Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، «رضا قلیچ خان»  سفیر ایران در سارایوو جداگانه با «دنیس ایزویزدیچ» معاون مجلس نمایندگان و «دراگان چوویچ» معاون مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین ملاقات کرد.

وی در این دیدارها ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مجالس دو کشور، روابط ایران و بوسنی در همه عرصه‌ها گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران با اشاره به رویکرد تهران نسبت به سارایوو گفت: ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و ضمن احترام به همه قومیت‌های ساکن در این کشور از یکپارچگی و وحدت آن حمایت کرده است.

قلیچ خان ضمن تبریک برای برگزاری موفق انتخابات محلی در بوسنی تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک‌ها، صرب‌ها و کروات‌ها را از اهداف جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

ایزویزدیچ با قدردانی از کمک‌های ایران به بوسنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی از روند رو به گسترش روابط دو کشور در سال‌های اخیر استقبال کرد و اظهار داشت: با پایان پاندمی کرونا باید مبادله هیات‌ها در عالی‌ترین سطوح، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و نشست تجار و صاحبان سرمایه دو کشور را با جدیت دنبال کرد.

سفیر ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌های متنوع دو کشور، بر ضرورت تکیه بر اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی هر چند کوچک، تاکید کرد و آن را راه موثری برای توسعه‌ همکاری‌ها دانست.

چوویچ با اظهار رضایت از نتایج حاصله در انتخابات محلی اخیر در بوسنی و هرزگوین و همچنین ارتباطات پارلمانی خوب دو کشور ابراز امیدواری کرد پس از عادی شدن شرایط کرونایی، رفت و آمدها بین پارلمان‌های دو کشور از سر گرفته شود.

وی روابط ایران و بوسنی را مبتنی بر احترام متقابل و تلاش برای توسعه همکاری‌ها برشمرد و بر آمادگی مجالس این کشور برای کمک به گسترش همه جانبه همکاری‌ها تاکید کرد.  

قلیچ‌خان با استقبال از دیدگاه‌های مطروحه توسط دو مقام بوسنیایی و با مثبت خواندن الحاق این کشور به اتحادیه اروپا تصریح کرد: از هر گامی که برای تحکیم استقلال،  حاکمیت،  تمامیت ارضی و توسعه بوسنی و هرزگوین برداشته شود، حمایت کرده و همیشه در کنار مردم بوسنی و هرزگوین از همه قومیت‌ها قرار داریم.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا سفارت بوسنی و هرزه گوین ایران سارایوو بوسنی و هرزگوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ایران سارایوو بوسنی و هرزگوین جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ایران سارایوو بوسنی و هرزگوین اخبار کنکور بوسنی و هرزگوین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور