Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@04:49:00 GMT

مدیران کشور باید بیشتر صحنه باشند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۸۶۶۰

مدیران کشور باید بیشتر صحنه باشند

زینی وند گفت: مدیران امروز با توجه به شرایط کشور نیاز به تحرک چند برابری دارند و باید بیشتر وقت بگذارند، بیشتر در صحنه باشند، جهادی و عملیاتی کار کنند و در کنار مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند چهارشنبه (5 آذر) به مناسبت هفته بسیج در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان با بیان اینکه بسیج از زمان تأسیس تا به امروز بالنده و پویا در صحنه کشور در کنار مردم انجام وظیفه می کند، گفت: بسیج یک نیروی جدا از مردم نیست بلکه نیرویی از خود مردم و یک ساختار فراگیر در سراسر کشور است که هرکجا در ساختار های رسمی، دولتی و نظامی کشور با نیازی مواجه می شویم، این بسیج است که می رسد و به خوبی پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: اگر بلایای طبیعی اتفاق بیفتد، بسیج در صحنه مردمی است و اگر جایی در حوزه بهداشت و سلامت امروز مردم نیاز دارند، باز بسیج به عنوان بخش سازماندهی شده ای از مردم در کنار مردم است و در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به خصوص در این یکی دو دهه اخیر، بسیج نقش بسیار تأثیرگذاری در تقویت هویت نسل امروز و به تعبیر مقام معظم رهبری نسل ایرانی، اسلامی و انقلابی دارد.

 

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر 3 مؤلفه ایرانی، اسلامی و انقلابی خاطر نشان کرد: نسل امروز ما با این 3 مؤلفه می تواند به عنوان یک نسل تأثیرگذار، تاریخ ساز و تمدن ساز در دنیا مطرح شود و بسیج در این حوزه توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

 

 

زینی وند گفت: ما در جمهوری اسلامی ساختارها و بنیان هایی داریم که متعلق به همه مردم است و دیدگاه مقام معظم رهبری که به خوبی هم در تبیین(تعبیر) مکتب شهید سلیمانی اشاره کردند همین است؛ اگر غیر این باشد دیگر سلایق شخصی ما است که ربطی به بسیج، نظام و هویت جمهوری اسلامی ندارد.

 

 

وی افزود: ما ساختارهایی مانند ساختار ولایت فقیه، سپاه و بسیج داریم که باید به گونه ای پیش ببریم که ذیل همین گفتمان فراگیر و جذاب مقام معظم رهبری؛ این ساختارها را همه مردم با همه گرایش ها با دل و جان دوست داشته باشند که دارند و هم مردم با دل و جان این ها را در آغوش بگیرند که می گیرند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه هر ساختار و هر تشکیلاتی در کشور در نقش خود می تواند جذاب و تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: ساختارها و احزاب سیاسی هم باز از افتخارات جمهوری اسلامی هستند؛ اگر ساختارهای سیاسی و رقابت احزاب البته در دایره نظام جمهوری اسلامی و زیر چتر ولایت فقیه، نباشند و اگر جوانان و نخبگان ما امید به چرخش مسئولیت های اجرایی در کشور نداشته باشند، نسل جوان ما هم دچار دل مردگی می شود.

 

 

وی ادامه داد: خود رقابت احزاب سیاسی و این 8 سال جا به جا شدن گروه های سیاسی باعث ایجاد رگ و خون تازه در کشور می شود بنابراین وقتی ساختارهای جمهوری اسلامی را در کنار هم قرار می دهید و این ها که به خوبی نقش خود را ایفا می کنند، ما یک نسل پوینده، با هویت و با غیرت و نمادی از مردانی مانند شهید سلیمانی را می توانیم در دنیا به نمایش بگذاریم که هم نسل توسعه یافته و کشور پیشرفته و توسعه یافته باشیم و ذره ذره آن در دل سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده، قابل دیدن است.

 

 

زینی وند افزود: در هر صورت این ها در جمهوری اسلامی، ما و کشور ما را به سمتی می برند که بتوانیم در آینده نقشی تأثیرگذار در دنیای پر تلاطم امروزی داشته و همچنین نبض و قلب تپنده جریان های آزادی بخش، اسلامی و جریان مقاومت در عرصه نظام بین الملل باشیم که الحمدلله این روحیه در این استان به خوبی نمود دارد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: نوع گفتمانی که در سپاه ارائه می دشود و نوع رفتاری که در این استان در هماهنگی کامل بین نیروهای نظامی و امنیتی و دستگاه های اجرایی وجود دارد الگوی موفقی برای کشور و جلوگیری از هدر رفت انرژی و توان کشور در رقابت های بی حاصل سیاسی است.

 

 

استاندار کرمان گفت: ما هم معتقد هستیم که استاندار و مسئولین ارشد اجرایی هم به تعبیر مقام معظم رهبری، نمایندگان کل نظام هستند و همه ما نمایندگان مجموعه نظام جمهوری اسلامی هستیم و رفتار ما هم باید تبلوری از هویت و چهارچوب های اصلی جمهوری اسلامی باشد که وقتی اینطور کار می کنیم می بینیم که نه تنها اختلافی نیست بلکه گوشه گوشه استان و فضاهای اداری، فضای هم افزایی در خدمت به مردم است و این رویه را تا روزی که مسئولیت داریم، ادامه خواهیم داد.

 

 

وی تصریح کرد: امیدواریم این فضا و رویه را با جدیت و البته با تحرک و انرژی بیشتر پیش ببریم و اعتقاد ما این است که مدیران امروز با توجه به شرایط کشور نیاز به تحرک چند برابری دارند و باید بیشتر وقت بگذارند، بیشتر در صحنه باشند، جهادی و عملیاتی کار کنند و در کنار مردم باشند.

 

 

زینی وند بیان کرد: مردم امروز هم از بیماری منحوس کرونا و هم از معیشت به تنگ آمده و از فشارهای ناجوانمردانه تحریم ها در سختی هستند که ما باید در کنار آن ها باشیم تا هم از آن ها دلجویی کرده و هم از امکانات کشور برای کاهش آلام آن ها استفاده کنیم و این به جزء با هم افزایی و بسیج همه امکانات اتفاق نخواهد افتاد که الحمدلله نمونه خوب آن در استان هست و به حول و قوه الهی بنده هم در حد خود  این چهارچوب و همبستگی را در کنار شما تقویت به استان و کشور خدمت خواهیم کرد.

 

 

سردار حسین معروفی هم در ابن دیدار با بیان مطالبی در خصوص بسیج؛ رویکردها و اهداف به توانمندی این ساختار با 54 هزار پایگاه در کشور و 2 هزار و 400 پایگاه در استان اشاره و تصریح کرد: این حجم گردان های بسیجی امروز آماده به کار و این حجم حلقه های صالحین و تربیتی و حجم بزرگ گروه های جهادی مردمی، یک توانمندی ویژه ای است که اگر به کار ببریم بن بستی در کشور نخواهیم داشت.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: بسیج و سپاه در کنار شما برای حل مشکلات مردم هست و هر زمان و مکان که احساس نیاز می شود ما آمادگی داریم؛ هم در مقابله با ویروس منحوس کرونا  که این طرح محله محور{شهید حاج قاسم سلیمانی} که زیباترین طرح برای کنترل است و هم در حوزه تنظیم بازار و احتکار و هم در حوزه محرومیت زدایی و هم در حوزه اجتماعی و در حوزه اقتصاد مقاومتی که یک موضوع بسیار مهم، اساسی و نیاز استان ما است؛ استانی که غنی اما فقیر است و نیاز به مدیریت جهادی در این حوزه دارد.

 

 

وی ادامه داد: ما اصرار داریم از توانمندی سپاه و بسیج استفاده شود و تعامل ما با مجموعه سیستم اداری استان و به ویژه در شهرستان ها تعامل بسیار خوبی است و هیچ گیر و موضوع مقابله ای در شهرستان ها با مسئولین اجرایی استان نداریم بلکه یک هماهنگی و تعامل خوب با آن نگاهی که انقلاب اسلامی به مردم دارد.

 

 

وی اظهار کرد: هر کجا دعواها پیش بیاید ضرر آن را مردم خواهند کرد و ما به این اعتقاد نداریم که ضرری به مردم برسد بلکه اعتقاد داریم با هم باشیم به خصوص الان که وجود وحدت و اتحاد برای کشور ما واجب تر است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این شرایط کرونا ما فضای آمادگی خود را بالا برده و حفظ کردیم، در ادامه خاطر نشان کرد: قطعاً ما در همه حوزه ها و همچنین در حوزه دفاعی و امنیتی نیز در کنار شما هستیم به خصوص در حوزه هایی که در آبان ماه سال گذشته دشمن به شدت دنبال به هم زدن حوزه های اجتماعی ما بود انصافاً تعامل اطلاعاتی و آمادگی در مجموعه ما و نیروی انتظامی و اداره اطلاعات  را دشمن هم در کل کشور حس می کرد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی زینی وند دیدار با فرمانده سپاه استاندار کرمان مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی خاطر نشان کنار مردم زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟

دانشکده روانشناسی دانشگاه کلمبیا اخیراً مطالعه میدانی در کشور‌های مختلف انجام داده است که نتیجه آن ایجاد یک شاخص به نام «نردبان ثروت و قدرت» است که نشان می‌دهد مردم جهان بر اساس این شاخص دارای درجات مختلفی از شادی هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، کشور فنلاند در چند سال اخیر همواره در بین بالاترین کشور‌های این نردبان معرفی شده است که یکی از شادترین کشور‌های جهان است و در هشت سال اخیر رتبه اول این نردبان را حفظ کرده است.

آگوست نیلسون، عضو جامعه روانشناسی این دانشگاه همراه تیمش تحقیقات مفصلی درباره این نردبان صورت داده و می‌گوید مطالعات تجربی نشان می‌دهد که مردم کشور‌های بالای این نردبان به جای قدرت و ثروت در زندگی روزمره بیشتر به خانواده و روابط شخصی فکر می‌کنند.

در سال ۲۰۲۴ کشور فنلاند برای هفتمین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان در رتبه‌بندی سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت و مطالعات دانشگاه کلمبیا نیز همین موضوع را نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور به جای رتبه‌های اداری و رسمی و مدیر شدن و رسیدن به قدرت و ثروت به زندگی روزمره خود فکر می‌کنند.

نیلسون می‌نویسد: من اخیراً رهبری گروهی از محققان کشور‌های سوئد، آمریکا و انگلیس را بر عهده داشتم و این سوالات را در بین ۱۶۰۰ نفر از بزرگسالان این کشور‌ها مطرح کردیم. مطالعه ما نشان داد که استعاره نردبان باعث می‌شود مردم بیشتر به قدرت و ثروت فکر کنند و کمتر به خانواده، دوستان و سلامت روان فکر کنند. وقتی استعاره نردبان حذف شد، مردم همچنان به پول فکر می‌کردند، اما بیشتر از نظر «امنیت مالی» به جای عباراتی مانند «ثروت»، «ثروتمند» یا «طبقه بالا».

افراد در گروه‌های شاد و هماهنگی در مقایسه با سایر گروه‌ها کمتر به قدرت و ثروت و بیشتر به اشکال گسترده‌تر رفاه مانند روابط، تعادل بین کار و زندگی و سلامت روان فکر می‌کردند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد خوشبختی را تعریف می‌کنند، فقط به میزان کمی به ثروت و موقعیت اشاره می‌کنند. به عبارتی ثابت شده است که پول با رفاه ارتباط مستقیم دارد، اما اثر پول ضعیف‌تر از بسیاری از عوامل شادی دیگر است، جایی که روابط اجتماعی با کیفیت خوب، قوی‌ترین اثر را دارند.

تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که شادی در واقع باعث بهره‌وری بیشتر افراد می‌شود و مهم‌ترین عامل برای شادی در کار، تعلق خاطر است. از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که دستمزد مهمترین عامل برای شادی در کار است، اما معلوم می‌شود که محرک بسیار ضعیف تری برای شادی در کار نسبت به تعلق خاطر است. این با پیام کلی علم شادکامی همخوانی دارد که روابط اجتماعی مهمترین عامل برای شادی افراد است.

دیگر خبرها

  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • پشیمانی عجیب بایرن: شاید توخل بماند!
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم