Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس جمهور منتخب آمریکا در حالی آماده ورود به کاخ سفید می‌شود که ترامپ هنوز به دنبال اثبات تقلب در انتخابات است. برخی منابع اعلام کرده اند که ترامپ در تلاش است پیش از خروج از کاخ سفید، سیاست خارجی آمریکا را قفل کند.  

خبرگزاری میزان _ روزنامه کیهان نوشت: تنش‌های انتخاباتی در آمریکا ظاهراً پایانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ و تیم حقوقی وی به شدت به دنبال اثبات تقلب در انتخابات هستند و بر اساس گزارش‌ها، آماده می‌شوند که پرونده را به دیوان عالی آمریکا ببرند. بر اساس گزارش بی‌بی سی، ترامپ از زمان اعلام نتایج انتخابات آمریکا تا کنون ۷۰ بار ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده است و هر روز نیز ادعا‌های جدیدی درباره تقلب مطرح می‌کند. همزمان، «باراک اوباما» رییس‌جمهور اسبق آمریکا، عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ را به سخره گرفته و گفته است که اگر ترامپ در روز انتصاب رییس‌جمهوری منتخب در ۲۰ ژانویه (اول بهمن)، کاخ سفید را ترک نکند، می‌توان با کمک نیروی دریایی و با استفاده از زور، وی را از کاخ سفید بیرون‌انداخت. همزمان، رسانه‌های آمریکا گمانه‌زنی‌های مختلفی را درباره تلاش ترامپ برای قفل کردن سیاست خارجی آمریکا قبل از خروج از کاخ سفید مطرح می‌کنند.


 خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در همین راستا، در یادداشتی به قلم «متیو لی»، به بررسی تصویب قوانین، مقررات و دستورات جدید در روز‌های احتمالاً پایانی دولت رییس‌جمهور آمریکا پرداخته و نوشت، او قصد دارد بایدن، پیروز احتمالی انتخابات، را در حوزه سیاست خارجی محدود کند. آسوشیتدپرس با بیان اینکه تصمیم ترامپ برای گرفتن آزادی عمل از بایدن شاید عملی نشود، توضیح داد: «زیرا رییس‌جمهور جدیدی که در بیستم ژانویه قدرت را به دست می‌گیرد، می‌تواند از آن (تصمیمات) عقب‌نشینی کرده یا به طرز چشمگیری آن‌ها را اصلاح کند».

نویسنده این یادداشت ضمن اشاره به تلاش‌های اخیر کاخ سفید، وزارت خارجه و دیگر سازمان‌های آمریکا برای تولید سیاست‌های جدید خارجی مخصوصا درباره ایران، چین و رژیم صهیونیستی، نوشت: «با اینکه بایدن می‌تواند با یک امضا، بسیاری از آن‌ها را خنثی کند، ولی برخی از آن‌ها نیاز به زمان و توجه بیشتری دارند». به گزارش فارس، در ادامه این یادداشت آمده است: «پامپئو و دیگر مقامات آمریکایی درباره تحریم‌های جدیدی علیه ایران صحبت کردند، اما حقیقت این است که دولت کنونی از زمان خارج شدن ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در دو سال پیش، مشغول افزایش چنین تنبیه‌هایی بوده است».

شکست را بپذیر

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت مریلند نیز با انتشار پیامی در توییتر، ضمن انتقاد از رییس‌جمهور آمریکا، از وی خواسته بازی گلف را رها کند و شکست در انتخابات را بپذیرد. به نوشته وبگاه خبری- تحلیلی «هیل»، «لری هوگان» با انتشار این پیام توییتری در واکنش به پیام ترامپ مبنی بر اینکه فرماندار مریلند ادوات تست کرونا را از کره جنوبی وارد می‌کند نوشت: «اگر تو وظیفه خود را انجام داده بودی، فرمانداران آمریکا مجبور نبودند برای محافظت از خود، به دنبال تجهیزات تست کرونا در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر باشند، کاری که ما با موفقیت در مریلند انجام دادیم».

پاکسازی در پنتاگون

شبکه خبری بلومبرگ نیز در گزارشی، از پاک‌سازی پنتاگون از سوی ترامپ خبر داده و نوشته است:برنامه ترامپ برای حذف عمده مقام‌های ارشد غیرنظامی در وزارت دفاع آمریکا، قطعا آن کودتای در دست انجامی که برخی منتقدان او مدعی شده‌اند، نیست. با این حال، این پاک‌سازی تهدید تحمیل ویرانی پایدار روی امنیت ملی آمریکا می‌گذارد، مگر اینکه کنگره برای کنترل رییس‌جمهور، وارد عمل شود.

این رسانه آمریکایی می‌افزاید: در حالی که انگیزه‌های اصلی پشت این پاک‌سازی ترامپ در پنتاگون همچنان نامشخص است، رهبرانی از دو حزب باید با احتیاط پیش بروند. جمهوری‌خواهان عضو کنگره باید به کاخ سفید هشدار دهند که بیش از این در بی‌ثبات سازی امنیت ملی کشور اقدام نکند. آن‌ها همچنین باید خواستار اطمینان‌بخشی علنی ترامپ با «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی او، شوند که این دولت قصد اخراج ژنرال میلی، رؤسای قوای نظامی یا سران فرماندهی جنگی را ندارد. تا همین تابستان، وزارت دفاع آمریکا عمدتا از لطماتی که حمله چهار ساله ترامپ به نهاد‌های دولتی موجب شد، در امان مانده بود. رییس‌جمهوری  آمریکا اکنون این پیام را ارسال کرده که پنتاگون هم در معرض دمدمی‌مزاجی او قرار دارد. کنگره نباید چنین چیزی را تحمل کند.

مافیا در خدمت بایدن

یک رسانه آمریکایی نیز مدعی شد «جویی مرلینو» رییس‌مافیای شهر فیلادلفیا، به سود بایدن پیروز احتمالی انتخابات آمریکا، رأی جعل کرده است. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رسانه آمریکایی «بوفالو کرونیکلز» مدعی است این رییس‌مافیای معروف به «جویی اسکینی» چیزی حدود ۳۰۰ هزار رأی به نفع بایدن جعل کرده است. به ادعای این رسانه، افراد زیر دست این رییس‌مافیا، ساعتی هزار دلار دستمزد دریافت کرده‌اند تا ظرف نزدیک به ۶۰ ساعت، این تعداد برگه رأی پستی را پر کنند. با این حال گفته شده ممکن است مرلینو به نفع رییس‌جمهور آمریکا در جلسه کنگره ادای شهادت کرده و به این جعل رأی اعتراف کند. تاکنون دو شرکت بررسی صحت ادعا‌های انتخاباتی به نام‌های «اسنوپس» و «پولیتیفَکت»، این ادعا را نادرست تشخیص داده‌اند. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، مقامات انتخاباتی فیلادلفیا نیز این ادعا را «داستان‌سرایی» توصیف کرده‌اند. صاحبان رسانه محلی بوفالو کرونیکلز به بی‌بی‌سی گفتند، اعتقاد دارند این ادعا صحت دارد و پای حرف خود خواهند ایستاد. با این حال به نوشته بی‌بی‌سی، این رسانه محلی که گرایش به راستگرایی افراطی دارد، ادعا‌های نادرست و اخبار جعلی متعددی در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اوبرایان: خواه ناخواه انتقال قدرت صورت می‌گیرد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: ترامپ آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که ایران روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رئیس‌جمهور در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی است که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه هیات دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: چشم‌انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد، گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه‌اندازی نهضت تولید در کشور است، افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه‌ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود