Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بیانیه گام دوم‌ به گفتمان انقلاب اسلامی تأکید بسیار شده است، اظهار کرد: چهار دهه از انقلاب گذشته و در این ۴۰ سال جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بسیاری رسیده به همین دلیل مقام معظم رهبری در این بیانیه وضعیت انقلاب را تشریح و نقاط ضعف و قدرت نظام را بازگو کردند تا بتوان کشور را بهتر اداره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش مهم گفتمان‌سازی در تحقق بیانیه گام دوم

وی با اشاره به نقش مهم گفتمان‌سازی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در این بیانیه به گفتمان سازی در عرصه‌های مختلف تأکید بسیار شده است و مقام‌ معظم رهبری هم به این مسئله تأکید بسیار داشته و یکی راه‌های پیشبرد اهداف انقلاب را همین امر می‌دانستند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: علم و پژوهش، مبارزه با فساد، عدالت اجتماعی، عزت ملی، توجه به اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان ازجمله مهم‌ترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است‌.

عبدالله پور با اذعان به اینکه رسانه‌های اثرگذار نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند، تصریح کرد: سپاه برای تحقق بیانیه گام دوم به رسانه‌های اثرگذار امید بسیار داشته و بعد از صدور این بیانیه ارتباط سپاه پاسداران با رسانه‌ها بیشتر و در حوزه‌های کرسی‌های آزاداندیشی، تبیین دستاوردهای چندساله انقلاب، هیئت‌های اندیشه، صنعت و کشاورز و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی توسط سپاه پاسداران در کشور و استان گیلان انجام شده است.

وی یکی‌ از مهم‌ترین اهداف سپاه پاسداران را استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید ویژه‌ای استفاده از جوانان داشتند، ولی در کشور فضا برای جوانان باز نبوده و به همین دلیل در سپاه پاسداران فضا برای استفاده از ظرفیت جوانان باز و این نهاد انقلابی در حوزه رزمی، هسته‌های پژوهشی، هنری فرهنگی از ظرفیت جوانان استفاده کرده است.

مدیران جوان دارای نبوغ و خلاقیتند

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با تأکید بر ایجاد نوآوری و بلوغ مدیریتی در صورت استفاده از جوانان گفت: بخشی از گروه‌های جهادی و سازندگی در استان گیلان را جوانان انجام داده و نقش مهمی در این امر ایفا کردند لذا به جرأت می‌توان گفت نسل مدیران امروزی سپاه و بسیج که جنگ را ندیده‌اند دارای ظرفیت و نبوغ بسیار خوبی در حوزه مدیریتی هستند.

عبدالله پور با بیان اینکه جوانان در سپاه پاسداران و بسیج می‌توانند تمامی دغدغه‌های خود را بازگو کنند، اظهار کرد: جوانان باید خود را بخشی از این کشور دانسته و همه مشکلات و دغدغه‌های خود را بازگو کنند لیکن این فضا در مجموعه داخلی سپاه پاسداران و بسیج فراهم بوده و جوانان می‌توانند تمامی دغدغه‌های خود را بازگو کنند.

ساخت شهرک علم و فناوری استان گیلان توسط سپاه

وی از ساخت شهرک علم و فناوری توسط سپاه پاسداران در استان گیلان خبر داد و افزود: توجه به اقتصاد به دلیل اهمیتش در مستحکم‌ نگه‌داشتن پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم است به این دلیل دانشگاه انقلاب اسلامی توسط بسیج در کشور ایجاد و شهرک‌های علم و فناوری توسط سپاه پاسداران در ۱۰ استان کشور ازجمله گیلان افتتاح‌ می‌شود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان‌ با اشاره هدف‌گذاری بسیج در ثبت ۴۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور بیان کرد: در سال جدید مجوز کارگزاری ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بسیج گرفته و تا سال بعد ۴۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور توسط بسیج ایجاد می‌شود تا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

ضعف عدالت اجتماعی در کشور

عبدالله پور با گله‌مندی از ضعف عدالت اجتماعی در کشور گفت: در حوزه عدالت اجتماعی به دلیل عدم تحول ساختارهای اداری دچار ضعف بوده و باید قوانین و ساختار عادلانه در کشور و ادارات ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه سپاه قدس گیلان در خصوص رفع محرومیت‌زدایی در استان گیلان تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در سطح کشور مهم‌ترین هدف سپاه بوده و از هیچ تلاشی برای انجام این کار دریغ نمی‌شود لذا در استان دو هزار مسکن مددجو کمیته امداد با همکاری سپاه قدس گیلان و کمیته امداد ساخته می‌شود.

شناسایی ۸۵۰ هزار خانوار گیلانی در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر بسیج در جهت مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی، ۸۵۰ هزار خانوار گیلانی شناسایی و رصد می‌شوند و علاوه بر دستورالعمل‌هایی که طرح شهید سلیمانی به‌صورت متمرکز برای استان‌ها تدوین‌شده، چند آیتم دیگر نیز که به مسائل بومی و منطقه‌ای مردم توجه می‌کند به آن‌ اضافه‌شده و توسط بسیجیان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد بومی‌سازی شده دستورالعمل بسیج در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی بیان کرد: در راستای الحاق بندهایی به دستورالعمل‌های طرح شهید سلیمانی در هر خانواری یک نفر به‌عنوان مسؤول کرونا که من‌بعد سفیر سلامت آن خانواده خوانده می‌شود مشخص‌شده و تمامی مسؤولیت‌های خانواده در امور کرونا را بر عهده خواهند گرفت.

کشف و پیگیری ۸۰ درصد مفاسد اداری توسط بسیج و سپاه

عبدالله پور با تأکید براینکه برای مبارزه با فساد نیازمند ایجاد تحول در ساختار اداری هستیم، افزود: مدیری که فاسد است باید برکنار و تنبیه شود کمااینکه بیش از ۸۰ درصد مفاسدی که با آن برخورد شده توسط بسیج و سپاه کشف و پیگیری می‌شود.

انتهای‌ پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: لشکر سلیمانی ها فرمانده سپاه قدس استان گیلان بیانیه گام دوم انقلاب تحقق بیانیه گام دوم توسط سپاه پاسداران فرمانده سپاه قدس طرح شهید سلیمانی ظرفیت جوانان عبدالله پور عدالت اجتماعی انقلاب اسلامی علم و فناوری استان گیلان توسط بسیج نقش مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان، چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

وی با اعلام اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جزو رده‌های موفق در کشور است، افزود: بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به‌دلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه‌روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین امنیت جامعه هستیم.

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: دشمن همواره به‌دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به جنایت دلخراش سیزدهم دی سال گذشته بیان کرد: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته‌اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده‌اند اما باید تلاش کنیم، حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور نباشد.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره)، دستور ایشان مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تأسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می‌بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست؛ بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت‌زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشورهای منطقه و جهان بود که ایران اسلامی در تأمین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده‌اند و قطعاً محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر نیروهای مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم بهره برد، افزود: همان‌گونه که نیروهای مسلح ما در عرصه عمل افتخارآفرین هستند، در عرصه اطلاعاتی نیز نیروهای امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم هستند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضائی همواره به ما در انجام مأموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت‌آمیز بودن کارها داشته است.

وی ادامه داد: در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آرا قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و انگیزه برای همکاران ما برای انجام سایر مأموریت‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

کد خبر 750706

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است