Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:07:50 GMT

دورکاری؛ مردم و اما و اگرها

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۴۴۹

دورکاری؛ مردم و اما و اگرها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر کشور و ازجمله استان سمنان یکی از مهم‌ترین تقاضاهایی که در بخش کارمندی مطرح می‌شد، بحث دورکاری کارمندان دولت در ادارات و کاهش شمار کارمندان در ایام پیک کرونا بود.

دورکاری کارمندان دولت در بخش‌های مختلف در بازه‌های زمانی متفاوتی در کشور انجام شد و در ایام محدودیت‌های هوشمند کرونایی نیز این امر موردتوجه قرار گرفته است؛ اما همچنان برخی کارمندان از عدم اجرای کامل این طرح گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دورکاری کارمندان دولت به شرطی که ارائه خدمات عمومی و مردم دچار مشکل نشود، مورد تأکید ستاد ملی کرونا قرار گرفته و اختیار آن به استان‌ها واگذار شده است؛ اما چند و چون اجرای این طرح چگونه خواهد بود.

مراجعه مردم به بانک‌ها همچنان به حال خود باقی است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان می‌گوید: در بخش اداری بانک‌ها می‌شود با ۱۰ درصد کارمندان هم در زمان اعلام محدودیت کرونایی به فعالیت ادامه داد؛ اما در باجه شعبه بانک‌ها با توجه به مراجعه مردم امکان کاهش نیروی انسانی وجود ندارد.

احمد بهکارمرام افزود: دورکاری کارمندان و تعطیلی برخی از اصناف باعث شده است که در روزهای گذشته اقشار مردم به کارهای بانکی عقب‌مانده خود برسند و مراجعه مردم در بانک‌ها همچنان به حال خود باقی است.

وی اضافه کرد: در بحث دورکاری کارمندان باجه شعبه بانک‌ها اختیار به مدیریت شعبه داده شده تا با تشخیص و مسولیت خود نسبت به دورکاری یا حضور کارکنان باجه شعب تحت مدیریت خود اقدام کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان بیان کرد: کارکنان شعب بانک‌ها به دلیل کاهش نیافتن مراجعه‌های مردم تحت‌فشار هستند و باید دولت الکترونیک به معنای واقعی در استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

بهکارمرام ادامه داد: افزایش ارائه خدمات غیرحضوری در استان در دستور کار بانک‌های عامل بوده و اجرای طرح بانک داری الکترونیکی نیازمند عزم ملی است.

مردم به خدمات حضوری تأمین اجتماعی رغبت بیشتری دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان نیز می‌گوید: بخش قابل‌توجهی از خدمات تأمین اجتماعی در استان سمنان غیرحضوری است؛ اما مردم همچنان به خدمات حضوری و مراجعه به کارگزاری‌ها رغبت بیشتری دارند.

محمد اخلاقی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مستمری در فضای مجازی و صدا و سیما در ارتباط با تعویض دفترچه به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود؛ اما استقبال چندانی از این طرح‌ها در استان نمی‌شود.

وی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کارگزاری‌های تأمین اجتماعی به‌طور جدی در دستور کار است و با توصیه‌های انجام‌شده در این جلسه به‌طور حتم بازرسی‌ها از این کارگزاری‌ها شدت می‌گیرد.

اجرا نشدن مطلوب دورکاری کارمندان در برخی ادارات سمنان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز می‌گوید: مسؤولیت اجرای طرح دورکاری در ادارات برعهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

حسن سعدالدین گفت: در روزهای گذشته گزارش‌هایی از اجرا نشدن مطلوب بخشنامه دورکاری در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان به استانداری سمنان ارائه شد که لازم است با رفع مشکلات گذشته مدیران برای جلب رضایت کارکنان خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تعامل دوطرفه بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مدیران مربوط به وجود بیاید و شاید حتی کارمندی به دورکاری نرود، اما باید تلاش شود رضایت کارمندان جلب شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بیان کرد: اکنون رویه نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها در ادارات استان پیشگیری سخت‌گیرانه است در حالی که این رویه در ماه‌های قبل پیشگیری داواطلبانه بود.

ارائه خدمات الکترونیک در بانک‌ها افزایش یابد

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نیز می‌گوید: نظارت بر حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در بانک‌های عامل از سوی مدیران امور شعب بانک‌های استان دنبال شود.

قاسم شریفی تأکید کرد: بانک‌های خصوصی در ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس تعیین تکلیف شوند و این بانک‌ها باید تابع دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مذکور باشند.

وی گفت: ارائه خدمات الکترونیک در بانک‌های عامل استان برای کاهش مراجعه حضوری اقشار مردم افزایش یابد و پیشنهاد می‌شود بخشی از خدمات‌دهی غیرضروری بانک‌ها به بعد از پایان محدودیت‌ها موکول شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: اطلاع‌رسانی از روند خدمات‌دهی بانک‌های عامل، دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌ها تأمین اجتماعی در زمان محدودیت‌های کرونایی به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

شریفی خاطرنشان کرد: حضور ارباب‌رجوع در دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌ها قابل‌توجه است که باید با تلاش مدیران مربوط برای رفع این دغدغه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش شیوع کرونا ویروس در این مکان‌های خدمت‌رسانی اقدام کرد.

دورکاری کارمندان دولت به معنای تعطیلی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز می‌گوید: دورکاری کارمندان دولت به معنای تعطیلی و تأخیر در خدمات‌رسانی به ارباب‌رجوع نیست.

حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: مدیران مربوطه از امور شعب بانک‌ها و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی و دفاتر پیشخوان دولت در استان باهدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازدید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها در این ارتباط که دورکاری کارمندان دولت تعطیلی نیست افزایش یابد و در عمل مشاهده می‌شود دورکاری‌ها دارد به تعطیلی تبدیل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: حساسیت‌های آحاد جامعه در ارتباط با مدیریت مقابله با کرونا ویروس برانگیخته شود و مدیران نسبت به حُسن اجرای محدودیت‌ها نظارت داشته باشند.

خجسته‌پور اضافه کرد: ظرفیت خوبی برای اجرای دقیق محدودیت‌های در نظر گرفته شده در دستگاه‌های اجرایی، اداری و بانک‌های عامل وجود دارد و در صورت انجام نشدن تعهدات با تصمیم شورای تأمین در سطح شهرستان‌ها با متخلفان در چارچوب قانون و اختیار برخورد می‌شود.

مدیران برای مقابله با کرونا ایده‌های خلاقانه ارائه دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز می‌گوید: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس راهکار کاربردی و ایده‌های خلاقانه ارائه دهند.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: به‌طور حتم ارائه ایده‌های خلاقانه برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس از ایجاد محدودیت‌ها بهتر است و باید برای مهار این ویروس تمام دستگاه‌های اجرایی پای‌کار بیایند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مؤلفه‌های مهم برای مقابله با کرونا ویروس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: قوانین بالادستی کشور نیازمند تغییر و بازنگری است و با این رویه روند مدیریت بحران‌های احتمالی مطلوب‌تر اجرا می‌شود.

شریفی‌نژاد ادامه داد: نگاه واحدی برای اجرای محدودیت‌های ملی کرونایی در کشور وجود ندارد و برخی از استان‌ها در این بخش جزیره‌ای عمل می‌کنند.

ارائه خدمت به مردم بدون وقفه انجام شود

به هر حال یکی از نکات مهمی که در اجرای طرح دورکاری کارمندان دولت در استان سمنان باید به آن توجه شود، این است که ارائه خدمت به مردم بدون وقفه و مشکل صورت گیرد و از این بابت تأکید شده است که مردم برای پیگیری امور ضروری خود در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نگرانی نداشته باشند و کارها طبق روال قبلی و با دقت انجام خواهد شد.

شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «دورکاری در سمنان چرا اجرا نمی‌شود؟» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده بودند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا سمنان کارمندان دولت بانک ها ویروس دورکاری خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی رعایت دستورالعمل های بهداشتی دورکاری کارمندان دولت مقابله با کرونا ویروس رعایت دستورالعمل ها دستگاه های اجرایی استانداری سمنان تأمین اجتماعی بانک های عامل دستور کار کارگزاری ها ارائه خدمات مدیرکل دفتر استان سمنان محدودیت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به وقوع سیلاب در استان سمنان برای امروز و فردا هشدار داد و بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان در مقابله با سیل تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیف‌الله آقا بیگی امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به پیش‌بینی فعالیت گسترده سامانه بارشی در آسمان استان سمنان، اظهار داشت: بر اساس این پیش‌بینی‌ها و با فعالیت سامانه بارشی نسبتاً قوی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارندگی قابل توجهی در استان سمنان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها می‌تواند باعث نعمات و برکات زیادی برای مردم استان سمنان باشد، تصریح کرد: البته با توجه به اینکه سمنان به لحاظ اقلیمی که دارد، استان کم بارشی است، بنابراین همه مسئولان و متولیان امر برای مدیریت و کنترل سیلاب وظیفه دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: این وظیفه هم به مجموعه همکاران ما در بخش آب و دیگر بخش‌های وزارت نیرو و هم سایر سازمان‌ها، تشکیلات، ادارات خدماتی، اجرایی و امدادی استان سمنان بازمی‌گردد و در این زمینه می‌بایست با کمک و مشارکت یکدیگر و با توجه به مخاطره سیل، همه اقداماتی که انجام آن می‌تواند موجبات کاهش خسارت در بخش‌های مختلف شود، صورت بگیرد.

آقا بیگی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای سمنان به منظور مدیریت بحران سیلاب در این استان گفت: این جلسه در شرکت آب منطقه‌ای سمنان و به منظور تبیین شرایط این جبهه بارشی و همچنین اقدامات لازم به عنوان اقدامات پیش از وقوق بارندگی و ایجاد سیلاب احتمالی برگزار شد.

وی با تأکید بر لزوم انجام دو دسته از اقدامات برای مقابله با سیلاب ساعات و روزهای آینده خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات مربوط به آگاهی ‌بخشی، هشدار و تبیین برای دستگاه‌های خدمات‌رسان که در چارچوب نظامات قانونی وظیفه اقدامات پیشگیرانه در برابر سیلاب را دارند است که توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای سمنان و مدیریت منابع آب در شهرستان‌های مختلف باید انجام شود و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: در این خصوص همه دستگاه‌های مرتبط می‌بایست به صورت هم افزا و جمعی، با کمک یکدیگر این اقدامات پیشگیرانه را به‌موقع و در جای خود انجام دهند.

آقا بیگی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در این خصوص، تبیین و آگاهی‌بخشی برای مردم و جامعه هدف است خاطرنشان کرد: در صورتی که جامعه هدف و عموم مردم نسبت به احتمال وقوع سیل و خاطرات آن اطلاع داشته باشند، می‌توانند با پرهیز از بعضی از اقدامات خطر آفرین از جمله عدم تردد در کنار رودخانه‌ها و مجاری آبی، عدم تردد در مسیرهای تقاطع با رودخانه‌ها که متأسفانه غالباً خسارت‌آفرین است میزان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سیل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به مشکلات، خسارت‌ها و صدمات محتمل در زمان صاعقه در صورت عدم رعایت اقدامات ایمنی و نیز بسیاری از اقدامات که در بخش‌های مختلف لازم انجام شود می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی به وارده مردم را در هنگام سیلاب را به حداقل ممکن رسانده و خسارت به زیرساخت‌ها را نیز تا حد ممکن بکاهد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: شرط این هدف درجه نخست، کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها و در مرحله بعد همراهی خوب مردم است و این مهم در سیلاب‌های بسیار شدیدی که در همین هفته‌های اخیر در مناطقی از کشور شاهد آن بوده‌ایم تحقق یافت و خوشبختانه این همراهی باعث شده که میزان خسارت‌ها و تلفات در نقاطی که سیلاب در آن جاری شد، به میزان قابل توجهی نسبت به کشورهای همسایه که به مراتب با بارش‌های کمتر از بعضی از ایستگاه‌های ما موجه بوده است، کاهش پیدا کرده و به حداقل ممکن رسیده است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند