Web Analytics Made Easy - Statcounter

تأکید عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بر تلاش این جنبش برای ارتقای موشکی که آرامکو را هدف قرار داد برای حمله به بندر ایلات در اراضی اشغالی، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایسنا، مصاحبه عبدالوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با المیادین درباره موشکی که آرامکو را هدف قرار داد و انصارالله در حال ارتقای آن برای هدف قرار دادن بندر ایلات در اراضی اشغالی است، مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصاحبه المحبشی فاش کرد، یمن درحال تلاش برای ارتقای موشکی است که آرامکو را در جده هدف قرار داد تا حدی که بتواند بندر ایلات در اراضی اشغالی را هدف قرار دهد. 

موشک قدس۲ که آرامکو را هدف قرار داد یک سلاح جدید در سامانه منحصربفرد موشک‌های بالستیک و بالداری است که نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی آن را ارتقا داده است.

به گفته یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن این یک موشک جدید است که بیش از یک بار در عمق عربستان آزمایش شده است. به نظر می‌رسد این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده چراکه خسارت‌های بزرگی به تأسیسات نفتی آرامکو زده است. از نظر فنی موشک قدس۲ از برخی سامانه‌های دفاع هوایی مثل پاتریوت باک۳ و تاد آمریکا که اخیرا عربستان به آن دست یافته، عبور کرده است.

طبیعی است که عربستان این سامانه را برای حفاظت از تأسیسات حیاتی مثل آرامکو مستقر کرده است و احتمالا این سامانه‌ها آماده مقابله با موشک‌های انصارالله هستند. 

از سوی دیگر رسیدن موشک‌های انصارالله به مرکز ساحل غربی عربستان در دریای سرخ به این معناست که تمام تأسیسات حیاتی در معرض حمله هستند. ما درباره هدف قرار دادن آرامکو در جده صحبت می‌کنیم که در ۹۰۰ کیلومتری مرزهای شمالی یمن است.

بندر ایلات تنها بندر مشرف به دریای سرخ است و در محور شمالی خلیج العقبه واقع است و در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد و در حال حاضر برای اهداف تجاری از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن رژيم صهيونيستي هدف قرار هدف قرار بندر ایلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود