Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@10:57:14 GMT

برجام محور گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۸۴۱

برجام محور گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف

ایسنا:به نقل از پایگاه خبری روسی vestikavkaza، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیهای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت و گویی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان داشته است.
طبق این بیانیه، وضعیت موجود در قره باغ، با توجه به تلاش های انجام شده توسط روسیه برای حصول آتش بس کامل در منطقه درگیری و ضرورت کمک های بشردوستانه به جمعیت غیرنظامیان آسیب دیده از این درگیری مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که وزرای خارجه دو کشور تبادل نظر کاملی درباره موضوعات مهم دیگری از جمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج‌فارس، یمن و افغانستان داشتند.
وزرای امور خارجه دو کشور همچنین توجهی ویژه به تعامل دو جانبه در عرصه بین المللی درباره مسائل دیگری از جمله توافق هسته ای داشتند. آن ها به تعهد مسکو و تهران در زمینه بازگشت هرچه زودتر تمامی اعضای این توافق به اجرای کامل تعهداتشان تحت توافق هسته ای اشاره کردند.
ظریف و لاوروف علاوه بر این درباره پروژه های چندجانبه همکاری ایران-روسیه با تمرکز بر تجارت، اقتصاد و عرصه های حقوق بشری تبادل نظر کرده و موافقت کردند که مذاکرات پیرامون تمام طیف مسائل دوجانبه را ادامه دهند.
انتهای پیام

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام ظریف امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید سه‌شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای از گفت‌ وگوی تلفنی هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، هریس و هرتزوگ در این تماس تلفنی تحولات خاورمیانه را مورد بحث قرار داده و معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را تکرار کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: هریس در این تماس تلفنی از تصویب بسته کمک مالی تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری به تایوان، (رژیم) اسرائیل و اوکراین که ۲۶ میلیارد دلار از آن برای کمک به (رژیم) اسرائیل در نظر گرفته شده و پیش تر در مجلس نمایندگان تصویب شده، از سوی مجلس سنا ابراز خوشحالی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه تکرار و در مورد برداشتن گام‌هایی برای افزایش ارسال و ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی برای غیرنظامیان در غزه و اطمینان از توزیع امن آن تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید پیش تر نیز با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی هریس و هرتزوگ خبر داده بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات نوار غزه با رئیس رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

هریس در این تماس تلفنی با تکرار دوباره حمایت آمریکا از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، گفت: (رژیم) اسرائیل باید در جنگ با حماس به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته و اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان را مد نظر قرار دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی بر تمرکز خود و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر روی آزاد کردن گروگان‌ها (اسیران) در نوار غزه تاکید کرده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که هرتزوگ نیز در این تماس خطاب به معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که تا زمان آزادشدن اسرای صهیونیست، هیچ آتش‌بسی برای نوار غزه وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد