Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش قصد دارد یک تیم سازی مشترکی بین برای دانش آموزان بین مدرسه، خانه، والدین، معلمان، معلمان تربیتی، مسئولین آموزش و پرورش، مشاوران و متخصصان و به همراه شرح وظایف برای معلمان و والدین تعریف شده، را اجرا کند که حفظ این چرخه و تداوم آن برای سال‌های آینده هم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با میزان در خصوص چگونگی اجرای پروژه کوچ در برنامه شاد را گفت: وبینارآموزشی باموضوع "مشارکت خانه و مدرسه در اجرای پروژه کوچ" در روز چهار شنبه مورخ۹۹/۹/۵ از ساعت ۱۰:۳۰در شبکه شاد (کانال اطلاع رسانی تربیت بدنی) به صورت مجازی برگزار می‌گردد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش توضیح داد: که در این وبینار بسته تحول و کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم، که به ادارات آموزش و پرورش کل استان و همینطور کلیه شهرستانها، مناطق و مدارس کل کشور ابلاغ شده است تا بر اساس این تقویم اجرایی آموزش را انجام داده و قد و وزن دانش آموزان که معیار یا شاخص اصلی برای کنترل وزن دانش آموزان است، در واقع این اندازه گیری از سوی والدین صورت گرفته و نزدیک به ۱۳ میلیون دانش آموز در سامانه سماد شاخص قد و وزن خود را ثبت کرده اند.
جعفری بیان کرد: ماموریتی که در حال حاضر در حال اجرا است مشاوره و مداخله در دو شاخص فعالیت بدنی و تغذیه بخصوص برای دانش آموزانی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، به این دانش آموزان از طریق برنامه شاد توصیه‌های لازم را در خصوص فعالیت بدنی داده میشود.
وی در خصوص کنترل وزن دانش آموزان گفت: در حال حاضر دانش آموزان ما در سراسر کشور در مدارس حضور فیزیکی ندارند، ولی این اندازه گیری‌ها توسط والدین صورت گرفته و bmi یا همان شاخص توده بدنی فرمولی است که از نسبت قد و وزن، شخص چربی‌های بدن او محاسبه می‌شود را انجام شده و یک کارنامه‌ای از طریق سیستم سماد به دانش آموزان داده شده است و همچنین توصیه‌های کلی به دانش آموزان در خصوص تغذیه و فعالیت بدنی داده می‌شود.
همچنین ادامه داد: ویدیو کنفرانسی که در دوره‌های قبل با حضور معلمان تربیتی برگزار شد تاکید و بسته‌های تحولی در خصوص فعالیت‌های بدنی با معلمان تربیتی ارائه داده شد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش تاکید کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر بسیار مهم است در دوران پسا کرونا که که آموزش چهره به چهره و حضوری بود، ارزشیابی به صورا معلم محور و با مدیریت معلم انجام میشد در واقع نقش معلم بسیار فراتر بوده است و خانواده نقش بسیار ناچیزی داشتند، در حال حاضر که در دوران کرونا هستیم و ارتباطات مجازی است و نقش خانواده در راستای انجام این پروژه کوچ «کنترل وزن چاقی» بسیار مهم است ارتباطات چهره به چهره کاهش پیدا کرده و نقش محتوا‌های چاپی کمتر شده و جای خود را به ارتباطات مجازی داده است در واقع ارتباطات و تولیدات محتوا‌ها در فضای آموزش و پرورش در بستر نرم افزار شاد ترویج پیدا کرده است.
جعفری افزود: امروزه با مجازی شدن آموزش ارزشیابی دانش آموزان بصورت دانش آموزمحور شده و در این دوران همکاری فعالانه والدین در راستای آموزش و فعالیت‌های مدرسه بخصوص فعالیت ورزشی گسترده‌تر شده است، در دوران پسا کرونا آموزش‌های آموزش و پرورش بصورت تلفیقی از مجازی و حضوری خواهد بود.
وی به همکاری بین مدرسه و والدین تاکید کرد و گفت: بین مدرسه و والدین چند نوع ارتباطات لازم و ضروری است تا دانش آموزان را به نقطه مطلوبی برسانیم، کمک به خانواده در کسب مهارت فرزند پروری و بهبود تغذیه و فعالت بدنی دانش آموزان در منزل، که با ارسال یادداشت‌های مفید و خبرنامه‌ها با والدین ارتباط داشته و توصیه‌های لازم در جهت کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را داده شود.
جعفری تاکید کرد: پیوند دادن خانواده با آموزش و پرورش برای کنترل وزن دانش آموزان، خلاقیت و شناسایی علایق (دوست داشتن‌ها و دوست نداشتن ها) شناسایی و برای ادامه آموزش در منزل به فرزندانشان در اختیار والدین خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:
زنگ ورزش مدارس تعطیل است؟
انتهای پیام/ برچسب ها: مدرسه اموزش و پرورش اموزش مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدرسه اموزش و پرورش اموزش مجازی وزن دانش آموزان حال حاضر کنترل وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان