Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:12:35 GMT

آغاز کاهش نیروهای آلمانی از شمال افغانستان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۴۱۵

آغاز کاهش نیروهای آلمانی از شمال افغانستان

پس از تصمیم آمریکا برای کاهش شمار نیروهایش در افغانستان، ارتش آلمان نیز اعلام کرد که روند کاهش نیرو در ولایت قندوز را آغاز کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش آلمان اعلام کرد که روند کاهش نظامیان این کشور در ولایت قندوز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که این تصمیم در اواخر تابستان گرفته شده بود و در واکنش به اعلام کاهش نیروهای آمریکا از 4500 به 2500 نظامی تا اواسط ژانویه نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«رویترز» نوشت: خروج نیروهای خارجی، باوجود بن‌بست مذاکرات، می‌تواند به معنی نفوذ بیشتر طالبان در افغانستان باشد و این نشان دهنده چالش‌های دیگر برای کشوری است که در 4 دهه گذشته درگیر جنگ بوده و اکنون نیز توسط کووید 19 ویران شده است.

سخنگوی ارتش آلمان گفت که روند خروج حدود 100 نفر از نیروهایش در پایگاه نظامیان آلمانی در قندوز که یک پایگاه بزرگتر نیروهای افغان واقع است را حدود یک هفته گذشته آغاز کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که اگر در آینده به حضور مشاورین نظامی آلمانی در قندوز نیاز باشد نیروها از پایگاه «مارمل» در مزارشریف به آنجا منتقل خواهند شد.

پیش از این نیز وزیر دفاع آلمان درباره تعدیل حضور نیروهای این کشور در افغانستان گفته بود: هنگامی که آمریکایی‌ها طی روزهای آینده مشخص کنند که چه نیروهایی را می خواهند خارج کنند و چه مناطقی تحت تأثیر قرار می‌گیرند، خواهیم دید که این اقدام در کوتاه مدت چه تأثیراتی برای مأموریت ما در آنجا خواهد داشت.

ابراز نگرانی آلمان درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستاناتحادیه اروپا: تلاش برای احیای امارت طالبان بر کمک‌ها به افغانستان تاثیر می‌گذارد

براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده توسط فرماندهی ماموریت حمایت قاطع، حدود 1300 نظامی آلمانی در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار افغانستان اخبار آلمان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است