Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:22:07 GMT

دولت در مدیریت اقتصاد کشور به شدت ناکارآمد است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۷۸۵

دولت در مدیریت اقتصاد کشور به شدت ناکارآمد است

نادر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن گرامی داشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج از شاهکارهای حضرت امام ره به حساب می‌آید که برای انقلاب اسلامی همواره منشأ خیر و برکت بوده و در روزهای سخت انقلاب همیشه در کنار مردم به ایثار و جان‌فشانی پرداخته است.

وی افزود: امروز هم برای حل مشکلات کشور به تفکر و روحیه بسیجی احتیاج داریم و تنها با تفکر بسیجی ست که می‌توان به سمت آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب حرکت کرد به طوری که تجربه به ما ثابت کرد هر جا با روحیه و تفکر بسیجی کار کردیم موفق بودیم و هر جا که عقب ماندیم به دلیل فاصله گرفتن از تفکر بسیجی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به ناکامی‌های دولت در کنترل تورم و حل مشکلات معیشتی مردم گفت: متأسفانه مدیریت غلط اقتصادی دولت باعث شد تا شاهد کاهش شدید ارزش پول ملی و تحمیل تورم‌های لجام‌گسیخته بر اقتصاد کشور به خصوص اقشار کم‌درآمد جامعه باشیم و تأسف‌بارتر اینکه برخی به جای تلاش برای حل مشکلات مدام از مذاکره و تعامل با دنیا سخن می‌گویند در حالی که کارشناسان بارها اعلام کردند که مشکلات امروز اقتصاد ما ربطی به تحریم‌ها ندارد بلکه محصول بی‌تدبیری و ناتوانی در مدیریت اقتصاد کشور است.

مقدسی ادامه داد: دولت از تنظیم بازار مرغ به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف و مورد نیاز مردم ناتوان بوده و آمارها نشان می‌دهد در ۷ سال دولت تدبیر و امید، قیمت مرغ ۵ برابر شده است در حالی که دولت برای تأمین نهاده‌های اصلی تولید مرغ گوشتی، ارز ترجیحی می‌دهد اما مرغ گران به دست مردم می‌رسد.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل بودجه‌نویسی و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی بر اعمال سیاست‌های اصلاحی نظام بودجه‌نویسی تأکید کرد و گفت: علی‌رغم تأکیدات فراوان بر اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور به نظر می‌رسد امسال هم دولت عزمی برای این کار از خود نشان نداده و همان اشکالات ساختاری و رویه‌ای گذشته در بودجه تدوین شده دولت وجود دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما در حوزه بودجه‌های استانی است و تأکید داریم که به جای ترغیب کردن نمایندگان به سیاست چانه‌زنی برای جذب بودجه بیشتر برای استان که روشی غلط و ناکارآمد است، به سمت افزایش سهم استان‌ها از کل بودجه کشور بروند تا به جای آنکه اعتبارات استان‌ها فقط در قانون اعتبارات سرجمع بشود، درصد بیشتری از بودجه کل کشور به استان‌ها اختصاص یابد تا شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها بتوانند با اختیارات خود و با شناختی که از استان و نیازها و اولویت‌هایش دارند تصمیم‌گیری کنند.

مقدسی با بیان اینکه دوسوم بودجه کل کشور به شرکت‌های دولتی اختصاص دارد اما از تیغ نظارت و بررسی مجلس به دور است گفت: مجلس باید بودجه شرکت‌های دولتی را شفاف کند و به نظارت بر دخل و خرج شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی بپردازد و دیوان محاسبات را موظف کند تا بودجه حدود هفت شرکت بزرگ دولتی که بالای ۸۰ درصد کل بودجه را در اختیار دارند را به دقت بررسی کند و این کار می‌توان یک گام بلند در اصلاح نظام بودجه‌ریزی و پیشگیری از فسادهای مالی در بنگاه‌های دولتی باشد.

وی با انتقاد از بروز ناهماهنگی‌های بین دولت و مجلس در خصوص یارانه معیشتی گفت: زمانی که مجلس بحث اعطای یارانه معیشتی را بررسی می‌کرد دولت مرتب به مخالفت می‌پرداخت و مدعی بود که بودجه آن را ندارد ولی با نهائی شدن طرح مجلس به ناگاه دیدیم که دولت تصمیم گرفت که به برخی خانوارها یارانه بدهد و من معتقدم که این روش مدیریتی و تصمیم‌گیری، مردم را نسبت به دولت بدبین کرده و سطح اعتماد و سرمایه اجتماعی دولت را به‌شدت کاهش داده و این نشان می‌دهد که دولت به‌شدت در مدیریت اقتصادی کشور ناکارآمد است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت سرمایه اجتماعی اقتصاد مدیریت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901331

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند