Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:28:34 GMT

اخبار کوتاه شهرستان‌های جنوب استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۹۸۶

اخبار کوتاه شهرستان‌های جنوب استان اصفهان

سمیرم

معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به زیر ۲۰ نفر رسیده است.

به گفته سیدحجت‌الله موسوی، این عدد در چند هفته گذشته بالای ۲۰ و حتی ۲۵ نفر در یک شبانه‌روز بود، اما در شبانه‌روز اخیر به زیر ۲۰ نفر تنزل یافت.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد مثبت بعد از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی رُخ داده است و نشان از اثرگذاری این طرح سراسری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شبکه بهداشت سمیرم گفت: تعداد کرونایی‌های امروز سمیرم ۱۹ نفر بود که سرجمع مبتلایان را به عدد یک‌ هزار و ۵۹۰ مبتلا رساند.

شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از کشت ۲۰۰ هکتار گندم و جو پاییزه در مزارع روستای اسفرجان  از توابع این شهرستان خبر داد.

رضا باقری تصریح کرد: این ۲ محصول زراعی دیمی و آبی، در بخش‌ها و روستاهای مختلف بویژه دشت مهیار کشت شده است.

وی همچنین به بازدید کارشناس پهنه و مسوول مرکز خدمات جهاد کشاورزی اسفرجان از این منطقه اشاره کرد و افزود: مراحل آماده‌سازی زمین برای کشت پاییزه، بررسی سطح زیرکشت و تشویق کشاورزان به کشت ارقام غلات اصلاح شده جدید در این دهستان انجام شده است.

دهاقان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان گفت: ۱۳ طرح محرومیت‌زدایی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

سرهنگ پاسدار اکبر یعقوبی اظهار داشت: عمده این طرح‌ها عمرانی، کشاورزی و مربوط به سازمان بسیج سازندگی و امور جهادی است که در طول هفته بسیح به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، بهسازی و مرمت سه باب منزل مسکونی در روستای همگین و چهار منزل در شهر دهاقان، کمک به احداث مسجد روستای جمبزه و اصلاح شبکه معابر روستای همگین به طول یکصد متر از جمله این فعالیت‌هاست.

فرمانده سپاه ناحیه دهاقان همچنین افزود: گروه‌های جهادی بسیج امروز در قالب طرح حافظان سلامت، یاریگر کادر درمانی و شبکه بهداشت منطقه هستند تا با همراهی مردم جلوی پیشروی بیشتر کرونا را بگیرند.

شهرضا

مدیر امور برق شهرضا از اجرای مانور جهادی تعمیرات شبکه‌های برق در این شهرستان خبر داد.

به گفته مجتبی باقی، این مانور با هدف ریگلاژ شبکه، تعویض پایه‌های فرسوده و مقره‌ها، تعویض کات اوت و برق‌گیرهای معیوب و همچنین اصلاح جمپرهای سیمی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: رقمی حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اجرای این مانور در نظر گرفتیم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام دادیم.

شهرضا

فرمانده انتظامی شهرضا از کشف ۲۳۴ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک کامیونت هیوندای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ صادق کاظم‌زاد گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید امامی این منطقه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت هیوندای مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۳۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک و ۲ کیلو و ۵۵۰ گرم سوخته تریاک که در اتاق بار کامیون جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

این مسوول انتظامی ادامه داد: یک سوداگر مرگ نیز دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

سمیرم و شهرضا

افزون بر یک‌هزار و ۷۰۰ عدد ماسک و بسته مواد غذایی در بین نیازمندان ۲ شهرستان سمیرم و شهرضا توزیع شد.

محمدعلی لطفی مسوول پایگاه بسیج مسجد حضرت صدیقه‌ طاهره شهرضا گفت: ۲۰۰ سبد غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به نیازمندان شهرضایی در شهر و روستاها اهدا شده است.

احمدرضا افشاری مسوول پایگاه بسیج شهید همت سمیرم نیز از توزیع یک‌ هزار عدد ماسک با همکاری بسیجیان عضو این پایگاه در محله و کوی امام سجاد(ع) این شهر خبر داد.

مسوول انجمن اسلامی دانش آموزان شهرضا نیز گفت: ۵۰۰ عدد ماسک و محلول ضدعفونی در هفته بسیج به دانش‌آموزان نیازمند شهرضا اهدا شد.

حجت‌الاسلام مجتبی علی‌نژاد افزون: این بسته‌ها به همراه یکصد اسپری الکل به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اداره اوقاف و امور خیریه، پایگاه بسیج ائمه جماعات و گروه‌های جهادی طلاب تهیه و توزیع شدند.

برچسب‌ها شهرضا ماسک سمیرم هفته بسیج دهاقان اقتصاد کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرضا ماسک سمیرم هفته بسیج دهاقان اقتصاد کرونا شهرضا ماسک سمیرم هفته بسیج دهاقان اقتصاد کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت دادگستری در کرمانشاه

با حضور رئیس کل دادگستری شهرستان کرمانشاه، میز خدمت دادگستری در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ میز خدمت دادگستری شهرستان کرمانشاه با هدف رفع مشکلات حقوقی و قضائی اهالی شهرستان کرمانشاه در محل دادگستری کرمانشاه و با حضور منوچهر فتاحی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه و معاونین و مهرداد چراغی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه برگزار شد.

در حاشیه این برپایی این میز خدمت، منوچهر فتاحی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: امروز با حضور و همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه و پایگاه بسیج دادگستری استان، ملاقات عمومی در خدمت بعضی از همشهریان برگزار کردیم.

وی افزود: در این میز خدمت، معاونان دادگستری نیز حضور داشتند و بیش از یکصد نفر از مراجعین پذیرفته شدند و مشکلات آن‌ها استماع و بررسی و دستورات لازم صادر شد تا به شعب مربوطه ارجاع شود.

رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: از اصحاب دعوا و همشهریان درخواست می‌کنم تا آنجا که مقدور است، اختلافاتی که بین آن‌ها ایجاد شده است از جمله اختلافات حقوقی، کیفری و دعاوی که در حوزه رسیدگی و صلاحیت محاکم خانواده است را از طریق سازش و استفاده از نهادهای سازشی مثل شعب شوراهای حل اختلاف انجام دهند.

فتاحی ادامه داد: این کار از اتلاف وقت همشهریان جلوگیری می‌کند و از طرفی همکاران قضائی این فرصت را پیدا می‌کنند که به پرونده‌های مهم‌تری رسیدگی کنند.

وی گفت: پیگیری و رسیدگی به دعوای بین مردم از طریق نهادهای صلح و سازش سبب نهادینه شدن فرهنگ مدارا، سازش، آرامش، صلح در جامعه خواهد شد.

مهرداد چراغی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایمنا تاکید کرد: با همکاری دستگاه قضائی و پایگاه مقاومت دادگستری استان، امروز در سالن اجتماعات دادگستری کل استان کرمانشاه میز خدمتی با هدف تسهیل در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضائی شهروندان برگزار شد.

وی افزود: این میز خدمت که با حضور رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه و معاونان او برگزار شد مورد استقبال همشهریان قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اظهار کرد: بیش از یکصد نفر از مراجعان مشکلات خود را مطرح و دستورات لازم را برای تسریع در رسیدگی به مشکلات خود دریافت کردند.

کد خبر 751766

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • وجود ۵۰ گروه جهادی در شهرستان رودان
  • برپایی میز خدمت دادگستری در کرمانشاه
  • انتخابی سخت در سمیرم و لنجان/ مردم کار را تمام می‌کنند
  • نشست خبری مسوول سازمان بسیج سازندگی البرز
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است