Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی پس از بازدید از ناحیه صنعتی انجیره مرودشت، افزود: شهرک صنعتی انجیره در بخش سیدان مرودشت در منطقه‌ای قرار گرفته که دارای ظرفیت بینظیر در حوزه صنایع تبدیلی است و ضروری است طرح توسعه آن برای جذب متقاضیان سرمایه گذاری انجام شود.

او با بیان اینکه در این ناحیه صنعتی شاهد استقرار برخی واحد‌های تولیدی برجسته استان نظیر شیشه سکوریت، تولید تولید انواع برس و فرچه‌های صنعتی و نیز استحصال و بسته بنده قهوه و دمنوش گیاهی هستیم که در سطح کشور نیز مطرح هستند،گفت: این ناحیه صنعتی از چشم انداز بالایی برای توسعه و رونق تولید برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در سه سال اخیر شاهد شتاب در تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی انجیره مرودشت هستیم و طرح‌های مختلفی با هدف تکمیل زیرساخت‌ها انجام شده و این روند با اجرای سه طرح دیگر ادامه دارد.

فتوحی افزود: در این مدت طرح اصلاح شبکه توزیع آب و نیز توسعه و تکمیل زیرسازی و آسفالت خیابان‌های این ناحیه صنعتی و توسعه و تکمیل شیکه روشنایی اجرا و ۳ طرح دیگر نیز در برنامه امسال قراردارد.

فتوحی با بیان اینکه ناحیه صنعتی انجیره از نواحی صنعتی روستایی انتقال یافته از جهادکشاورزی به این شرکت است، گفت: اصلاح و تکمیل زیرساخت‌ها و تطبیق آن با استاندارد‌های شهرک‌های صنعتی انجام شده است.

او افزود: در این ناحیه صنعتی با ۲۷ هکتار مساحت ۳۹ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقدشده که تاکنون ۱۷ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر در مرحله فعالیت و سایر واحد‌های صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز قرار داردو روند ساخت و ساز چند طرح دیگر نیز درحال انجام است.

فتوحی با اشاره به اینکه برخی از قرارداد‌های این ناحیه صنعتی منعقد شده مربوط به سال‌های قبل است و در آن هیچ ساخت و سازی انجام نشده، بر فسخ قرارداد‌های راکد مربوط به سال ۹۶ وقبل از آن و واگذاری این اراضی به سرمایه گذارانی که توان راه اندازی واحد صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار را دارند تاکیدکرد و گفت:همچنین تعدادی از قرارداد‌هایی که مربوط به قبل است تعیین تکلیف خواهدشد.

بخشدار سیدان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات واحد‌های صنعتی در راستای تحقق جهش تولید گفت: بخش سیدان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای به ویژه در بخش کشاورزی است و ایجاد ناحیه صنعتی انجیره در این بخش، در اشتغالزایی و توسعه صنعتی موثر بوده و امیدواریم با رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و نیز جذب سرمایه گذاران جدید بتوانیم شاهد افزایش تولید و اشتغال باشیم.

جلیل اسکندری در ادامه با بیان اینکه برخی از قرارداد‌های منعقد شده در این ناحیه صنعتی راکد هستند و تاکنون ساخت و سازی انجام نداده اند گفت: باتوجه به اینکه بخش زیادی از این شهرک صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده و ظرفیت جذب سرمایه گذار و استقرار واحد‌های صنعتی درناحیه صنعتی انجیره محدود است، ضرورت دارد نسبت به فسخ قرارداد‌های راکد اقدام و این اراضی به سرمایه گذارانی که اهلیت تولید و ایجاد واحد‌های صنعتی دارند واگذار شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی فارس ناحیه صنعتی واحد های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت