Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:16:28 GMT

۳ نگاه به بسیج

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۳۹۵

۳ نگاه به بسیج

بسیج یک فرهنگ انسانی است و اختصاص به اسلام ندارد و یک کشور غیرمسلمان نیز می‌تواند از این فرهنگ استفاده کند و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که بسیج را در هر سه سطح ببینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با توجه به فرارسیدن هفته بسیج ذکر این نکات مهم است که ما می‌توانیم سه نگاه به بسیج داشته باشیم:

نگاه اول

بیان می‌کند که بسیج یک نهاد مردمی است که در خانه انقلاب شکل گرفت و به عنوان یک تشکیلات امین مدافع انقلاب خود را نشان داد و اکنون که حدود ۳۶ سال از عمرش می‌گذرد هنوز به عنوان چنین نهادی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه دوم

به بسیج یک گفتمان و یک فرهنگ است که درگیر اداره، اسم و رسم نیست و ممکن است خود را در یک شخص ، یک نهاد و یا در حاکمیت نشان دهد و تأکید من بیشتر بر این مورد است.

نگاه سوم

بیان می‌کند بسیج نهادی است که نه تنها در خانه انقلاب و در ایران؛ بلکه نهادی است که قابل کپی برداری بوده و امروز در عراق، سوریه و یمن آن را می‌بینیم.

بسیج یک فرهنگ انسانی است و اختصاص به اسلام ندارد و یک کشور غیرمسلمان نیز می‌تواند از این فرهنگ استفاده کند و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که بسیج را در هر سه سطح ببینند.

بسیج از ابتدا یک نهاد مردمی، خانه انقلاب، مقید به خط قرمزها و فراجناحی بوده است و کافی بود که در خانه انقلاب باشید و رهبری امام(ره) و ولایت فقیه را بپذیرید و عضو این نهاد باشید.

اگر این وضعیت حاکم بر بسیج باقی بماند و خطوط قرمزها را رعایت کند و بر جناح‌های خاص نغلتد و آگاه باشد که فروغلتیدن بر سیاست‌های روزمره از عظمت و کارایی بسیج کم می‌کند، بسیج در آینده نیز موفق خواهد شد.

بسیج باید در اقتصاد مقاومتی،کرسی‌های نظریه‌پردازی و مباحث علمی فعال باشد و سعی کند در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشد و خطوط قرمز را حفظ کند و خود را از آسیب‌ها دور نگه دارد.

حسین ربیعی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانه انقلاب بسیج یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • فیلم/ رکن جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است