Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:22:11 GMT

مولفان آثار کودک و نوجوان اردبیل تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۲۹۹

مولفان آثار کودک و نوجوان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش ایرنا ، مدیرکل کانون استان اردبیل در این مراسم گفت: رویکردی که از سال ۹۷ در شناسایی و ارتباط با پدیدآورندگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان آغاز شده و بانک اطلاعات نویسندگان و صاحبان اثر در این حوزه در قالب کتاب "قلم یاران" منتشر شد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

زعفر احدزاده با اشاره به شعار "با تمرین زندگی، آینده را باید ساخت" ، افزود: شعار نمادین و بنیادین سال‌های اخیر کانون پرورش فکری چشم‌انداز این نهاد بوده و هدف نهایی آماده‌سازی نسل کودک و نوجوان برای ساختن آینده‌ای بهتر در قالب شهروندان دارای مهارت‌های فاخر در زمینه‌های ادبی، هنری و فرهنگی است که یکی از نمودهای این شعار خلق آثار و آفرینش‌های ادبی است که برخی اعضای ارشد و نوجوان کانون از جمله فاطمه حقی، هانیه آقامحمدیان، آناهیتا قدرتی و الیار طریقی در قالب کتاب‌های چاپ شده نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لزوم ساماندهی و اجماع علاقه‌مندان کتاب حوزه کودک و نوجوان استان برای جهت‌دهی ارتقایی از نظر محتوا و تصویرگری‌های متناسب با نیازهای روانشناختی متناسب با گروه‌های سنی این نسل اخیرا توسط کانون در بازنگری کارشناسی، علمی و به روز ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه تعدادی از بزرگان شاخص ادبیات کودک و نوجوان کشور از جمله زنده‌یاد امیرحسین فردی، داود غفارزادگان، جعفر ابراهیمی، محمدرضا بایرامی و مترجم نامدار کشور رضا علی‌زاده منشاء تأثیر در این حوزه بوده‌اند، گفت: نسل خلاق و نوپای امروزی با توجه به ظرفیت‌های حمایتی و امکاناتی موجود می‌توانند در مسیر تکامل در حوزه ادبی و آفرینش خلق آثار ارزشمند باشند و با وجود برخی متخصصان این حوزه در استان از جمله محمد سیمزاری، وحید ضیایی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امکان کاربست مشورت، اندیشه و توان نشان در تولید آثار فاخر فراهم است.

به گفته او ، محمد سیمزاری با کتاب قصه‌های قرآنی ، حبیب یزدانی با کتاب‌های جنگل روح زمین و بچه‌های کرونا ، عباد ممی‌زاده با کتاب‌های رویانین ناغیلی ، تولکو-تولکو تونبه‌کی و تک‌گوز ، فاطمه حقی با کتاب از قصه‌ها می‌آید (ترجمه به انگلیسی) ، هانیه آقامحمدیان با کتاب نفس ، داوود حجازی با تولید فایل شنیداری، با عنوان کتاب "یک موجود خیلی عجیب" ، ماهرخ سپهوند با کتاب قهرمان من تویی ، موسسه نور مبین با کتاب آیه‌های نور برای کودکان ، فاطمه رضایی با کتاب دندان شیری، نازیلا حسین‌پور با کتاب آی‌اوغلو ، داریوش علومی با کتاب از اسفریس تا هشت بهشت ، آناهیتا قدرتی باکتاب‌های تحقیقات در مورد بدن ، سه داستان و  پدر قهرمان ، مهران محمدی با کتاب قطره‌های زندگی ، حامد داداش‌وند با ترجمه‌ کتاب‌های سورپرایز تولد تاتو و چرا پرندگان صبح‌ها آواز می‌خوانند و نیز الیار طریقی با ترجمه کتاب شکلات تولد از جمله مولفان برجسته استان اردبیل در حوزه کودک و نوجوان هستند.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اتحادیه ناشران و کتابفروشان اردبیل کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اتحادیه ناشران و کتابفروشان اردبیل کتاب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اتحادیه ناشران و کتابفروشان اردبیل کتاب اخبار کنکور کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم