذیرفته شدگان و نامزدهای جوایز،۳۰ دی  و نمایشگاه، اهدای جوایز و تحویل کتاب به راه یافتگان به نمایشگاه چاپی اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ثبت نام تا کنون سه هزار نفر از ۵۸ کشور جهان در این رویداد شرکت کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد به مراتب افزایش داشته باشد.  

به گفته وی، در مجموع ۹ هزار یورو جوایز نقدی این جشنواره (حدود ۳۳۴ میلیون تومان) درنظر گرفته شده که عکس های راه یافته توسط برگزارکننده چاپ شده و به نمایش در می آیند.

گفتنی است ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان با هدف افزایش آگاهی در جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران وجهان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می شود.

این جشنواره، زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)  است. عکس های راه یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP  بنام عکاس، برای دریافت القاب FIAP نیز محاسبه خواهد شد.

سایت جشنواره با آدرس www.MentalHealthExhibition.ir از آبان ماه سال ۹۹ با ترجمه زبان‌های مختلف در دسترس علاقه مندان و هنرمندان سراسر جهان قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان سلامت روان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان سلامت روان زنجان کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان سلامت روان زنجان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بین المللی سلامت روان هنر عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902662

دیگر خبرها

  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد