Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مریم سادات پناهنده معاون آموزش‌وپرورش استان قم ، با اشاره به اهمیت دوره پیش از دبستان گفت: نوآموزان ما برای ورود به پایه اول نیازمند آموزش‌هایی هستند که در دوره پیش از دبستان برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده نحوه ارتباط با همسالان، کسب مهارت‌های دست ورزی و اجتماعی و از همه مهم‌تر آشنایی با پایه‌های علوم و در یک‌کلام هر آنچه برای یادگیری یک دانش‌آموز موفق ضروری است را در این دوره به‌خوبی آموزش می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، دوره پیش‌دبستانی با عنوان دوره آموزش رسمی شناخته‌شده، اما به لحاظ قانونی الزامی نبوده درحالی‌که ضروری به نظر می‌رسد که دوستان قانون‌گذار ما باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

پناهنده با تأکید بر رسالت آگاهی بخشی آموزش‌وپرورش عنوان کرد: تفاوت معناداری بین کودکانی که از آموزش‌های صحیح و اصولی دوره پیش‌دبستانی استفاده کردند بادانش آموزانی که از این دوره بی‌بهره بودند وجود دارد که معلمان و والدین این دانش آموزان خود، گواه این ادعا بودند.

به گفته معاون آموزش‌وپرورش استان قم دوره پیش‌دبستانی در سال‌های گذشته به دو صورت در مراکز غیردولتی و مدارس دولتی با مشارکت مردم متمرکز بوده که طبق برنامه‌ریزی امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دغدغه‌ای که والدین نسبت به‌سلامت فرزندانشان دارند به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود.

پناهنده پایگاه‌های منتخب استان را حدود ۶۵ مرکز دانست و افزود: متولدین نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴ واجد شرایط ثبت‌نام در سال تحصیلی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هستند والدینی که تا به امروز اقدامی برای ثبت‌نام نداشتند خواهشمندیم سریع‌تر به پایگاه‌های منتخب مناطق و نواحی استان مراجعه داشته باشند.

 معاون آموزش‌وپرورش استان قم ثبت‌نام نوآموزان را در کمترین حضور با رعایت کلیه مسائل بهداشتی دانست و یادآور شد: لیست اطلاعات دقیق پایگاه‌های منتخب دوره پیش‌دبستانی در قالب بنر‌هایی در سطح شهر نصب‌شده همچنین در سایت اداره کل آموزش‌وپرورش و پورتال معاونت آموزش ابتدایی نیز بارگزاری شده است.

پناهنده با اشاره به فلسفه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: ثبت‌نام در سامانه سناد، امکان سنجش به‌موقع، با تراکم پایین و فاصله زمانی مشخص را فراهم می‌کند و اگر احیاناً نیازی به رسیدگی خاصی برای آمادگی تحصیلی، کسب مهارت‌های اجتماعی لازم و... وجود داشت؛ فرصت کافی برای رفع آن باشد.

 معاون آموزش‌وپرورش استان قم یادآورشد: به دلیل شرایط بحرانی کشور و متصور نبودن زمان خروج از آن وضعیت و احتمال ادامه‌دار بودن شرایط، اگر نوآموز زودتر وارد بحث آموزش مجازی شود قطعاً سازوکار‌های لازم برای مواجهه با آن را یاد گرفته و با آمادگی کامل و آرامش بیشتری وارد سال اول ابتدایی می‌شود.

انتهای پیام/ ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش وپرورش قم آموزش پیش دبستانی دوره پیش دبستانی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گروهی از پزشکان خیر و متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و چابهاربا حضور در شهر قصرقند به مدت سه روز خدمات پزشکی و داروی رایگان به بیماران این شهر ارائه کردند.
سرپرست این گروه خیری گفت این پزشکان در بخش‌های زنان و زایمان مامایی چشم پزشکی ارتوپدی و آزمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند.
خانم بیژن فرافزود:علاوه بر ویزیت رایگان بیماران یکصد میلیون تومان دارو و خمیر دندان و مسواک بصورت رایگان توسط خیران برای بیماران و مراجعه کنندگان قصرقندی تهیه شده است.
وی گفت مردم قصرقند از حضور این پزشکان خیر استقبال خوبی داشته اند و بیش از دو هزار نفر از بیماران این شهر در مدت سه روز بصورت رایگان ویزیت شدند.
گفتنی است شهرستان فاقد بیمارستان و پزشک متخصص می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند