Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران امروز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج و در راس آن بسیج اساتید در ارتقای کیفی و کمی آموزش های عالی مهارت آموزی در بیرون و درون دانشگاه دارای ظرفیت های عمیق و بسیاری است که باید از آن بهره گرفت.

وی افزود: بسیج اساتید می تواند با تربیت دانشجویان از نظر مهارتی و همچنین سایر زمینه های تربیتی، دانشگاه فنی و حرفه ای را به رسالت و فلسفه خود که همانا تربیت نیروهای متخصص و مهارتی در جامعه است، تحقق بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: دانشگاه باید مساله محور باشد و پس از درک صحیح از مسائل جامعه، اقدام های عملی خود را برای رفع مسائل انجام داده و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

صالحی عمران گفت: دانشگاهی که مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را نشناسد، از رسالت خود دور می شود. در شرایط کنونی دانشگاه فنی و حرفه ای به طور کامل بر این مسائل جامعه آگاه است. از سویی فلسفه این دانشگاه نیز تربیت تکنسین، نیروهای کاردان و آشنا به فناوری های جدید برای پاسخگویی به نیازهای تولید است.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه یک دانشگاه اقتصادی با وظایف مشخص است، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با ۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۸۰ دانشکده در ارتباط متقابل میان برنامه آموزش عالی مهارتی و فلسفه خود، ماموریت خاص خود را تشخیص داده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: وضعیت و برنامه های کشور با شعار محوری سال مشخص می شود؛ جهش تولید و رونق تولید. این کلیدواژه ها برای ما مهم است. این کلیدواژه ها پیام برنامه های پیش رو را می دهد.

لزوم سرمایه گذاری در مهارت آموزی

صالحی عمران در ادامه با اشاره به پیامدهای رشد مهارت آموزی در جامعه، گفت: در چرخه شناخت مسائل جامعه و برنامه ریزی برای حل آن ها، مهارت آموزی یکی از مولفه های اصلی سرمایه گذاری است چرا که یکی از شاخص های مهم توسعه حتی در کشورهای پیشرفته، توسعه آموزش های مهارتی است .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای در برابر مدرک گرایی ایستاده است، اظهار داشت: نیروهای این دانشگاه در چرخه تولید ایفای نقش می کنند از این رو فلسفه دانشگاه با مسائل کشور ارتباط تنگاتنگ دارد. در این حوزه آموزش های محوری به عنوان آموزش های عالی مهارتی هدف و رسالتی است که این دانشگاه بر عهده دارد. در این میان نقش بسیج اساتید به میان می آید.

نقش بسیج در ارتقای فرهنگ مهارت آموزی

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه به ظرفیت های بسیج در توسعه مهارت آموزی در کشور اشاره کرد و گفت: در این میان نقش بسیج و کارکنان و اساتید بسیجی ظرفیتی است که می تواند حرکت مضاعفی به جامعه در حوزه ارتقای مهارت تزریق می کند.

وی افزود: در این میان، دو مساله اساسی مهم است، نخست مساله فرهنگی در خارج از دانشگاه که برای توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی فرهنگ کار بسیار مهم بوده و دیگری اینکه در نظام خانواده و مدرسه توجه به تربیت پنجه های کارآمد افزایش یابد. این دو مهم نیازمند حرکت بسیج گونه است.

صالحی عمران تاکید کرد: زمانی که ۴۲ درصد از داوطلبان رشته های تجربی وارد رشته های مهارتی می شود، این خود نوعی خسارت اجتماعی است که با حرکت ملی و عزم بسیج می تواند حل شود.

این رییس دانشگاه تاکید کرد: در درون دانشگاه نیز به پتانسیل و انرژی های بسیج نیاز داریم بسیاری از مشاغل و حرفه ها در حال تغییر هستند اگر به صورت مساله محوری بخواهیم حرکت کنیم ارائه آموزش ها برای آینده، مطالعات عمیق را طلب می کند. ارائه آموزش مسئول و تولید محور برای تحقق شعار سال، نیازمند تلاش های بسیج اساتید است.

وی با اشاره به لزوم ارائه و ارتقای کیفی آموزش های مهارتی، تصریح کرد: بسیج اساتید تبلیغ کننده استاد - شاگردی است؛ یعنی هر یک از دانشجویان زیر چتر اساتید قرار گیرد و اگر سیستم آموزشی محصول محور باشد، رشد همه جانبه دانشجویان صورت می گیرد. چرا که، در کنار آموزش مهارتی رشد تربیتی دانشجویان نیز لازم است برای دستیابی به آن باید از همت و ظرفیت های بسیج استفاده کرد.

برچسب‌ها ابراهیم صالحی عمران سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشگاه فنی وحرفه ای پروندهٔ خبری بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشگاه فنی وحرفه ای سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشگاه فنی وحرفه ای اخبار کنکور دانشگاه فنی و حرفه ای رییس دانشگاه بسیج اساتید صالحی عمران مهارت آموزی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود