Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:36:20 GMT

روند صعودی بستری بیماران کرونا در تهران متوقف شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۲۸۴

روند صعودی بستری بیماران کرونا در تهران متوقف شد

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحلیل‌های آماری صورت گرفته طی روزهای اخیر، در این رابطه اظهار کرد: با بررسی آمار کل مراجعین سرپایی به بخش‌های درمانی یعنی مراجعین سرپایی به  درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و اورژانس‌ها و همچنین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها و در ادامه محاسبه مجموع این آمار با میزان مرگ و میرها، درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران نزدیک به دو درصد  تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این تحلیل آماری میزان کل مراجعات به بخش‌های مختلف درمانی  و نه صرفاً آمار بستری در بیمارستان‌ها محاسبه شده است، گفت: البته آمار مراجعات به مراکز بهداشت و مطب‌های خصوصی در این تحلیل محاسبه نشده است.

توکلی با بیان اینکه این آمار نشان‌دهنده آلودگی بالای جامعه و فعال بودن زنجیره انتقال بیماری است، عنوان کرد: این تحلیل نشان می‌دهد که میزان آلودگی در جامعه بسیار بالاتر از عددی است که فکر می‌کنیم و همین مساله اهمیت "کانتکت تریسینگ" و ردیابی مبتلایان و تماس‌های نزدیک آنان را بیش از پیش پر رنگ و پر اهمیت می‌کند. 

معاون درمان ستاد کرونای تهران با تاکید بر اهمیت اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا و ردیابی بیماران و تماس های نزدیک آنان در قالب طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: ردیابی و به دنبال آن قرنطینه مبتلایان نقش بسیار پر رنگی در کنترل و کاهش بار اپیدمی بیماری خواهد داشت.

توکلی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای موثر محدودیت‌های کرونایی در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش بار بیماری کمک بزرگی محسوب می شود، تصریح کرد: در این میان مهمترین و اصلی‌ترین نقش را مردم ایفا می‌کنند، لذا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، توصیه می‌کنیم به شدت از دورهمی‌های خانگی و جمع‌های دوستانه پرهیز و اجتناب شود، چراکه بر اساس آخرین مطالعات ثابت شده که در شرایط فعلی اپیدمی، جمع‌های خانگی و دوستانه بیشترین نقش را در شیوع و انتقال بیماری ایفا می‌کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت