Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی در مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی «پارس 33»، اظهار داشت: سال 92 که از شرکت واگن‌پارس بازدید کردم، بسیار افسرده شدم خط تولیدها چندان فعال نبود و برای ما مهم بود که خط تولید لکوموتیو فعال شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و استعداد قابل اعتمادی در کشور داریم، ‌گفت: امروز اولین لکوموتیو تولید داخل‌ تولیدی واگن پارس تحویل شرکت البرز نیرو می‌شود و امیدواریم خط تولید ناوگان داخل پر ظرفیت، فعال باشد و ما شاهد دستیابی به راه‌آهنی پیشرفته و شکوفا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توجه به ساخت داخل همواره باید به عنوان یک نگاه مؤمنانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و دولت، یک اصل باشد.

* ایجاد تنوع در تأمین مالی تولید ناوگان داخلی

اسلامی با بیان اینکه امسال در تأمین مالی تولید ناوگان تنوع منابع ایجاد کرده‌ایم،‌گفت: در همین تولید لکوموتیو، نوع جدیدی از تأمین منابع انجام شد.

وی اظهار داشت: ‌در شرکت راه‌آهن شعار «ایران روی ریل پیشرفت به سوی آینده» را دنبال می‌کنیم؛ در این حوزه بهسازی نیروی انسانی و شایسته‌سالاری بر مبنای توسعه دانش نیز در راه‌آهن دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در بخش حمل و نقل ریلی بار، صاحبان کالا باید بتوانند بار خود را با کیفیت و سریع جابه‌جا کنند، همچنین جابه‌جایی مسافر باید با کیفیت و مناسب انجام شود؛ راه‌آهن سعی کرده است خود را متفاوت‌تر از گذشته معرفی کند و مردم بیش از گذشته به راه‌آهن اعتماد پیدا کرده‌اند.

* اتصال 4 استان به شبکه ریلی در سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور قرار دارد توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن است و در این باره اتصال 5 استان به شبکه ریلی انجام شد و سال آینده هم 4 استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

* تحول در میزان جذب بارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه ریلی

وی با اشاره به توسعه کریدورهای ترانزیتی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب،‌ گفت: یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور، خط آهن چابهار ـ‌ زاهدان است که تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

اسلامی تأکید کرد: در ماه جاری و در مراسمی بین‌المللی، خط آهن خواف ـ هرات با حضور مقامات ایران و افغانستان، افتتاح‌ می‌شود؛ تکمیل این خط ریلی فرصتی برای کشور افغانستان است که با اتصال به شبکه ریلی ایران، تحولی در میزان جذب بارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه ریلی برای خود ایجاد کند.

* افزایش 2 برابری ظرفیت راه‌‌آهن ایران در 5 سال ‌

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت ارتقاء سهم راه‌آهن در حمل کالا، گفت: ایجاد مراکز بار، احداث خطوط دوم ریلی و ساخت خطوط جدید ریلی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: 14 هزار کیلومتر خط آهن در حال بهره‌برداری داریم و 14 هزار کیلومتر خط آهن در دست مطالعه و ساخت است.

اسلامی اضافه کرد: در برنامه‌ای پنج‌ساله ظرفیت کل راه‌آهن ایران دو برابر می‌شود و اغلب نقاط کشور از خطوط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی خط آهن خواف هرات راه آهن چابهار وزیر راه و شهرسازی شبکه ریلی راه آهن خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار

 منصور نعیم‌آبادی   از واریز ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد و گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به‌حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.    نعیم‌آبادی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه‌کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.    سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از تلاش حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است