Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان با هوشیاری و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سه نفر کلاهبردار حرفه در بندرعباس و یکی از استان ها هم جوار شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان صبح امروز(۵ آذر ماه) در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت احدی از شهروندان مبنی بر  وقوع یک فقره کلاهبرداری ۲۳ کیلوگرم طلای نو به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال ،موضوع بصورت ویژه در دستور کارگاآگاهان اداره عملیات ویژه  پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی و شبانه روزی مامورین مشخص شد فردی به هویت معلوم با همدستی چند نفر اقدام به انجام معاملات کاغذی (صوری) و فردایی طلا و سکه کرده و با انجام معاملات کاغذی موجب برهم زدن ثبات در بازار طلا  و ضربه به اقتصاد کشور و تعطیلی بنگاههای اقتصادی در این خصوص همانند کارگاه های تولید طلا و جواهر و کسب و کارهای واقعی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: ماموران ضمن شناسایی مخفیگاه یکی از متهمان در یکی از استان های هم جوار ، با هماهنگی و اخذ نیابت  قضایی به محل سکونت متهم اعزام ودر یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر ودر بازرسی از مخفیگاه وی سیستم و تجهیزات رایانه ای و گوشی های هوشمند و دفاتر مربوط به معاملات کاغذی و فردایی طلا و سکه کشف و ضبط کردند.

 سردار جعفری خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده به بندرعباس منتقل  که در بازجویی بعمل آمده به جرم ارتکابی به همراه دونفر دیگر اعتراف کرد که با تلاش صورت گرفته  دو همدست متهم  نیز دستگیر و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرده و تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرائم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

کد خبر 6097093

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد