Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبا رضایی مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکان ۵ تا ۱۴ ساله بیشترین میزان خشونت‌ و کودک آزاری را متحمل شده‌اند به طوری که ۳۶ درصد از موارد مربوط به گروه سنی ۵ تا ۹ ساله و ۳۰ درصد موارد نیز مربوط به کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانیان کودک‌آزاری خود کودک آزار می‌شوند

او، تصریح کرد: افرادی که در دوران کودکی قربانی خشونت، آزار و بد رفتاری بوده‌اند، در بزرگسالی کودک آزار شده‌اند، بنابراین می‌توان از این موضوع به عنوان بدترین و بزرگترین زیان روانی کودک آزاری یاد کرد.

رضایی با اشاره به تعریف کودک‌‎آزاری از نگاه سازمان بهداشت جهانی، ادامه داد: کودک آزاری عبارتند از آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان و یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئول هستند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، افزود: سوءاستفاده از کودکان به معنی انجام کار یا شکست در انجام کاری است که منجر به آسیب کودک شده یا او را در معرض آسیب قرار دهد.

تاثیر منفی کودک آزاری بر ابعاد مختلف رشد

او، اضافه کرد: کودکان آزاردیده در همه جنبه‌های رشد، اعم از جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی با مشکلات و نقایص فراوان رو به رو می‌شوند.

رضایی، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت سلامت جسمی، روانی و اجتماعی می توان با افزایش آگاهی در مورد حقوق فردی و موضوعات مربوط به سلامت و آموزش سبک زندگی سالم، دسترسی به خدمات سلامت را برای همگان فراهم کرد.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تاکید کرد: با ظرفیت سازی و فراهم کردن امکان سوادآموزی و ادامه تحصیل، آموزش مهارت های زندگی با تاکید بر مهارت‌های مقابله‌ای، فراهم شدن آموزش شغلی و امکان کسب درآمد با ایجاد انگیزه برای تغییر و اعتماد به خود می‌توان گام‌های موثری در راستای توانمندسازی کودکان و پیشگیری از کودک آزاری و آسیب های ناشی از آن برداشت.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی کودک آزاری محیط خانه علوم پزشکی شیراز کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی