Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@01:34:59 GMT

روسیه یک کشتی آمریکایی را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۴۴۹

روسیه یک کشتی آمریکایی را توقیف کرد

وزارت دفاع روسیه ناوشکن آمریکایی جان مک کین را به دلیل نقض حریم دریایی این کشور توقیف کرد.

 به نقل از اسپوتنیک، ناوشکن روسی به کشتی آمریکایی جان مک‌کین به دلیل عبور از مرز دریایی این کشور اخطار داد و آن را توقیف کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این اتفاق در خلیج بزرگ پیتر در دریای ژاپن رخ داده است. طرف آمریکایی تاکنون هیچ واکنشی به این موضوع نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه رسمی صادر شده از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است کشتی بزرگ ضد زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام، ناوشکن آمریکایی جان مک کین را که در حال نقض مرز روسیه در خلیج بزرگ پیتر بود، متوقف کرد. دریاسالار وینوگرادوف که ناوشکن آمریکایی را ردیابی می‌کرد از طریق یک کانال ارتباطی بین‌المللی به ناو خارجی هشدار داد که این اقدامات غیرقابل قبول است و ممکن است منجر به هدایت کشتی متخلف به خارج از آب‌های سرزمینی شود.

طبق گفته مقامات روس، کشتی آمریکایی حداقل دو کیلومتر از مرز گذشته بود که پس از صدور اخطار، ناو آمریکایی جان مک‌کین به آب‌های خنثی بازگشت.

روسیه به دنبال این اقدام ناو آمریکایی، نیرو‌های دریایی خود را به منطقه اعزام کرد.  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آمریکایی جان مک کین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد