Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در نشست ساماندهی آرامستان‌های این شهرستان بیان کرد: برگزاری تجمعاتی مانند مراسم تدفین و ختم در منازل از عوامل مهم انتقال ویروس کروناست و باعث گسترش بیشتر این بیماری می‌شود و لازم است مردم شهرستان دستورات بهداشتی در این زمینه جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همچنین فعالان اجتماعی و فرهنگی در اقناع کردن خانواده‌ها برای برگزار نکردن مراسم در منزل می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند و مانع از انتقال بیماری به دیگران شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: مراسم تشییع جنازه در آرامستان‌ها تا کاهش بیماری کرونا با حداکثر ۲۰ نفر از بستگان نزدیک متوفی برگزار خواهد شد.

خویش‌دوست تأکید کرد: مقرر شد، شهرداری، پزشکی قانونی و بیمارستان از خانواده‌های صاحبان عزا در زمان ترخیص متوفی از آرامستان فرم تعهد مبنی بر برگزار نکردن مراسم در منزل و حضور حداکثر ۲۰ نفر در مراسم تشییع با رعایت اصول بهداشتی بگیرند.

بیشتر بخوانید

دشتستان بیشترین قربانیان کرونا را در استان بوشهر دارد

او گفت: همچنین هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در همه آرامستان‌های این شهرستان، نیرو‌های داوطلب بسیجی و سپاه، نیروی انتظامی در کنار کارکنان بهداشت و درمان حضور می‌یابند و در خصوص برگزار نکردن مراسم تشییع با حضور افراد زیاد و همچنین مراسم ختم در منزل فرهنگ‌سازی خواهند کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از دلایل مهم بالا رفتن آمار کرونا در شهرستان، حضور چشمگیر مردم در مراسم ختم در منزل و آرامگاه است، با توجه به پیشنهاد دریافت شده از سوی تعدادی از شهروندان دلسوز، مقرر شد به مدت دو هفته از ارسال آگهی مراسم تا قبل از آیین خاکسپاری خودداری شود.

خویش‌دوست افزود: قرار است، بعد از گذشت دو ساعت از پایان خاکسپاری با حضور اعضا درجه یک صاحبان عزا، آگهی ترحیم در هفت کانال و صفحه مجازی ویژه متوفیان برازجان، برای آگاهی عموم و تماس تلفنی به بستگان متوفی بارگذاری شود.

او بیان کرد: با چاپخانه‌هایی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قضایی خواهد شد و تا یک ماه اجازه هیچ‌گونه فعالیتی نخواهند داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید19 آرامستان اصول بهداشتی فوتی های کرونا برگزار نکردن مراسم بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «محمد نودهی» در خصوص مراسم اختتامیه دوره آموزشی «متنا» که در علی آباد کتول برگزار شد، اظهار کرد: دوره آموزشی متنا که در قالب 80 ساعت آموزشی در مدت 6 ماه در مدرسه علمیه خواهران بنت الهدی این شهر برپا بود به ایستگاه پایانی خود رسید.
 
به گفته وی؛ این دوره آموزشی با رویکرد تربیتی - فرهنگی و با هدف کادرسازی نیروهای دغدغه مند در حوزه کودک و نوجوان با حضور ۶۰ شرکت کننده در علی آبادکتول برگزار شد.
 
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: امروز در مراسم اختتامیه این دوره که با حضور آیت الله «سید عبدالهادی حسینی شاهرودی» نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، علما و روحانیون و مسئولان شهرستانی برگزار شد گواهینامه این دوره به 60 فعال فرهنگی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان