Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:40:55 GMT

کاهش ۵۹درصدی تردد درون شهری تهران

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۵۸۰

کاهش ۵۹درصدی تردد درون شهری تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه ستاد ملی کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران شمال تقلیل پیدا کرد و در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این میزان به ۷۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچه از روز شنبه (اولین روز اعمال محدودیت) جلوتر می رویم با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت های مناسب تر و پیوسته بر نحوه اجزای این محدودیت ها اعمال می شود و شرایط مطلوب تری را مشاهده می کنیم.  

زالی بیان داشت: ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتظامی در تهران بر این محدودیت ها نظارت می کنند.

وی تاکید کرد: الان خیلی زود است که تاثیر تغییرات آماری را با اعمال محدودیت ها بیان کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: هر گونه تغییری در مرگ و میر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی در برای کاهش یا افزایش مرگ و میر بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می برد.

وی بیان داشت: این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری ها به حدود ۳ هفته می رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد.

زالی بیان داشت: اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد کاهش میزان مراجعات سرپایی خواهد بود.

وی افزود: بررسی اپیدمیولوژیک نشان می دهد کارهایی که در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه ای این بیماری زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد، بنابراین با متانت، صبوری و شکیبایی باید به تغییر روند نگاه کرد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا و محدودیت‌هایی با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال می شود. معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که‌ تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است.

وی به تعدای از پیشنهادات به ستاد ملی کرونا  اشاره کرد و گفت: دولت و به خصوص مجلس شورای اسلامی که در فصل تدوین بودجه قرار دارند ، به گونه ای تدبیر کنند که امکانات حمایتی در مورد بسیاری از مشاغل که دچار خسران های مستقیم و غیر مستقیم  می شوند به صورت شفاف و به هنگام اعمال شود.

زالی افزود: گلایه و شکوه ای که برخی از مشاغل دارند این است که بسته های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنان قرار می گیرد.

کارفرمایان انساندوست مورد حمایت قرار گیرند

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: صاحبان زیان دیده براثر کرونا با بوروکراسی های متعدد مواجه هستند و بسیاری از این مشاغل علیرغم همه سختی ها، نیروهای خود را تعدیل نکردند. این مجموعه ها که به دلیل انساندوستی سبب بیکاری پرسنل خود نشده اند، باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

زالی ادامه داد: موضوعی که الان موجب نگرانی کسب و کارها است، پرداخت اجازه بها و برگشت چک های انان می باشد. 

وی گفت: طی نامه ای از ستاد کرونا ملی کرونا درخواست کردیم که این دو هفته مورد حقوقی ویژه برای مراودات تجاری کسب و کار آنان تلقی شود تا برگشت چک، سوء پیشینه را برای این مشاغل به همراه نداشته باشد.

وی بیان داشت: برخی از مشمولان تامین اجتماعی نیازمند حضور در دوایر این مجموعه برای راستی آزمایی آزمایش کرونا هستند که این کار در این شرایط می تواند خطر آفرین باشد برای این کار باید فکر و چاره کرد.

او  توضیح داد:‌ اگر فردی بیمار شد یا تست اش مثبت شد برای اینکه کارش را از دست ندهد یا دچار مشکلات سنواتی نشود پیشنهاد ما  این است که درخواست ما به تصویب برسد.

زالی افزود: برخی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شوند که امیدواریم ستاد ملی کرونا پیشنهاد ما را در مورد تصویب قرار دهد یعنی برگزاری غیر حضوری از وجاهت قانونی برخوردار باشد.
وی پیشنهاد داد:‌ زمان بسیاری از مجمع ها به سر رسیده و براساس اساسنامه مجامع آنها باید حضوری باشد و آنها نگران استمرار کار خودشان هستند که درخواست کردیم آنان از حالت الکترونیکی و مجازی استفاده کنند.

آیین تفاهم نامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ظهر امروز سوم آذرماه با حضور علیرضا زالی فرمانده مدیریت عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

پربیننده ترین اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی چگونه است؟ درخواست فوری تعطیلی دو هفته‌ای تهران راهکارهای جذب معلم در آموزش و پرورش تصویب شد جزییات طرح تعطیلی دو هفته‌ای تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زالی ممنوعیت تردد ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران محدودیت کرونایی در تهران سهام عدالت بیماری کرونا ستاد ملی کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری