Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:21:26 GMT

تکرار چهار سیاست غلط در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۹۲۰۷

تکرار چهار سیاست غلط در فوتبال ایران

«فوتبال ایران مملو از تصمیمات غلط و تکراری است؛ سیاست‌هایی که قبلا امتحان‌شان را پس داده‌ و مردود شده‌اند اما باز به کار گرفته می‌شوند. اینجا گذشته چراغ راه آینده نیست.»

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «اگرچه در زبان شیرین فارسی ضرب‌المثل مشهوری داریم که می‌گوید «آزموده را آزمودن خطاست» اما دست‌ کم در فوتبال ایران کسی این مساله را خیلی جدی نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عرصه مملو از تصمیمات غلط و تکراری است؛ سیاست‌هایی که قبلا امتحان‌شان را پس داده‌ و مردود شده‌اند اما باز به کار گرفته می‌شوند. اینجا گذشته چراغ راه آینده نیست.

تیم‌های غیر فوتبالی سرخابی

شنیده می‌شود هیات‌مدیره استقلال تصمیم گرفته به تیم‌داری این باشگاه در رشته کشتی پایان بدهد. حضور در این رشته ورزشی ابتکار احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین و معزول باشگاه استقلال بود و همان موقع هم مکرر به او گوشزد شد که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با این همه بحران مالی نباید درگیر اداره تیم‌های غیر فوتبالی باشند. این تجربه بارها در دو باشگاه آزمایش شده و شکست خورده است. همین الان بازیکنان تیم‌های واترپلو و شطرنج پرسپولیس که هر دو در دوره مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد تشکیل شدند، بابت مطالبات معوق‌شان شکایت دارند. بدیهی است که حضور در رشته‌های غیر فوتبالی مخصوص دوران شکوفایی مالی است. تازه این دو تیم اگر پولی هم در بساط داشته باشند بهتر است اول صرف تیم‌های پایه خود کنند.

سیاست‌های انحصارگرایانه

جذب و استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی جدید در لیگ بیستم فوتبال ممنوع شده و این موضوع صدای همه کارشناسان را درآورده است؛ مخصوصا که ۱۵ بازیکن خارجی باقی‌مانده از فصل گذشته اغلب درخشش خوبی داشته‌اند. تا به حال تمامی قوانین انحصارگرایانه در فوتبال ایران شکست خورده است؛ از منع جذب گلر خارجی تا بازنشستگی اجباری مربیان بالای ۶۵ سال. قطعا قانون اخیر هم به زودی ملغی خواهد شد؛ قانونی که تنها ثمره آن، افزایش سرسام‌آور قیمت بازیکنان ایرانی بود.

شکایت از داوری

سال‌هاست که تیم‌های مختلف لیگ برتری بلافاصله بعد از پایان مسابقاتی که در آن نتیجه نگرفته‌اند، با تنظیم و ارسال متن رسمی و حقوقی برای فدراسیون فوتبال از داور مسابقه شکایت می‌کنند. این اتفاقی است که در سراسر جهان اگر بی‌نظیر نباشد، بسیار کم‌نظیر است. همه دنیا می‌دانند که نتیجه یک بازی فوتبال بعد از پایان مسابقه تغییر نمی‌کند اما در ایران به وفور از این دست شکایات داریم که طبیعتا همه آنها هم بی‌نتیجه است. هرچند بعضا گفته می‌شود هدف باشگاه‌ها از این کار، تحت فشار گذاشتن فدراسیون و داوران برای مسابقات بعدی و نیز القای کفایتمندی کادر فنی و مدیریتی باشگاه به افکار عمومی است. این یعنی ما کارمان خوب بود؛ بقیه عوامل اجازه موفقیت ندادند. عذر بدتر از گناه، آماتوربازی تام و تمام.

صدور کارت هواداری

برای پایان‌بندی این گزارش مصداق‌های دیگری هم داریم؛ مثل بایگانی کردن شماره پیراهن بازیکنان که معمولا بعد از مدتی نقض می‌شود. با این حال اجازه بدهید به صدور پیاپی و بی‌شمار کارت‌های هواداری در باشگاه‌های محبوب اشاره کنیم. شناسنامه‌دار کردن هواداران در سراسر جهان مرسوم و بسیار هم سودمند است اما در ایران هر مدیری در پرسپولیس، استقلال یا تراکتور منصوب می‌شود، فورا یک کارت جدید برای هواداران صادر می‌کند. حتی کارت‌های هواداری با ویژگی‌های شتابی هم دیگر بکر و جدید نیستند. در نتیجه الان ممکن است یک هوادار این تیم‌ها ۱۰ مدل کارت داشته باشد اما هیچ‌کدام به دردش نخورد و اسمش هیچ کجای اسناد باشگاه ثبت نباشد. وقتی هر سه ماه یک مدیرعامل عوض می‌شود، مگر می‌توان انتظار دیگری هم داشت؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یار مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبردهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آن‌ها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعارها را در برابر منافع خود ذبح می کند و ذره ای به شعارها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098202

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • ادعای عجیب مورایس درباره لیست تیم ملی فوتبال + جداول
  • اوزونیدیس: فوتبال «بکش زیرش» را بازی نمی‌کنم/ داریم یک تیم می‌سازیم
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)