Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا فقط ۵۰ درصد ظرفیت این مراکز به دلیل ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی بیماران، قابل بهره‌برداری است.

وی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ ظرفیت و زیرساخت‌های مراکز ماده ۱۶ (پذیرش اجباری معتادان متجاهر) با محدودیت‌هایی رو به‌رو است و در حال حاضر برای پذیرش این افراد از ظرفیت مراکز ماده ۱۵ (ویژه معتادین خودمعرف) استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکز ماده ۱۶ مراکزی هستند که معتادان متجاهر پس از دستگیری، حداقل بین سه تا ۶ ماه در آنجا نگهداری و بازپروری می‌شوند و در این مدت ضمن ترک اعتیاد، با حرفه‌آموزی برای بازگشت به جامعه آماده خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به چگونگی پذیرش معتادان متجاهر اظهار داشت: در وضعیت شیوع ویروس کرونا پذیرش این بیماران براساس برنامه تعیین شده و با هماهنگی سه دستگاه نیروی انتظامی، بهزیستی و دادگستری انجام می‌شود.

وی گفت: این بیماران پس از شناسایی از سطح شهر جمع آوری و پس از پیمودن فرآیند قرنطینه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تعیین شده پذیرش می‌شوند.

عرب نژاد افزود: براساس غربالگری‌های انجام شده، این بیماران در یک دوره سه تا ۶ ماه برای درمان وارد مراکز بهزیستی خواهند شد.

وی گفت: بیماران تمایلی و داوطلب ورود به درمان هم با انجام تست کرونا و هماهنگی با ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابعه می‌توانند در مراکز دوره درمان خود را سپری کنند.  

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی قرنطینه و پاسخ آزمایش کرونا است که ۴۸ ساعت طول می‌کشد و در صورت مثبت بودن آزمایش هر یک از افراد در این زمان امکان سرایت بیماری به سایر  افراد در قرنطینه وجود دارد لذا تلاش اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بر این است که پاسخ تست کرونا و کنترل شرایط قرنطینه تسریع یابد.

وی افزود: با توجه به حساسیت لازم برای ابتلا نشدن افراد مستقر در مراکز بهزیستی به بیماری کووید ۱۹، این موضوع در مراکز یادشده تاکنون به خوبی کنترل شده است.

چهار مرکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ ویژه نگهداری معتادان متجاهر در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا معتادان متجاهر مراکز ترک اعتیاد فاصله گذاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و قشرهای آسیب پذیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معتادان متجاهر مراکز ترک اعتیاد فاصله گذاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت ویروس کرونا معتادان متجاهر مراکز ترک اعتیاد فاصله گذاری اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت اخبار کنکور معتادان متجاهر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گروهی از پزشکان خیر و متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و چابهاربا حضور در شهر قصرقند به مدت سه روز خدمات پزشکی و داروی رایگان به بیماران این شهر ارائه کردند.
سرپرست این گروه خیری گفت این پزشکان در بخش‌های زنان و زایمان مامایی چشم پزشکی ارتوپدی و آزمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند.
خانم بیژن فرافزود:علاوه بر ویزیت رایگان بیماران یکصد میلیون تومان دارو و خمیر دندان و مسواک بصورت رایگان توسط خیران برای بیماران و مراجعه کنندگان قصرقندی تهیه شده است.
وی گفت مردم قصرقند از حضور این پزشکان خیر استقبال خوبی داشته اند و بیش از دو هزار نفر از بیماران این شهر در مدت سه روز بصورت رایگان ویزیت شدند.
گفتنی است شهرستان فاقد بیمارستان و پزشک متخصص می‌باشد.

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دعوت از ورزشکار خراسان جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر