Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:15:29 GMT

امام حسن عسکری(ع) و تربیت شیعیان در تنگنای محاصره

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۸۹۸

امام حسن عسکری(ع) و تربیت شیعیان در تنگنای محاصره

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع)  اظهار داشت: در دوران کوتاه امامت، همه تلاش خود را حول محور آماده سازی شیعه برای دوران غیبت صرف کرد، این مهم‌ترین وجه از اقدام‌هایی است که در برنامه‌ریزی بلند مدت امام یازدهم شیعیان بوده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) با تمام کنترل های و مراقبت های فراوان و بی وقفه ای که حکومت عباسی انجام داد، یک سری فعالیت اقتصادی، اجتماعی و علمی برای حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام میداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تلاش علمی و دفاع از آیین اسلام و رفع اشکلات و شبهات مخالفین و تبیین انگیزه هایی که از نظر اسلام صحیح را بخشی از کارهای حضرت امام حسن عسکری عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امام یازدهم شیعیان یک سری فعالیت های سری سیاسی هم داشت، ادامه داد: با وجود تمام کنترل های حکومت های عباسی این فعالیت های مستمر در قالب حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت سیاسی رجال توسط امام عسکری دوام و قوام داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توجه به سیره فرهنگی و سیره اقتصادی امام حسن عسکری را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر، توجه و ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اصراف و همچنین برنامه ریزی صحیح برای حفظ بیت المال و کنترل بازوی اقتصادی سیره عملی امام یازدهم شیعیان بود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: شیعیان آذربایجان شرقی امام نماینده ولی فقیه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز تبریز خبرگزاری فارس صرفه جویی امر به معروف و نهی از منکر بیت المال امام حسن عسکری ع امام حسن عسکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)