Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به مجموعه اقدامات پارک علم و فناوری استان برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تعدادی از شرکت‌های فناور استان در بحث آموزش‌های مجازی کارهای خوبی انجام دادند.بعضی فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد و خدمات دارویی، سوپر مارکت‌های اینترنتی و خدمات کامپیوتری به وسیله این فروشگاه انجام و موجب شد  زنجیره انتقال بیماری ضعیف و محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه IT و ICT کاری که انجام شد بحث برگزاری جلسات ادارات استان به صورت مجازی بود، بخش عمده‌ای از جلسات و نشست‌های ادارات استان مجازی شد حتی جلسات پارک علم و فناوری و دید بازدیدهای مدیران از پارک علم و فناوری هم مجازی برگزار شد.

هاشمی عنوان کرد: این اقدام‌ها باعث شد فاصله‌گذاری هوشمند ایجاد و فناوران و اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران استان دچار بیماری کرونا نشوند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:‌در حوزه محصولاتی که فناوران پارک علم و فناوری استان تولید کردند مهمترین آن کارگاه‌های تولید ماسک بود. یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان دستگاه تولید ماسک N 95 ۵ لایحه ساخت که این دستگاه با واسطه به کشور عراق صادر کرد.

این مسئول پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:‌تعدادی از ماسک‌های ۵ لایحه تولیدی در استان موجود است بعدها می‌خواستند این دستگاه را در استان بسازند اما به این نتیجه رسیدند که ساخت این دستگاه با توجه به ایامی که کاهش کرونا بود به صرفه نیست.شرکت دیگر فناور استان در یاسوج  در حال تولید ماسک سه لایه معمولی است که روزانه بین ۶ هزار عدد ماسک تولید می‌کند ضمن اینکه ظرفیت تولید ۹ هزار ماسک وجود دارد و به اندازه تولید داریم که می‌توانیم به خارج استان صادر کنیم.

هاشمی ادامه داد: یک شرکت دیگر استان پهباد ضدعفونی بیمارستان‌ها و میادین پرجمعیت و مکان‌های پرتردد و مکان‌هایی که نمی‌توان با روش عادی ضدعفونی کرده را ساخته است، ضمن اینکه حوزه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان استان ساخت دستگاه تولید ماسک و پهباد نبوده اما در شرایط کرونایی با توجه به نیاز جامعه فعالیت خود را تطبیق دادند و به میدان آمدند

وی اضافه کرد:حوزه تخصصی شرکت دانش بنیان در استان خلبانی و هوافضا است اما کابین ضدعفونی ساخت. این کابین با استفاده از گاز اوزن ضدعفونی را انجام می‌دهد و برای نصب در  جلوی مراکز و ادارات پر جمعیت کاربرد دارد و هنگام عبور  افراد ضدعفونی را انجام می‌دهد، همین شرکت در بحث ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز در حال انجام کارهایی است که نتایج آن به اطلاع مردم رسیده می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:‌ برخی دیگر از شرکت‌‌ها در زمینه تولید محتوا در حال فعالیت است  آنها هم در زمینه فرهنگ‌سازی کلیپ‌هایی ساخته و ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها پایان کار شرکت‌های فناور نیست، خاطرنشان کرد: کماکان در حال فعالیت هستیم به محض اینکه کارهای جدیدی انجام شود اطلاع رسانی می‌شود که تولیدات جدید ابتدا باید استاندارد بگیرند در نمونه‌های اولیه پاسخ مثبت دهند بعد معرفی شوند.محصولات تولیداتی آنهایی هستند که احساس شد در بازار مشتری دارند و تقاضا برای انها وجود دارد.دستگاه دیگری شرکت‌ها ساختند که با توجه به عدم نیاز بازار، تولید آنها متوقف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری علم کهگیلویه و بویراحمد دانش پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تولید ماسک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این حادثه گفت: با جستجوی تیم‌های امدادی هلال احمر تسوج و آتش نشانی، هر سه خودروی گرفتار در سیلاب، از محاصره سیل نجات یافته و به صاحبانشان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت. اما دو دستگاه از خودروها دچار خسارات جزئی و یک دستگاه دیگر به طور کامل مچاله شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: در این عملیات امدادی، ۲۰ نفر از کادر و داوطلبان هلال احمر در قالب ۵ تیم حضور داشتند و با تلاش شبانه روزی خود، جان و مال مردم را از خطر سیل نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آبگرفتگی معابر و منازل روستای چهرگان، نیازی به تخلیه آب از منازل نبوده اما امدادگران جمعیت هلال‌احمر در محل سانحه حضور پیدا کرده‌اند و تا اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 6096093

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج