Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر نژادرضا روز سه شنبه اعلام کرد: شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداران امید مرداناقم به عنوان تعاونی نمونه انتخاب شده است.

وی گفت: این شرکت با شناسه ملی ۱۰۸۶۰۲۱۷۱۴۵ و شماره ثبت ۳۱۶ در سال ۱۳۸۷ با مرکزیت فعالیت در روستای مرداناقم شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تاسیس این شرکت تجمیع فعالیت تخصصی زنبورداران شهرستان و ارائه خدمات به اعضاء تخصصی خود در قالب یک تشکل حقوقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژادرضا، گفت: تعداد سهامداران شرکت ۶۰۳ نفر می باشد و اعضاء شرکت بیشترین سهم را در تولید با کیفیت ترین عسل منطقه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستائی استان اظهار کرد: فعالیت عمده شرکت توزیع نهاده ها و لوازم زنبورداری از جمله شکر بالغ بر ۶۰۰ تن در سال و ارائه تسهیلات کم بهره بالغ بر پنج میلیارد ریال به صورت سالانه و همچنین آموزش اعضا برای ۷۰ نفر روز در هر سال می باشد.

وی با بیان اینکه چشم انداز شرکت توسعه خدمات به اعضا در قالب افزایش توزیع نهاده ها و لوازم زنبورداری و تسهیلات به اعضا می باشد، افزود: توسعه فعالیتهای بازرگانی همچنین راه اندازی کارگاه فرآوری و تهیه موم و گرده و ژل رویال نیز جزو برنامه های آتی شرکت است.

شرکت تعاونی روستایی معرفت شهرستان میانه

مدیر سازمان تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی، گفت: شرکت تعاونی روستایی معرفت که در سال ۱۳۴۴ تاسیس و در اداره ثبت شهرستان میانه به ثبت رسیده و در حال حاضر یکهزار و ۷۰۷  نفر عضو دارد هم به عنوان تعاونی برتر استان انتخاب شده است.

وی ادامه داد: هدف از تاسیس شرکت طبق مفاد اساسنامه؛ خرید و تهیه مواد و وسایل مورد احتیاج معیشتی و حرفه ای اعضا، انجام عملیات جمع آوری، نگهداری، تبدیل، طبقه بندی، بسته بندی، حمل و نقل یا فروش محصولات کشاورزی اعضا جهت بهره برداری جمعی و مشترک اعضا است.

نژادرضا، گفت: ترکیب اعضای شرکت متشکل از کشاورزان، دامداران و کارگران کشاورزی ساکن در حوزه عمل شرکت می باشد که متقاضیان عضویت با ارائه درخواست عضویت به هیئت مدیره و تعهد رعایت مفاد اساسنامه و پرداخت بهای حداقل سهم توانسته اند به عضویت شرکت درآمده و از خدمات آن بهره مند شوند.

مدیر سازمان تعاون روستائی استان، اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان در خصوص تامین به موقع کود، بذر و سایر نهاده های کشاورزی، فعالیت های اعتباری، خرید محصولات کشاورزی تضمینی و توافقی این شرکت دارای یک واحد باسکول ۶۰ تنی جهت ارائه خدمت به اعضا، یک دستگاه انبار ۱۰۰۰ تنی و یک واحد پمپ بنزین با آخرین استانداردهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و یک واحد فروشندگی مصرف در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ مترمربع با الگو برداری از فروشگاه های زنجیره ای در مرکز شهر آقکند می باشد که همواره مورد رضایت مردم و مسئولین محلی بوده است.

شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود جلفا 

مدیر سازمان تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی، گفت: شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود جلفا هم به عنوان تعاونی برتر در قالب شرکتی موفق عمل کرده است.

 نژادرضا ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود در سال ۷۲ تاسیس، دارای ۲۰ روستا و ۳۱۲ نفر عضو با هدف توسعه کشاورزی و ارائه خدمات مناسب برای اعضا در تامین نهاده های کشاورزی و خرید توافقی محصولات و عرضه مستقیم تولید به بازارهای مصرف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این شرکت تعاونی نسبت به ارائه خدمات به اعضا، تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی مانند انواع کودهای شیمیایی و آلی، تهیه و توزیع و در اختیار گذاشتن انواع سموم کشاورزی، آموزش ترویجی اعضا و انتقال یافته های نوین کشاورزی برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی به منظور کاهش هزینه ها و افزایش درآمد، مدیریت مصرف آب در مزرعه برای بالا بردن بهره وری آب، ترکیب عوامل تولید و حداکثر بهره برداری از سرمایه گذاری، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و زنان روستایی اقدام می کند.

وی همچنین گفت: آموزش اعضا برای اصلاح الگوی کشت برای بالا بردن کمیت و کیفیت محصول، بسترسازی برای رشد اقتصادی اعضا در فعالیتهای تولیدی،  ایجاد فرصت های برابر برای تمام اعضا در توزیع و ارائه خدمات، بهره مندی تمام اعضا از بیمه درمانی و بازنشستگی محصولات و تجمیع سرمایه اعضا و سرمایه گذاری در فعالیت مختلف مثل فرآوری محصولات و فروش مستقیم تولید شده به بازارهای مصرف از اهداف این شرکت تعاونی می باشد.

شرکت تعاونی تولید سیه رود با ۳۱۲ نفر عضو که ۵۰ نفر از اعضا را زنان روستایی تشکیل می دهد در پرورش کرم ابریشم فعالیت می کند و سالانه بیش از ۳.۵ تن پیله تر تولید می کند.

برچسب‌ها تعاون روستایی آذربایجان شرقی تعاونی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی آذربایجان شرقی تعاونی کشاورزی تعاون روستایی آذربایجان شرقی تعاونی کشاورزی اخبار کنکور شرکت تعاونی تولید آذربایجان شرقی ارائه خدمات نهاده ها سیه رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد و هر جایی که آرامش و امنیت صنعتی باشد در آن‌جا سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

حسین فتحی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: سال جاری هفته کار و کارگر را در حالی گرامی می‌داریم که به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است.

وی افزود: دشمن به دنبال فروپاشی اقتصادی است و راهبرد ما هم تولید است  که این تولید با مشارکت مردم و کارگران تحقق می‌یابد.

فتحی ادامه داد: اگر امروز دنیا در حمله‌ موشکی ایران به اسرائیل، مات و مبهوت مانده و رژیم صهیونیستی مقابل اقدامات ایران خوار و خفیف شده است در گرو تلاش و محصول همین کارگران این گ است.

وی بیان کرد: حمله‌ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بحران اقتصادی و نظامی و فضای مایوس کننده‌ای برای ارتش اسرائیل ایجاد کرده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هر کارخانه‌ای که در کشور ساخته می‌شود نوعی عبادتگاه است که کارگران در آن عبادت می‌کنند و روزی حلال خود را درآورده و چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آوردند.

وی تاکید کرد: ظلم به کارگر فقط عدم پرداخت حقوق مناسب نیست بلکه نبودحفظ کرامت، اقتدار، عزت و امنیت شغلی کارگران نیز ظلم در حق آن‌ها است.  

وی عنوان کرد: علارغم تبلیغات و تحرکات معاندین و بیگانگان که در استان و کشور ما انجام گرفت تا مشکلی برای واحدهای تولیدی صنعتی ایجاد کنند، اما کارگران همواره ما را سربلند کردند و هرگز مطالبات صنفی کارگران هرگز به اغتشاشات تبدیل نشد.

وی اظهار کرد: رکن جهش تولید کارگر است، مقام معظم انقلاب نیز کارگران را به ستون فقرات اقتصاد تشبیه کرده است. شعار سال جاری نیز که به مشارکت مردم اشاره دارد در واقع نشان‌دهنده‌ی اهمیت حضور کارگران در اقتصاد و افزایش تولید در کشور است.

فتحی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه کار انجام گرفت، افزود: اولین اقدام دولت سیزدهم که ریاست جمهوری نیز به آن تاکید کرد، بحث اشتغال است.

وی تاکید کرد: سال گذشته هدفگذاری ایجاد یک میلیون شغل با برنامه‌ریزی موثر و اقدامات انجامی توسط وزارت کار محقق شد، سال جاری نیز این وزارتخانه مصمم است تا با ایجاد اشتغال بالغ بر یک میلیون نفر، نرخ بیکاری را همچنان کاهش دهد و بستر اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی بحث تعهد اشتغال رشد ۱۴۰ درصدی داشته است در سال گذشته ۴۷ هزار ۱۶۵ هزار تعهد اشتغال توسط واحدهای تولید، صنعتی، تعاونی و بخش‌های خصوصی انجام گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: بیش از ۶۱ هزار ۸۶۹ در سال گذشته در سامانه‌ی ملی رصد بر خط و بر اساس کد ملی ثبت شده و سپس برای صحت سازی آن‌ها در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ با ثبت رکورد ۷.۴ درصدی نرخ بیکاری، پایین‌ترین نرخ بیکاری طی ۱۰ سال اخیر را رقم زده و این روند کاهشی هر روز نسبت به دیروز بیشتر به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تعاون بیش از ۳۴ درصد اشتغال جدید یعنی ۹ هزار فرصت شغلی جدید در سال ۱۴۰۲ در استان صورت گرفته است، 

مشاغل خانگی پیشران اقتصادی در آذربایجان شرقی

وی بیان کرد: مشاغل خانگی مزیت‌های زیادی دارد که با اعتبار کم می‌توانند بیشترین سود را داشته باشند و آذربایجان شرقی سهم خوبی را در ایجاد مشاغل خانگی در کشور دارد.

فتحی افزود: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان آذربایجان شرقی در سال گذشته افزون بر ۲۰۴ میلیارد تومان بوده که برای هشت هزار ۸۶۹ نفر پرداخت شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رکورد آذربایجان شرقی در صدور مجوز مشاغل خانگی گفت: بیش از ۷۰۰۰ هزار مجوز در سال ۱۴۰۲ برای مشاغل خانگی صدور شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی