Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:44:50 GMT

‍ آموزشی کنترل استرس شغلی در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۵۵۶

‍ آموزشی کنترل استرس شغلی در اسدآباد

سجاد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد واحد سلامت روان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: موارد جدید بیماری صرعی، افسردگی، اضطراب، سایکوز و اختلالات شایع کودکان شناسایی شده است.

وی با اشاره به ارجاع تعدادی از بیماران روان به مرکز تخصصی افزود: مشاوره و ارجاع موارد خشونت خانگی و کودک آزاری به اورژانس اجتماعی از جمله اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد سلامت روان معاونت بهداشتی اسدآباد با اشاره به مشاوره در خصوص اقدام به خودکشی طی جلسات متعدد توسط کارشناسان سلامت روان مراکز شهری عنوان کرد: مشاوره در خصوص اعتیاد به مواد مخدر طی جلسات متعدد توسط کارشناسان سلامت روان مراکز شهری مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به مشاوره، تشکیل پرونده و ارجاع به مرکز تخصصی افراد دارای اختلالات روانپزشکی توسط مراکز شهری و روستایی گفت: آموزش‌های فردی متعدد در خصوص مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزند پروری نسبت به کنترل خشم و کنترل استرس، پیشگیری از کودک آزاری و همسر آزاری، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از افسردگی و خودکشی، بلایا و حوادث غیر مترقبه از جمله اقدامات است.

سلیمانی با بیان اینکه مشاوره افرادی با مشکلات متعدد توسط مشاوران شاغل در مراکز شهری در دستور کار بود گفت: آموزش الکترونیکی مهارت‌های پیشگیری از خودکشی و کنترل خودکشی برای پرسنل معاونت بهداشتی انجام شد.

وی به آموزش الکترونیکی حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا و حوادث غیر طبیعی برای پرسنل بهداشتی اشاره کرد و افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل استرس شغلی برای کارکنان شاغل در درمانگاه تامین اجتماعی برگزار شد.

مسوول واحد سلامت روان معاونت بهداشتی اسدآباد با اشاره به تهیه و تکثیر فایل‌های آموزشی سلامت روان در فضای مجازی به ویژه گروه‌های مجازی در ادامه به برگزاری مشاوره‌های سوگ به صورت حضوری و تلفنی برای بازماندگان متوفیان کرونا اشاره کرد و گفت: تشکیل و صدور گواهی برای اعضای کارگروه آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جلسه آموزش مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین نیز از جمله اقدامات بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان سجاد سلیمانی سلامت روان بیماری روان معاونت بهداشتی مراکز شهری سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی