Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@07:28:39 GMT

نخبگان بسیجی، تهدیدات دشمنان را به چالش می کشند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۴۰۶۰

نخبگان بسیجی، تهدیدات دشمنان را به چالش می کشند

هادی نخبه بسیجی اردبیل با بیان اینکه محدودیت های علمی و مالی در کار نخبگان بسیجی خللی وارد نمی کند، می گوید: دانشمندان بسیجی با اتکا به روحیه انقلابی، حس خودباوری و کار جهادی ضمن رفع موانع توسعه با خلاقیت های خود برای کشور اقتدار و عزت ملی در عرصه های جهانی به ارمغان می آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ،بسیج، عصاره  انقلاب اسلامی است که امام خمینی(ره) آن را در اوج شعله‏های آتش جنگ تحمیلی، بنا نهاد تا با پایداری و مقاومت بسیجیان آراسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. دیوانی که پر از غزل‏های عاشقانه وداع فرزندان و همسران و پدران و غربت اشک و آه مادران است، اما در این میان خانواده هایی هستند که از همان ابتدا عارفانه و عالمانه وارد میدان شدند و با انتقال آن فرهنگ ناب به فرزندان خود ، امروز نسل های طلایی و نمونه های ایثار را در جامعه به یادگار گذاشتند.

بسیجیان، ایثارگران با بصیرت هستند

محمدرضا هادی از جمله بسیجیانی است که علاوه بر فعالیت های انقلابی در عنفوان جوانی و 20سالگی پا به عرصه جهاد در سنگرهای جبهه سخت نهاد تا در کنار دفاع از مرزهای زمینی، با فراگیری فرهنگ ناب دفاع مقدس بعد از پایان 8 سال جنگ تحمیلی، با تزریق داشته های ناب خود از بهترین مردان زمین یعنی شهدا به خانواده، فرزندانی با ایمان و نمونه ایثار و جهاد تقدیم اسلام و کشور کند.

هادی این رزمنده پیشکسوت اردبیلی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ضمن مرور روزهای طلایی دوران دفاع مقدس ایثار با بصیرت را رمز موفقیت بسیجیان در 40سال گذشته دانسته و می گوید: رزمندگان در دفاع مقدس به دنبال ایثار با بصیرت بودند و برای آنها اضافه کاری برای مزد و پاداش ارزش و اهمیتی نداشت.

وی معتقد است، امروز نیز بسیجیان با بصیرت در میدان هستند تا با خدمت به مردم به حفظ نظام و ولایت بپردازند چراکه راه رستگاری و سعادت را در پیروی از ولایت فقیه می بینند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیجی گوش به فرمان رهبری است، می گوید: اگر به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل شود کشور دچار مشکل نخواهد شد، چراکه رهبر فرزانه ما با بینش عمیق و بصیرت بالای خود همه مسائل را می بیند و با ارائه راهکارهای مناسب از وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری می کند.

هادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیجی همواره روی پای خود ایستاده است، می گوید: برای بسیج و بسیجی محدودیت زمان و مکان وجود ندارد چنانچه تاکنون نیز تنها با توکل بر خداوند متعال و با دستان خالی حماسه های فراوانی خلق کرده و علی رغم محدودیت های خارجی و بعضا داخلی توانسته در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کند.

وی لزوم انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل های فعلی را متذکر شده و می گوید: امروز همه رزمندگان دوران دفاع مقدس موظف هستند تا با استخراج مفاهیم ناب دفاع مقدس، گنجینه های دفاع مقدس را به طرح های عملیاتی در خانواده تبدیل کنند چراکه امروز جنگ به خانه های ما کشیده شده و دشمنان با بمباران فکری خود از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی آینده سازان کشور را مورد هجمه قرارداده اند.

هادی، ایثار و فداکاری های شهید راه علم، تهرانی مقدم را یادآور شده و می گوید: شهید تهرانی مقدم از همان بدو ورود به جبه های نبرد حق علیه باطل به دنبال دانش و بومی کردن تجهیزات نظامی بود و از سال 63 کار خود را آغاز کرد و توانست با مجاهدت ها و ایثارهای به یادماندنی خود، کشور را برای ابد تاریخ از حیث تجهیزات نظامی خودکفا کند.

وی با بیان اینکه امروز باید روحیه ایثار و مقاومت و جهاد بی امان تهرانی مقدم باید در نسل جوان تزریق شود، می گوید: امروز ما باید به توان و خلاقیت های بسیجیان خود اهمیت بدهیم تا نخبگان ما بسیجی وار وارد میدان های مبارزه شوند.

این یادگار دوران دفاع مقدس به نبردهای پیش روی کشور اشاره کرده و می گوید: رزمندگان دیروز که در جبهه جنگ سخت پیشگام بودند و برای کشور عزت آفرینی کردند، امروز نیز با همان روحیه مملو از ایثار و جهاد از پیشگامان جبهه های جنگ اقتصادی هستند تا با بهره مندی از فرهنگ غنی دفاع مقدس، با تعویض خاکریز  و جذب جوانان با ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این عرصه نیز دشمنان را تار و مار کنند.

وی در پایان سخنان خود لزوم بازخوانی تاریخ جنگ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس و دانشگاه ها خواستار شده و می گوید: اگر این فرهنگ در آموزش عالی مالی جاری شود و تداوم پیدا کند در کنار تولید علم، تربیت اسلامی نیز در دانشگاه ها محقق می شود و در اینصورت است که کشور تا ابد بیمه خواهد شد.

تبدیل تهیدات به فرصت ها از ویژگی های نخبگان بسیجی است

رها هادی فرزند این رزمنده اردبیلی که پله های ترقی را با گذراندن دورس ایثار و شهادت در محضر پدر آغاز کرده وی گوید: همیشه در مدرسه و دانشگاه تلاش کردم تا با فراگیری دانش روز در سنگر علم با قلم خود به کشور خدمت کنم.

این فارغ التحصیل مقطع دکتری شیمی که بعنوان پژوهشگر در دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت می کند، می گوید: ایثارگران در واقع تربیت یافتگان دانشگاه دفاع مقدس هستند و اساتید این دانشگاه که خود تعلیم یافته آن دوران طلایی هستند با می توانند با تربیت افکار  و اذهان دانشجویان در محیط های خانواده و جامعه، بصیرت انقلابی و جهادی را در جامعه نهادینه کنند.

وی  به نقش نخبگان بسیجی درپیشرفت و تعالی جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام با بهره گیری از روش های مختلف درصدد هستند تا در کنار تحریم و تهدید با جذب نخبگان ، کشور را چالش های اساسی مواجهه کنند که در این میان نخبگان بسیجی به خاطر تعلق خاطری که به کشور دارند مقاومت خوبی از خود نشان می دهد  و با رد زرق و برق های فریبنده  و تبلیغاتی دشمنان  خدمت به مردم و کشورشان را در اولویت کارهای خود قرار می دهند چراکه پرورش یافتگان مکتب عاشورا و دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه  محدودیت های علمی و مالی در کار نخبگان بسیجی خللی وارد نمی کند، می گوید: دانشمندان بسیجی با اتکا به روحیه انقلابی، حس خودباوری ، کار جهادی علاوه بر رفع موانع با خلاقیت های خود به صرفه جویی های اقتصادی نیز دست  پیدا می کنند.

این نخبه بسیجی معتقد است: بسیج فرصت ساز است چراکه با درک تهدیدها و با به چالش کشاندن کمبودها، موانع را به فرصت هایی تبدیل می کنند که در سایه آن اقتدار و عزت  بی مانندی را برای کشور در عرصه های جهانی به ارمغان می آورند.

انتهای پیام/ج 

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس نخبگان بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارده عنوان از تازه‌های نشر پیام آزادگان، ناشر تخصصی آزادگان و اسرای دفاع مقدس، همچون «کهکشان بی‌نشان»، «دخترکی لبه پنجره» و «تنهایی زیبا» امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در اولین روز و اولین ساعات برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم فرزانه قلعه‌قوند معاون پژوهشی نشر پیام آزادگان گفت: حوزه اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است. امسال با انتشار ۱۹ اثر جدید، سال پرباری را آغاز کرده‌ایم. ما به‌طور تخصصی در حیطه آزادگان و اسرا کار می‌کنیم که یکی از نیازهای روز جامعه است. همه مسائل مربوط به دفاع مقدس شریف و باارزش است؛ اما حس می‌کنم در شرایطی زندگی می‌کنیم که بیش از هر بخش از بخش‌های دفاع مقدس، نیاز داریم بخش اسارت را به جامعه معرفی کنیم؛ زیرا در نهایت محرومیت و محاصره به سر می‌بریم و با تنگناها و تحریم‌های زیادی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: «زمستان می‌گذرد» خاطرات خودنوشت سید محمدعلی بصری از روزشمار اسارت است. «کنارهای جنوب» خاطرات مرحوم سید ابراهیم ظهوری است که سید حسن نوری، معروف به زیدالله که خود نیز آزاده است، آن را نگاشته است. «قافله زیبایی» مجموعه شعر با محوریت اهل بیت (ع) به خصوص حضرت زینب است. «کهکشان بی‌نشان» اثر سید محمد ابوترابی، مجموعه شعری با محوریت سید آزادگان، حجت‌الاسلام ابوترابی سروده شده است. «عمو علاءالدین» نیز واکاوی و تحلیل و رمزنگاری نامه‌های دوران اسارت به قلم سید جمال‌الدین زهرایی است.

معاون پژوهشی نشر پیام آزادگان گفت: سه کتاب دیگر با محوریت همسران آزادگان است. «تنهایی زیبا» نوشته فهیمه عبدلی، خاطرات زیبا توان همسر آزاده علی گوهرممیز است. «دخترکی لبه پنجره»، نوشته مریم ماهی خاطرات لیلان محمدی همسر آزاده قربان جدیدی شیخ‌حسن را در برمی گیرد. «ترکش‌های زردآلو» نوشته حمیده سلطانی به خاطرات فاطمه مسعود همسر آزاده یعقوب‌همراهی کوزه‌کنانی پرداخته است. «خبرگزاری دیگ‌پرس»، نوشته رضا خوب‌نژاد نیز درباره آزادگان مفقودی است که در آشپزخانه اردوگاه اخبار را رد و بدل می‌کردند. کتاب «سبک زندگی آزادگان» هم هدفش معرفی الگو به جامعه است. «عبور از شیشه‌های شکسته» نیز خاطرات خودنگاشت روحانی آزاده سید حسن می‌رسید است که جزو رهبران اردوگاه بوده است.

مهرداد فردوسیان آزاده پیش‌کسوت و نویسنده «جواهری در گونی» که در نوجوانی به اسارت حزب بعث گرفته شد، در ادامه این مراسم درباره این کتاب گفت: سال ۱۳۶۱ به اسارت گرفته شدم و هشت و سال و نیم در اسارت بودم. درباره اسارت کتاب‌های زیادی خوانده بودم؛ با این حال، حس می‌کردم مسائلی در اسارت وجود داشته که در این کتاب‌ها کم‌رنگ دنبال شده است؛ به همین دلیل این اثر را نوشتم. برای مثال، وقتی ما را برای کتک زدن از آسایشگاه بیرون می‌بردند، زجر و ناراحتی دوستان داخل آسایشگاه در کتاب‌ها توصیف نشده بود.

وی افزود: در اسارت جو یکنواخت و کسل‌کننده‌ای حاکم بود. برای رفع این یکنواختی برنامه‌هایی همچون تئاتر طراحی و با تمام محدودیت‌ها اجرا می‌کردیم. اولین تئاتری که اجرا کردم، مربوط به روزی بود که چند نفر از بچه‌ها را از شکنجه بازگرداندند و روحیه بچه‌ها خیلی ضعیف بود. به همین دلیل، به فکر یک اجرای عروسکی افتادم. یک پتو رویم انداختم و با امکانات ساده آسایشگاه یک تئاتر اجرا کردم و بچه‌ها بسیار سرگرم شدند.

امیر محمد عباس‌نژاد نویسنده «حمله گرگ‌ها» از سخنرانان دیگر این مراسم با اشاره به اینکه این ششمین کتاب من درباره ادبیات اسارت است، گفت: ادبیات اسارت انسانی‌ترین بخش ادبیات جنگ است؛ زیرا مواجهه انسان‌ها با یکدیگر است. کتاب «حمله گرگ‌ها» خاطرات علی شط‌نیسانی، از افسران ارتش است که در ۲۷ مهر ۱۳۵۹ در جبهه جنوب به اسارت گرفته شد. در روایت‌های این کتاب به لایه‌های پنهان اسارت پرداخته‌ام. ادبیات مقاومت دو عنصر دارد؛ مبارزه با چیزهای ناپسند که زندگی شریف انسان را تحت‌الشعاع قرار داده و تاب‌آوری در برابر اعمال قدرت‌های نامشروع که هر دو عنصر را در خاطرات اسرا می‌بینیم.

حمید احمدی‌نیا راوی کتاب «آهوی گمشده» که از اسرای مفقودالاثری هم بوده است، گفت: داستان‌های من در این کتاب در برابر داستان‌های ایثاگران دیگر ناچیز است. تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت خاطرات شفاهی ایثارگران مرا وادار کرد که خاطراتم را بیان کنم. این کتاب از دوران کودکی تا زمان آزادی مرا شامل می‌شود و داستان‌های جذابی دارد. من چون مفقود و جزو اسرای ثبت‌نشده بودم، یک سال در زندان‌های الرشید و دو سال و نیم در اردوگاه تکریت ۱۱ بودم که یکی از مخوف‌ترین اردگاه‌های آن دوران بود؛ چون همه اسرایش از بچه‌های مفقود بودند.

زهره علی‌عسگری نویسنده کتاب «آهوی گمشده» در پایان این مراسم گفت: باید از نعمتی به نام انقلاب اسلامی قدردانی کرد که بعد از قرن‌ها تاریخ‌نویسی را از سلاطین گرفت و به دست مردم داد. من خودم را جزو مردم می‌دانم. این فرصت تاریخ‌نگاری را مردم نباید از دست بدهند. این کتاب از این جهت جالب است که جوانی شانزده‌ساله صبر می‌کند تا به سن قانونی برسد و به‌طور قانونی به جبهه برود. او وقتی وارد خاک عراق می‌شود، در شرایطی عجیب و خواندنی به اسارت گرفته شده و به عنوان مفقود ثبت می‌شود.

وی افزود: همیشه از دلاوری اسرا گفته می‌شود؛ اما از خطراتی که اسرای کم‌سن را تهدید می‌کرد، کمتر گفته شده است. در ابتدای داستان، با ایشان در دوره انقلاب مواجه می‌شویم که در مدرسه به عنوان بازیگر تئاتر انتخاب می‌شود و زمینه‌های شهرت برایش فراهم می‌شود. تئاتری کار می‌کنند به نام «آهوی کوچولو» که ایشان نقش یک آهو را بازی می‌کرد. نام‌گذاری کتاب به ماجرای آن تئاتر بازمی‌گردد که با سرگذشت راوی نیز متناسب است.

کد خبر 6100677 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • واحدی: همه در نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران