Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت انل، بزرگ ترین شرکت انرژی در اروپا، تصمیم دارد در سال 2050 به یک شرکت انرژی بدون کربن تبدیل شود، طی 10 سال آینده، 160 میلیارد یورو (190 میلیارد دلار)  یا بیشتر هزینه خواهد کرد.

این گروه اعلام کرد انتظار می رود، به منظور تقویت درآمدها و کمک به کاهش انتشار کربن به میزان 80 درصد تا سال 2030، تمامی سرمایه‌گذاری های 190 میلیارد یورویی در این بازه زمانی سازمان دهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که پیشرفت‌های فناورانه و قوانین دقیق تر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، شرکت های انرژی از جمله شرکت‌های بزرگ نفتی را مجبور به تجدیدنظر در راهبردها خواهد کرد، این شرکت بزرگ اروپایی به میزان زیادی در بخش‌های انرژی پاک کسب و کار خود در حال سرمایه‌گذاری است.

به گزارش فارس، انل، بزرگ ترین شرکت انرژی در اروپاست که در بخش تولید و توزیع برق و توزیع گاز طبیعی فعالیت می‌کند.

این شرکت در حال‌ حاضر در ۴۰ کشور نیروگاه برق دارد و اولین توزیع‌کننده برق در آمریکای شمالی و اروپا است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری اروپا انرژی دلار انرژی پاک شرکت انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است