Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلیم بافی یکی از صنعت های دستی زنانه در مناطق عشایر و روستایی ایران است که در سال های اخیر به علت زیبایی و تنوع رنگ و بافت طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ فریده بهرامیان بذل یکی از بانوان جهادگر و کار آفرین همدانی است که با ایجاد کارگاه گلیم بافی بالغ بر۱۵ نفر را مشغول به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوی کارآفرین همدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تنوع انواع صنایع و حرفه ها را در همدان داشتیم اما گلیم بافی یکی از حرفه هایی بود که کمتر کسی به آن پرداخته بود.

وی افزود: متفاوت بودن این کار باعث رونق آن در بین مشاغل شد و حالا علاوه بر شهرهایی چون ایلام شیراز و اصفهان در همدان نیز صنعت گلیم بافی رو به افزایش است.

بهرامی گفت: کارگاه کوچکی داریم که در آن به علاقمندان آموزش داده می شود و معمولا بعد از آن در منازل خود مشغول بافتن گلیم می شوند.


بانوی همدانی با اشاره به شیوع کرونا گفت: در این روزها کمتر کسی به کارگاه مراجعه می کند و همه در منازل هستند.

وی با بیان اینکه گلیم بافی همدان فرش بافی است گفت: در گلیم بافی چون رج ها سریعتر بالا می رود و همه نوع طرح و رنگی را می توان برای آن استفاده کرد طرفداران زیادی دارد.

بهرامی خلاقیت و نوآوری را لازمه گلیم بافی دانست و گفت: انواع سر پرده، کوسن رو دیواری را در طرح ها و رنگ های مختلف در کارگاه تولید می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گلیم بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ درصحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی برپا میشود.   این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی الزمان (عج) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، برپا خواهد شد.     در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند.    زائران و مجاوران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانندبرای شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی  در این مکان حضور یابند.   امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده های آنها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی