Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی زمانیان و علی مروی دو تن از کارشناسان مسائل اقتصادی امشب ۴ آذر ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی موضوع راهکار حل مشکلات اقتصادی با اتکا به توان داخلی پرداختند.

مرتضی زمانیان کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه هر پدیده ای در اقتصاد تبعاتی دارد ما نمی توانیم فقط به دنبال بخش جذاب یک ماجرا باشیم گفت: وظیفه دولت در قبال صنعت، تنظیم بازار است، تا محیط کسب و کار آرام و موانع برداشته شود و دولت باید کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، را مورد حمایت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت باید تغییر رویه بدهد ادامه داد: هر روز چه در صدا و سیما، چه در صحن مجلس و چه در کمیسیون‌ها از دولت مطالبه می‌ شود تا در اقتصادی که تورم ۳۰ الی ۴۰ درصد دارد چرا سرکوب قیمت صورت نمی‌گیرد و چرا با تعزیرات، تولیدکننده ها را مجبور به کاهش قیمت نمی‌کنیم و لذا چه انتظاری می‌توان داشت که تولیدکننده سرپا باشد، انتظار ما از وزارت بازرگانی کنترل تورم است.

زمانیان با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی صنعتی مستقل نیست گفت: به صنعت خودرو اجازه نمی دهیم که مسئله انحصار خود را حل کند.

او ادامه داد: قوانین برای بخش های اداری و بروکراتیک کار می کند ،نهادهای عالی مثل مجلس، هیئت وزیران و سطح بالای دولتی که خودشان قانون‌گذار و یا در شان قانون‌گذاری قرار دارند ، خودشان قانونی را که تدوین و به تصویب می‌رسانند نقض می کنند .

در ادامه مروی اقتصاددان در خصوص نقش شورای رقابت در کنترل قیمت خودرو گفت: شورای رقابت باید مشکل رقابت و انحصار را رفع کند در غیر این صورت درش را تخته کنیم بهتر است چون حداقل هزینه اضافه نکرده ایم.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنظیم بازار شورای رقابت صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالاهای اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.
وی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.
ایرانی با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی