Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در یک ویدئوی اینستاگرامی یک کودک ۳ ساله را وادار به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: با انتشار ویدئویی مبنی بر وادار کردن یک دختر ۳ ساله به استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی توسط فردی در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار کلیپ مذکور شده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی ادامه داد: در بررسی های فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و مشخص شد که نامبرده بدون هیچ گونه نسبتی با والدین این خردسال از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده و در زمان غفلت والدین با وادار کردن این دختر ۳ ساله به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، ضمن فیلمبرداری از این کودک، اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده است.  

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: ضمن هماهنگی با مقام قضائی، فرد مذکور دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و انگیزه اصلی خود را از این اقدام غیر  انسانی، شوخی و سرگرمی در فضای مجازی اعلام کرد و معترف شد که هرگز تصور نمی کردم انتشار این کلیپ در فضای مجازی، واکنش منفی کاربران را به همراه داشته باشد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: مجرم پس از دستگیری طی هماهنگی با مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به زندان تحویل داده شد و باتوجه به عدم نظارت کافی والدین بر فرزندشان و ناتوانی آن ها در نگهداری از این خردسال، این کودک نیز حسب دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی به بهزیستی منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: هرگونه کودک آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان جهت تفریح و خنده پی گرد قانونی دارد و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند از ارتکاب به اقدامات مشابه به دلایل مختلف از جمله تفریح و سرگرمی، جمع آوری فالور و بازدید کننده خودداری کرده و بدانند یکی از  اولویت های پلیس برخورد با اینگونه ناهنجاری ها است و از ابتدای سال تاکنون چندین مورد از متهمین اصلی این موارد دستگیر شده اند.  

این مقام مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir  با پلیس فتا درمیان بگذارند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ اخبار حوادث پلیس فتا مشروب خواری مواد مخدر فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر خبر داد که در زمینه فروش سوالات کنکور یا ابزار پیشرفته تقلب در این آزمون فعالیت می‌کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت‌طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سؤالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه‌جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

بیش از یک میلیون دنبال‌کننده مجازی متقلبان

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می رسانند.

دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری

معظمی گودرزی بیان کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

ارسال سوالات بی‌ربط و قدیمی به جای سوالات جدید

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سؤالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سؤالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سؤالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند

وی با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه‌تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیندازد.

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر