Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه ستاد کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران شمال کاهش داشت و در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این میزان به ۷۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی ادامه داد: هرچه از روز شنبه اول آذر (اولین روز اعمال محدودیت) جلوتر می‌رویم، با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت‌های مناسب‌تر و پیوسته بر نحوه اجزای این محدودیت‌ها اعمال می‌شود و شرایط مطلوب‌تری را مشاهده می‌کنیم. البته الان خیلی زود است که تاثیر تغییرات آماری (آمار ابتلا و فوتی‌ها) را با احتساب اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای بیان کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهار کرد: تغییر در آمار مرگ و میر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی برای کاهش یا افزایش مرگ و میر ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می‌برد. این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری‌ها به حدود ۳ هفته می‌رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد.

به گفته زالی، اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد، کاهش میزان مراجعات سرپایی خواهد بود.

وی افزود: بررسی اپیدمیولوژیک نشان می دهد کارهایی که در حوزه محله‌محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه‌ای این بیماری زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد. بنابراین باید با صبوری و شکیبایی به تغییر روند نگاه کرد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا و محدودیت‌هایی با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» در حال اجرا است. بر اساس این طرح، اول آذرماه تردد درون‌شهری در سراسر کشور ازجمله تهران از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ا ممنوع است.

آمار جدید کرونا در ایران؛ ۴۸۳ نفر دیگر جان‌ باختند | شمار مبتلایان جدید بیش از ۱۳۷۰۰ نفر شد | آخرین وضعیت استان‌های قرمز و هشدار افزایش موارد ابتلا و بستری در یک استان | لاری: آمار مبتلایان به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است کد خبر 567572 برچسب‌ها كرونا در ايران علیرضا زالی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران علیرضا زالی تهران محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

تین نیوز

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ممنوعیت تردد در محورهای شمالی کشور از امروز تا پایان هفته اعمال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران سمنان مشهد و بالعکس ممنوع است.

محرابی نیا افزود: در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می شود واز از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.

او بیان کرد: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی افزود: تردد تمامی کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر