Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:05:48 GMT

ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۰۲۱

ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست، گفت: قریب به ۴۰ درصد از تولید مواد مخدر در کشور افغانستان با هدف ترانزیت به سایر کشورها وارد ایران می شود.

به گزارش ایسنا سردار مجید کریمی در جریان بازدید سردار قاسم رضایی - جانشین فرمانده ناجا-  از مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مشکل ما در بحث مبارزه با مواد مخدر، تولید مواد در کشور افغانستان است، گفت: قریب به ۴۰ درصد از تولید مواد مخدر در این کشور با هدف ترانزیت به سایر کشورها وارد ایران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست، اظهارکرد: آمارها نشان می دهد سالیانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع مواد مخدر در افغانستان تولید می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: تمامی همکاران ما با جدیت در نقطه صفر مرزی  حضور دارند و از ورود مواد مخدر به کشور، شهرها و روستاها جلوگیری می کنند.

کریمی افزود: بیش از ۷۸ درصد از مواد مخدر کشف شده در کشور در استان های شرقی و حاشیه شرق و تمرکز ما برای جلوگیری از ورود مواد مخدر بیشتر در شرق کشور است.

وی تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر یک جرم سازمان یافته و امنیتی است حتی شاهد هستیم برخی گروه های تروریستی که در شرق کشور هستند نفرات آن ها به همراه مواد مخدر توسط مرزبانان دستگیر می شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی چند سال اخیر نیروی انتظامی اقدامات موثری در حوزه مبارزه با مواد مخدر کرده است، گفت: در حال حاضر در خصوص مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها با مشکل مواجه شده ایم اما در این راستا گام های رضایت بخشی برداشته شده است.

کریمی افزود: طی سال های گذشته کشور افغانستان تنها در تولید مواد سنتی از جمله تریاک، حشیش و ... فعال بوده این درحالیست که اخیرا در تولید روان گردان ها از جمله شیشه به صورت سازمان یافته نیز فعالیت می کند. در سال جاری ۱۱ تن مواد روان گردان شیشه که در افغانستان تولید شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان ملل ۸۰۳ نوع مواد روان گردان در دنیا تولید می شود که این میزان رو به رشد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین اظهارکرد: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در سال جاری ۷۱۶ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم بوده که رشد ۳۰ درصدی کشفیات را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طی هشت ماه سال جاری ۱۵۲ مورد درگیری مسلحانه با باندهای قاچاق رخ داده که ۴۷ نفر از سوداگران به هلاکت رسیده اند و  ۲۷نفر از آنها زخمی و چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی در این درگیری ها به شهادت رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس کریمی تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری بالغ بر ۵ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان به شبکه های قاچاق ضربه مالی وارد کرده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترانزیت موادمخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افغانستان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر مواد مخدر روان گردان تولید مواد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه ماموران انتظامی رودان قاچاقچیان در انتقال ۳۸۴ کیلو تریاک ناکام ماندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت‌زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی 384 کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

وی همچنین از کشف انواع کالای قاچاق در 48 گذشته به ارزش 20 میلیارد ریال در استان خبر داد.

جاویدان عنوان کرد: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا وارز و حین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه شامل: 3 هزار و 114 دست انواع البسه، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، یک دستگاه موتور قایق، 130 عدد انواع لوازم آرایشی، 192 جفت کفش، 665 دستگاه سیگار الکترونیک، 44 کارتن انواع محصولات کشاورزی، 650 عدد انواع آبمیوه خارجی، 7 دستگاه تلویزیون led و غیره فاقد مدارک است.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این راستا 12 خودرو شوتی توقیف و 10 متهم به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند، یادآورشد: حسب اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 20 میلیارد ریال است که کلیه کالاهای مکشوفه تحویل انبار سازمان اموال تملیکی استان شد.

جاویدان تأکید کرد: پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به‌کار بسته، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه