Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری گفت: همه وزرا موظف به پیگیری دستورات مهم رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با جهش تولید، کسری بودجه و مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از اقشار کم‌درآمد شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، پنجم آذرماه) در نشست هیئت دولت با تاکید بر اینکه دولت آینده آمریکا باید اقدام‌های بزرگی را انجام دهد تا بتواند اشتباه‌های گذشته و آن همه اقدام‌هایی که چهره آمریکا را تخریب کرده است، جبران کند، گفت: امیدواریم دولت آینده آمریکا در نخستین گام‌های خود با صراحت سیاست‌های ترامپ را نسبت به ایران و همچنین اقدام‌های ضد حقوق بشری و تروریستی‌اش را محکوم و سیاست‌های نادرستی را که دولت پیشین در طول چهار سال اعمال کرده است، جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است، افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها تأکید کرده، تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام و تعهدهای بین‌المللی در برابر تعهدهای بین‌المللی است. اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مسئله بسیار آسان است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند، ما برمی‌گردیم و این می‌تواند راه‌حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را به‌طور کامل تغییر دهد سپس می‌توان مراحل بعدی را در بخش‌های مختلف ادامه داد.

روحانی با بیان اینکه برنامه‌های دولت بر این مبنا نیست که فردا چگونه خواهد بود، بلکه براساس شرایط سخت تدوین شده است، عنوان کرد: دولت برنامه ۹ ماهه‌ای را بر مبنای شرایط سخت تدوین کرده است، اما در عین حال همواره این چنین بوده که اگر مشکلی برای مردم در زندگی پیش آمده به‌دلیل فشارهای ناحق و غیرانسانی کاخ سفید بوده است و هر زمانی که آنها به تعهدهای بین‌المللی برگردند، آن شرایط عوض می‌شود.

وی گفت: در شرایط پیش از سال ۱۳۹۷ با تلاش مردم و همه دست‌اندرکاران در دولت و قوای دیگر می‌توان آمار و ارقام شاخص‌های اقتصادی و دستاوردها را با دوران بلندمدت تاریخ ایران مقایسه کرد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: سال ۹۴ تا ۹۶ و پیش از آغاز جنگ اقتصادی را می‌توان با شرایط اقتصادی ایران در ۴۱ سال پیش مقایسه کرد و در این سه سال در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی شاهد پیشرفت ملموس هستیم.

روحانی افزود: میانگین مقدار صادرات غیرنفتی در ۴۱ سال ۱۰ میلیارد دلار بوده در این سه سال به طور میانگین بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است. میانگین تورم ۴۱ سال ۱۹.۵ درصد است در این ۳ سال تورم به‌طور میانگین ۱۰.۲ دهم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این نشست دستورهای مهمی را درباره جهش تولید، کسری بودجه و مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم‌درآمد صادر فرمودند که به همه وزیران و مسئولان تأکید شده که این موارد را پیگیری کنند.

منبع: شانا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهوری نشست هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم)
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است