Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کتاب مجموعه سخنرانی های « ماهاتیر محمد » سیاستمدار سرشناس مالزی که در دو دوره نخست وزیر این کشور بوده است تحت عنوان« اسلام، دانش و مسائل بین المللی/ از هیچ به اوج، علل پیشرفت مالزی به بیان ماهاتیرمحمد » در نشست «انس با کتاب» روز دوشنبه در مرکز بین المللی رشد قشم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، در این نشست که با حضور مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه، کمال بیرامیان مدیر مرکز بین المللی رشد قشم و جمعی از علاقه مندان کتاب برگزار شد، زهرا مختاری رییس مرکز پژوهش سازمان منطقه آزاد قشم در نقد و بررسی این کتاب گفت: یکی از ویژگی های این کتاب این است که مندرجات آن مجموعه ای از سخنرانی های ماهاتیرمحمد است که آنها را بعد از اینکه از مسند قدرت جدا می شود، ارائه کرده و هدفش از بیان این سخنان کسب قدرت نبوده است.
وی با تشریح زندگی خصوصی و زندگی سیاسی ماهاتیرمحمد به نقش بی بدیل او در دو دوره نخست وزیری شامل دوره اول از سال 1981 تا 2003 و دوره اخیر یعنی از سال 2018 تا 2020 اشاره کرد و افزود: با مدیریت وی در این دوران، مالزی در کمتر از چهار دهه از یک کشور فقیر و کم درآمد به کشوری توسعه یافته با درامد چشمگیر تبدیل شد.
زهرا مختاری در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت ماهاتیرمحمد را به عنوان یک مسلمان معتقد در کشورمالزی با تنوع نژادی و دینی از نکات مهم محتوای این کتاب عنوان کرد و یادآور شد: بررسی سخنرانی های مندرج دراین کتاب بوضوح نشان می دهد که او با درایت و مدیریت صحیح، مناقشات مذهبی و نژادی در مالزی را به خوبی کنترل کرده است.
رییس مرکز پژوهش سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با بیان دیدگاه های ماهاتیرمحمد تصریح کرد: وی بر ضرورت قدرتمندشدن کشورهای اسلامی، تشکیل دولت عادل در این کشورها و افزایش درامد آنها تاکید می کند و درخصوص نقش مذهب در جوامع امروز، با رد اسلام افراطی و مذهب حداقلی غرب، اسلام معتدل شرق آسیا را بهترین رویکرد دینی در دنیای امروز می داند.
به گفته وی برقراری وحدت در کشورهای اسلامی، تقویت ارزش های آسیایی، نگاه به شرق و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب در عین تعامل با آن از مهم ترین اهداف ماهاتیرمحمد در دوران نخست وزیری او در مالزی بوده است.
براساس این گزارش ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم نیزبه عنوان مبتکر و مسئول نشست انس با کتاب در این منطقه در معرفی ماهاتیر محمد از او به عنوان یک فرد تحصیل کرده امروزی و روشنفکر مذهبی که نمونه ای از مدیریت موفق در یک جامعه اسلامی را پیاده کرده است، نام برد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه پاکستان در پایان اولین سفر رسمی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعلام کرد: در جریان این سفر مهم دو کشور همسایه برای تبدیل مرز‌های صلح و دوستی خود به مرز «رفاه مشترک» توافق کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، درحالیکه سفر دو روزه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان صبح امروز به پایان رسید، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کابینه دولت این کشور به دعوت «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان یک سفر رسمی دو روزه (۲۲ الی ۲۴ آوریل) به پاکستان انجام دادند.
این بیانیه افزود: در جریان این سفر مقامات دو کشور بر عزم خود برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک» تاکید و پیرامون تقویت روابط تجاری بویژه از طریق توسعه بازارچه‌های مرزی و همچنین تجارت در حوزه انرژی بحث و تبادل نظر کردند.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت سالانه خود به ۱۰ میلیارد دلار طی پنج سال آینده توافق کردند.
وزارت خارجه پاکستان افزود: طرفین تمامی ابعاد روابط دوجانبه پاکستان و ایران را مورد بررسی قرار داده و همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفتگو کردند؛ همچنین در این سفر چندین تفاهم نامه و سند همکاری میان دو کشور همسایه به امضا رسید.
این بیانیه با اشاره به بررسی روابط فرهنگی، مذهبی، تمدنی و همچنین مردمی ایران و پاکستان در جریان سفر هیئت بلندپایه ایرانی به شهر‌های اسلام آباد، لاهور و کراچی افزود: مقامات دو کشور توافق کردند که روابط دوجانبه و برادرانه خود را از طریق تبادل منظم هیئت‌های بلندپایه تقویت کنند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تقویت همکاری میان مقامات نظامی و امنیتی دو کشور با هدف مقابله با معضل تروریسم و تاکید مجدد بر اهمیت پروژه‌های حوزه انرژی از جمله پروژه انتقال گاز «آی پی» از دیگر محور‌های گفتگوی مقامات ایران و پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد